Artikkel

    Eesti bussikuninga firma pääses kindlast pankrotist

    Mootor Grupi juht ja omanik Hugo OsulaFoto: Andres Haabu

    „Kiirmeetmed, mis riik rakendas palga kompenseerimiseks, aitasid meid kõige kriitilisemast hetkest üle. Kui seda abi ei oleks tulnud, siis ilmselt oleksin mina ettevõtjana Lux Expressile pankroti välja kuulutanud kuskil mai alguses,“ tunnistas ASi Mootor Grupp juht ja omanik Hugo Osula saates „Ärikliendid roolis“.

    Lux Express pidi päevapealt sulgema oma 22miljonilise aastatuluga rahvusvaheliste liinivedude äri ning panema seisma sisuliselt kogu oma bussipargi. Kui Eestis ja Baltikumis on ettevõte hakanud tasapisi vedusid taastama, siis kõige suurema potentsiaaliga Peterburi allüksus seisab tänaseni ning pole ka teada, millal see võiks üldse avaneda.
    „Me peame täna taastama liinivõrgu, mida me oleme üles ehitanud evolutsiooni teel aastakümneid. Lux Expressi ühe bussi hind on 400 000 euro alla ja need bussid peavad tööd tegema, nad peavad sõitma ja raha sisse tooma, muidu pole seda valdkonda jätkusuutlikuna hoida võimalik. Nüüd on küsimus selles, kas me suudame vähemalt aasta-poolteise jooksul samas mahus oma liinivõrku taastada või mitte. See on Lux Expressi meeskonnale väljakutse veel aastateks.“
    Osula sõnul päästis neid kõige hullemast riigi kiire reageerimine, sest nende palgakulud on väga kõrged.
    Samas jäi osa bussisektorist tema tõdemust mööda kriisist sootuks puutumata. Ta pidas silma riigi tellimusel liinivedusid teostavaid ettevõtteid, mille sekka kuulub ka Mootor Gruppi kuuluv SEBE.
    „Selles sektoris on praegu päris head ajad: surve bussijuhtidele on vähenenud, nagu ka surve palgale ja teatavas mõttes on ka kütuse hind alla läinud. Sestap elab see sektor täna võib-olla isegi paremini kui enne koroonakriisi.“
    Lisaks Hugo Osulale on stuudios ka Neste Eesti Äriklientide müügijuht Martin Õunap. Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
    Kuula saadet siit:
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.