Ühisrahastuse kaudu investeeringu saanud ettevõte kasvatab oma eduvõimalusi mitmeid kordi

16. juuni 2016, 11:15
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160616/COMMERCE/160619794/AR/0/AR-160619794.jpg

Kaheksa kuuga, mil Eesti (ja kogu Baltikumi) ainus osaluspõhine ühisrahastusplatvorm Fundwise on turul toimetanud, on Eesti ettevõtted – käsitöösiidrimeistrist teraapiavanni tootjani – Fundwise’i abil kaasanud üle 375 000 euro.

Nüüdseks on edukalt investeeringuid kaasanud seitse ettevõtet, kes kõik esindavad väga erinevaid tegevusvaldkondi – tehisintellektil põhinev talendiotsingumootor Skillific, tööriistade rentimise platvorm RentMarket, arvutimäng Rogue Ambassador, käsitöösiidrimeister Siidrikoda, elektrijalgrataste tootja Ampler (endise nimega Ööbik), puidust prilliraamide ettevõte Framed by Karl ja teraapiavanne turustav Swimitation.

Ühisrahastus on suurepärane ja rahvusvaheline turundus

Fundwise’is raha kaasavate ettevõtete kampaaniatega on tutvunud üle 35 000 inimese enam kui 130 riigist, mis teeb ühisrahastuskampaaniast suurepärase turundusväljundi.

Kahe raha kaasanud ettevõtte näitel vaatame, mis on ettevõtetest pärast ühisrahastuskampaaniat saanud.

Kodumaine käsitöösiidri tootja Siidrikoda OÜ kaasas möödunud aasta septembris Fundwise’is 42 investori abiga kapitali 93 200 eurot. Pärast Fundwise’is investeeringute kaasamist sai ettevõte ka 340 000 eurot toetust PRIA-lt, olles taotlejate seast kõige tugevam kandidaat. Lisaks pärjati Siidrikoja siidrid Snoob ja Säde mõned nädalad tagasi rahvusvahelise siidrivõistluse International Cider Challenge 2016 raames hõbemedaliga.

Elegantsete elektrijalgrataste tootja Ampler Bikes (endine Ööbik Cycles) kogus detsembris 83 investori abil kapitali 91 500 eurot. Fundwise’i kampaania järel tegi Ööbik läbi brändiuuenduse, muutudes Ampler Bikes’iks ning kogus kevadel rahvusvahelise platvormi Indiegogo ühisrahastuskampaaniaga täiendavad 134 475 USD, ületades nii oma esialgse eesmärgi 34%. Ampler teostas ka oma põhieesmärgi, eelmüües kokku 68 e-jalgratast.

Ampleri rataste edukas Indiegogo kampaania

Fundwise’i seni kõige edukam investeeringute kaasaja Siidrikoda jõudis tänu kõrgele rahvusvahelisele tunnustusele ka Eesti esitoidumaitsja Marko Reikopi lauale saates “Ringvaade”.

Klipp ETV saatest "Ringvaade": Reikop ja Avandi maitsesid Eesti kõrgelt tunnustatud juustu ja siidrit

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Praegu kogub Eesti ainsa osaluspõhise ühisrahastuse platvormil Fundwise’is investeeringuid esimene 3D-mäng ja mängumootor nimega Overstep. Mängul on sotsiaalmeedias juba üle 15 000 jälgija üle maailma. Tiimi veab eestlane, kes meelitas Pärnusse inimesi 30 rahvusest, kes kõik on mängu kallal töötanud üle aasta tasuta. Ettevõttel on koostööleping Microsoftiga tagamaks mängu kiiret levikut. Ambitsioonika mänguettevõtte osanikuks võib saada alates 360 eurost. Muide ka Eesti üks tuntumaid edulugusid Skype sai alguse mängufirmast. Lisaks on Overstep seni ka Fundwise’i kõige kiirem startija, sest esimene investeering tuli neile kõigest kahe minutiga. Praeguse seisuga on koos 52% soovitud investeeringust.

Overstepi ühisrahastuskampaania: fundwise.me/et/pitch/overstep

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
16. June 2016, 09:21
Otsi:

Ava täpsem otsing