Mida ettevõttele raha kaasates eelistada – ühisrahastust või ingelinvestoreid?

19. mai 2016, 09:13
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160519/COMMERCE/160519651/AR/0/AR-160519651.jpg

Osaluspõhine ühisrahastus pakub mõlemat

Paljud ettevõtte omanikud ja startup’i tegevjuhid vaevavad pead selle üle, kuidas oma ettevõtet käivitada või seda uuele tasemele viia. Mitmeid päid vaevab öösiti mõte, kuidas saada ettevõtte kasvuks vajalikku kapitali. Kui sul on Eestis registreeritud ettevõte ja mõtled raha kaasamisele, siis loe edasi.

Täna on väikeettevõtetel ja startup’idel üsna keeruline (suur)pankadest raha saada. Siin tulevad kasvavatele firmadele abiks äriinglid – investorid, kes pakuvad seemnekapitali perspektiivikatele ettevõtetele – ning muidugi n-ö inimesed tänavalt ehk ühisrahastajad. Ühisrahastus on tekkinud sisuliselt tühjalt kohalt, kuid vastab hästi tänapäevastele vajadustele. Sellele on kaasa aidanud tehnoloogia kiire kasv, avalikkuse kahanev usk traditsioonilisse pangandusse ning üha laienev jagamismajandus, mistõttu on ühisrahastuse väärtuseks kujunenud täna juba 219 miljonit eurot ainuüksi Mandri-Euroopas.

Ettevõttele on niisiis võimalik hoogu juurde anda kas ingelinvesteeringu või ühisrahastuskampaaniaga. Mõlemal on nii plusse kui ka miinuseid, kuid osaluspõhise ühisrahastusega saab tabada kaks kärbest ühe hoobiga.

Inglite poolt

Miks peaks pöörduma ingelinvestorite poole oma ettevõttele vajaliku rahastuse saamiseks? Esmajärjekorras on iga äri edendamiseks muidugi vaja kapitali, kuid ingelinvestoritega kaasneb veel muidki hüvesid. Inglite nõuanded, suunised ja mentorlus on väga vajalik ja edasiviiv. Inglite jaoks on see omakorda võimalus investeeringut nutika rahastuse kaudu mitmekordistada.

Suurte kogemustega investorite toel on hea võimalus õppida nende teistsugusest lähenemisest ettevõtte tootele või ärivaldkonnale. Vaid mõne ingelinvestoriga pardal on ettevõtte edukas arendamine palju efektiivsem (kuigi oskuslike investoritena on inglitel palju konkreetseid küsimusi ja nad eeldavad ettevõtjalt suurt pühendumist). Ning lisaks sellele saavad inglid kasutada oma võrgustikke ettevõtte promomiseks ja kontaktide loomiseks, mis on möödapääsmatud järgmisele tasemele jõudmisel.

Ühisrahastuse eelised

Niinimetatud rahva abi kasutamine on suure mõjuga mitmes mõttes. Igaühel on võimalus investeerida just nii suurelt, kui nad soovivad – ükskõik kas tegu on sõprade, perekonna, lähedaste või inimestega, kes usuvad kirglikult teatud valdkonda või tootesse.

Kaasates inimesi ühisrahastuse kaudu, saab kohest tagasisidet, kas ettevõttel on üldse turgu või mitte ja seda otse turult endalt. Nii kujundatakse endale sihtgruppi veel enne, kui toode või teenus on korralikult turule toodud.

Ühisrahastuse investoritele ei ole kerge meele järgi olla. Selleks, et teha oma kampaaniast pilkupüüdev, peab olema konkreetne ja usutav. Ärimudel peab olema piisavalt lihtne, et igaüks seda mõistaks. Sest kui ärimudelit ei suudeta piisavalt hästi selgitada kasvõi oma vanaemale, siis ilmselt ei saa ettevõtja sellest ise ka täpselt aru.

Ühisrahastus annab võimaluse silma paista väga erinevale seltskonnale – ja kuigi see on suur väljakutse, on sellel hiigelsuur mõju. Kui teha asja õigesti, võib saavutada pea kohese globaalse mõõtme, nagu on läinud meie kaudu 91 500 eurot kogunud Ampler Bikes’iga (endise nimega Ööbik Cycles), kes võtsid järgmise eesmärgina ette annetuspõhise platvormi Indiegogo ja panid püsti oma elektrijalgrataste eelmüügi-ühisrahastuskampaania, mis on oma eesmärgi 100 000 dollarit juba ületanud!Sotsiaalmeedia ja ühisrahastajate suust suhu turundus on kampaania fookusesse toomisel parimad abimehed, mis kindlustavad ideele rahastuse.

Kaks ühes osaluspõhise ühisrahastuse kaudu

Hea uudis on see, et ülaltoodud kaks alternatiivi ei pea olema teineteist välistavad, osaluspõhine ühisrahastus võimaldab saada kasu mõlemast.

Osaluspõhise ühisrahastuse kaudu saab ettevõtte investorite ringi kaasata nii äriingleid kui ka inimesi tänavalt, kelle kaudu saab olulist tagasisidet oma toodetele juba rohujuure tasandil.

Ühisrahastus on kasulik inglitele, kuna nad saavad oma investeeringuid hajutada, ning väiksemate kogemustega investoreid motiveerib omakorda väärtuslik info, kuhu suuremad riskikapitalistid oma raha alla panevad. Tegelikult annab inglitelt rahastuse saamine ühisrahastuskampaaniale korraliku hoo sisse. See innustab ka tavalisi investoreid, andes ettevõttele nii masside jõu kui ka inglite kogemuse. Nagu Sulev Nõmmann Siidrikojast (mis kaasas Fundwise’i kaudu 93 200 eurot, ületades oma esmase investeeringusoovi 155%-ga) kinnitab, “Kõikidest uutest “omanikest” saavad ka su toodete müügimehed. Kas pole lahe?”

Ja kõige ülalpool kirjeldatu juures ongi abiks Fundwise. Me teame, et ettevõtjad töötavad ka pühapäeviti, seetõttu oleme koondanud oma kodulehele mugavalt kokku vastused nii juriidilistele küsimustele, nõuanded investoritega suhtlemiseks kui ka aruandlusega seonduva info. See platvorm on ettevõtjate ja investorite kohtumispaik. Ja me kavatseme seda sellisena ka hoida.

Eesti ja Baltikumi ainus osaluspõhine ühisrahastusplatvorm Fundwise on tegutsenud kaheksa kuud. Täna on edukalt raha kaasanud seitse Eesti ettevõtet: käsitöösiidri valmistaja Siidrikoda 93 200 eurot, elektrijalgrataste tootja Ampler Bikes (endise nimega Ööbik Cycles) 91 500 eurot, intelligentse talendiotsingu lahendus Skillific 88 467 eurot, arvutimäng Rogue Ambassador 17 500 eurot, asjade rendi platvorm RentMarket 12 320 eurot, tervisetehnoloogia Swimitation 34 600 eurot ja puidust prilliraamide meister Framed by Karl 36 154 eurot.

Kui sul on Eestis registreeritud ettevõte ja mõtled ühisrahastuse kaudu raha kaasamisele, võta meiega ühendust info@fundwise.me.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. May 2016, 09:13
Otsi:

Ava täpsem otsing