Ferrari asutaja lugu: kuidas hiilgav manipulaator lõi ikooni
Äsja eesti keeles ilmunud Enzo Ferrari biograafia maalib ilmselt maailma kuulsaima sportautomargi loojast sünge pildi, sellesama raamatu põhjal valminud värske film portreteerib teda oluliselt meeldivama inimesena. Kus on tõde?
Michael Manni filmis „Ferrari“ kehastab peategelast Adam Driver. Foto: AP/Scanpix
Seda küsimust lahatakse Äripäeva autoteemalises raadiosaates „Autojutud“. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe vestluskaaslaseks on pikaaegne autoajakirjanik ning ameerika ajakirjaniku Brock Yatesi raamatu „Enzo Ferrari. Mees ja masin“ eestikeelse versiooni sisutoimetaja Toomas Vabamäe.
Juttu tuleb veel hiljaaegu linastunud Michael Manni filmist „Ferrari“, seda marki tänavasõiduautodest ning loomulikult ka Ferrari võidusõidumeeskonnast, sest õigupoolest ainult võidu sõitmine Enzo Ferrarit huvitaski.
Ferrari on vormel 1 sarja aegade edukaim ja mõnes mõttes olulisim võistkond, ent innovaatilisuse poolest ei mahu see omaaegse Lotusega isegi samasse lausesse.
Aasta autot on Eestis valitud juba üle 20 aasta. Nüüd on asjad jõudnud nõnda kaugele, et siinmail selgitatakse välja ka parim sportauto ning seda mitte üksnes paberi peal – kaks nädalat tagasi toimus finalistide proovisõidupäev.
Kaks pikka sõidupäeva. Sadu kilomeetreid mööda kuulsa Mootorite Oru teid. Kõik praegused Lamborghini Huracani versioonid – jah, ka Sterrato ja STO. Ning muidugi see hääl ...
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.