Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tiki Treiler on võtnud fookusesse koduturu

    Tiki Treiler kaubamärgi all tuntud Eesti tootja AS Bestnet on oma haagistega tuntud Põhjamaadest kuni Valgevene ja Usbekistanini. Juhatuse esimehe Kaupo Sisaski sõnul on ettevõte olnud viimasel aastakümnel aktiivselt laienenud eksportturgudele, kuid täna on taas fookuses kodutarbijad.

    25 aastat tagasi tegevust alustanud haagistetootja eripäraks on algusest peale olnud keerulisema tehnoloogia viljelemine, mis annaks haagistele parema kvaliteedi ja pikema eluea. „Haagiste raamid jagunevad laias laastus kaheks: polt- või keevisliitega tehtud raamid. Poltliide on tehtud reeglina õhukesest lehtmetallist ja keevisliide Tiki puhul laserlõigatud torudest. Poltliitega lehtmetall-haagis on küll odavam, kuid meie kasutatav keevisliitega toruraam oluliselt vastupidavam,“ selgitab Sisask, lisades, et ettevõttel on teistest lähipiirkonna tootjatest erinevalt oma sertifitseeritud labor, kus uut toodangut ja arendusi luuakse ning katsetatakse. Samuti tehakse tihedat koostööd õppeasutuste, edumeelsete ettevõtete ja koostööpartneritega.Täna on Bestneti arengus oluliseks verstapostiks toruraamide tootmise kolimine Paldiskisse, kus asub emaettevõtte Alexela kontserni kuuluva Paldiski Tsingipada tootmishoone. Uutes tootmisruumides kasutatakse tsinkimise protsessi jääksoojust kütmiseks. Valgustamisel on kasutusele võetud loodussõbralikud LED-lambid. Ühelt poolt annab see võimaluse paindlikumaks ja rohelisemaks tootmiseks, teisalt parandab tarneaegu, sest haagiste tsinkimiseks ei pea neid enam tehasest välja transportima. Samuti on Paldiski Tsingipada kõige kõrgtehnoloogilisem kuumtsinkimise tehas Põhjamaades, tagades nii Tiki treileritele ülipika vastupidavuse korrosioonile, seda keerulistes Põhjamaa tingimustes.AS Bestnet toodab aastas rohkem kui 16 000 haagist ning toodangu arv ja käive on reeglina igal aastal kasvanud; erandiks vaid möödunud kümnendi lõpp, mil maailmamajandus langes. „Meie tänane eesmärk on kolme aastaga saada Skandinaavia tuntuimaks ja parimaks tootjaks, pakkudes parimat kvaliteeti, kiireimaid tarneaegu ja mõistlikku hinda. Teine - sugugi mitte vähem oluline eesmärk - on taas kasvada koduturul, kust vahepeal oleme kaugenenud seoses aktiivse laienemisega eksportturgudel.“Hea haagis kestab õige hoolduse puhul aastakümneidTäna tarnib Bestnet haagiseid lisaks eelpool loetletud turgudele veel näiteks Islandile, Valgevenesse, Lätti, Leetu ja Venemaale. Tootmiseks tarvilikke komponente tuuakse tehastest üle Euroopa ning toodete arendustöö toimub pidevalt – äsja alustas Bestnet veekindlate LED-tuledega paadihaagiste tootmist, mis võimaldab haagisega ohutult vees paati haagisele laadida.„Kuigi see võib tunduda kummaline, muutub haagiste ehitus pidevalt ning seda ühest küljest seoses turu muutuvate regulatsioonide ja teisalt klientide kasvavate nõudmistega. Näiteks seoses variaator-käigukastide ja hübriidautode levikuga muutuvad haagised aasta-aastalt kergemaks, kuna muidu poleks autod võimelised neid vedama. Erineva tehnoloogiaga on ka piduritega ja piduriteta haagised, millel lisaks kandevõimele on oluliseks näitajaks ka turvalisus,“ räägib Sisask.Haagiste kasutusala erineb riigitiKui Baltikumi, Venemaal ja Valgevenes eelistatakse soodsama hinnaga haagiseid, millele laaditakse sageli peale lubatust rohkem kaupa, siis Põhjariikides ollakse seaduskuulekamad. „Loodame tõsiselt, et ka Baltimaades muutub suhtumine ning haagiseid hakatakse kasutama rohkem sihtotstarbeliselt, et mitte panna ohtu ennast ja teisi liikluses,“ tõdeb Bestneti juht, lisades, et õige kasutamise ja hoolduse puhul peab kvaliteetne Tiki haagis vastu aastakümneid.AS Bestnet on Alexela Groupi ettevõte, mis on Põhja-Euroopa suurim haagistetootja, müües oma tooteid Tiki Treiler kaubamärgi alt. Ettevõte asutati 1990. aastal ning ettevõttes töötab üle 110 inimese.www.tikitreiler.ee
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.