Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juubel: Tootmisettevõte Hevea – 25 aastat kasumlikku tegutsemist

    Tootmine Rae Vallas

    25 aastat tagasi Eesti ja Rootsi ühisettevõttena asutatud Hevea alustas tegevust lauatennisereketite kattekummide valmistajana. Praeguseks on Hevea arenenud kaasaegseks tööstuslikke kummidetaile tootvaks ettevõtteks. Välja on arendatud tipptasemel kummi ja metalli ühendamise tehnoloogia, millega ollakse tuntud üle maailma.

    “Hevea asutamisleppele kirjutati alla 4. detsembril 1989 ning idee oli hakata tootma Venemaa turule lauatennisereketite kattekumme. Peatselt võtsime tööle esimesed inimesed ja alustasime tootmisega,” meenutab Hevea üks asutajatest Teet Palmse. Hevea nimi tuleb muide ladina keelest, tähendades kummipuud, mille piim on paljudel juhtudel ettevõtte toodete tooraine allikaks.
    Praegu toodab Hevea nii naturaalsetest kui ka sünteetilistest erinevate omadustega toormaterjalidest kummidetaile auto-, sõja-, meditsiini-, masina-, toiduaine-, rõiva-, metsa- ja mäetööstusele. Ettevõtte põhiliseks tootegrupiks on paatide- ja jahtide mootorite jahutustiivikute tootmine, kusjuures nii kõrgel tasemel kummi- ja metallosade liitmist suudavad teostada vaid vähesed Euroopas.
    Paadimootori jahutustiivikud
    “Läbi aastate pole me kunagi üle oma võimete elanud, kuid samas oleme alati hoidnud ressurssi investeerimaks uutesse seadmetesse ja tehnoloogiatesse,” vastab Palmse küsimusele, mis on Hevea võti 25 aastat edukalt tegutseda ning alati – ka kriisiajal – kasumit toota. Rahvusvahelisele kaubandusele aitavad palju kaasa ka juurutatud kvaliteedijuhtimissüsteemid ISO9001 ja ISO14001.
    Alustatud sai aastakümned tagasi kahe inimesega, kuid praeguseks töötab Hevea tootmisüksustes Rae vallas, Lääne-Virumaal Pajustis ja Tallinnas umbes 70 inimest. “Areng on olnud meil pidev, suurematest investeeringutest võib välja tuua 1997. aastal Pajustisse ostetud ja 2008. aastal Rae valda ehitatud tootmishooned. Hetke huvitavamaks arenguprojektiks võib lugeda mitmete tootsmiliinide robotiseerimist, tagamaks stabiilselt kõrget kvaliteeti,” kirjeldab Palmse.
    Hevea ekspordib 85% oma toodangust üle maailma. Peamised ekspordi sihtriigid asuvad Skandinaavias, kuid partnereid leidub ka Inglismaal, Ameerika Ühendriikides, Kanadas, Brasiilias, Austraalias, Hiinas ja mujal maailmas. Klientide leidmisele ja hoidmisele aitab kaasa suutlikkus läheneda igale kliendile individuaalselt, tootearendusest kuni kvaliteetse valmistooteni.
    Hevea stabiilse arengu taga on meeskond, kellest enamik on Heveas tööl olnud üle 10 aasta. Palmse sõnul plaanib Hevea jätkata oma arengut ja tootmist samasuguses tempos ka edaspidi: “Kõik muutub ja areneb ning meie eesmärk on, et ajale ei tohi jalgu jääda, vaid vastupidiselt sellele soovime olla turust alati sammuke eespool!”
    Erinevad näited toodangust
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.