Juubel: Bisnode Estonia – 25 aastat tarku äriotsuseid Eesti ettevõtetele

03. veebruar 2016, 08:00
Bisnode Estonia tööka kollektiivi eesmärk on tulla ettevõtetele appi ja aidata teha tarku äriotsuseid
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160203/CM/160209915/AR/0/AR-160209915.jpg

Bisnode Estonia AS sai alguse 25 aastat tagasi Eesti esimese äriinfoteenuseid pakkuva ettevõttena.

Algusaegadel AS Connectuse nime kandnud firma eesmärk oli pak­kuda Eesti firmadele välis­turgudele sisenemiseks vajalikku potentsiaalsete välispartnerite kontakt- ja taustainfot ning teisalt jagada Eesti ekspordipotentsiaaliga firmade infot välis­maal.

Firma asutas 1991. aastal Olav Renter koos Soome partneritega. Algusaastatesse kuulub koostöö USA suurettevõtte Dun & Bradstreetiga, mil koostati Eesti ettevõtete kohta taustauuringuid. Lisategevusaladeks olid tõlketeenuste pakkumine ja Soome ettevõtete aasta­aruannete sisestamine – sel ajal veel mikrofilmidelt. Aastail 1994-2007 esindati frantsiisilepingu alusel rahvusvahelist B2B infosüsteemi Kompass. Alates aastast 2006 tegutsetakse Bisnode'i kontserni koosseisus.

Praeguseks on Bisnode Estonia kasvanud 18 põhikohaga ja 30 lepingulise töötajaga ettevõtteks ja omandanud kindla koha Bisnode’i kontsernis Põhja regiooni koosseisus, kuhu lisaks Eestile kuuluvad veel Soome, Rootsi, Taani ja Norra.

“Praegusel infoajastul ja globaalses ning dünaamiliselt muutuvas ärimaailmas on õigete äriotsuste tegemiseks vajalik läbi analüüsida väga palju andmeid. Ettevõtetel on seda oma põhitegevuse kõrvalt üha raskem teha. Meie eesmärk ongi tulla ettevõtetetele appi ja  aidata teha tarku äriotsuseid,” tutvustab ettevõtte missiooni Bisnode Estonia ASi tegevjuht Heiki Laur. “Meie tööks on koguda, töödelda ja analüüsida kogu otsuste tegemiseks vajalikku ja saadaolevat infot ning pakkuda seda kliendile sobilikul kujul.”

Sihtgrupid.ee – suurim äri­klientide andmebaas regioonis

Üks olulisemaid samme Bisnode Estonia jaoks oli veebitoote sihtgrupid.ee ehk inglise keeles targetgroups.eu lansseerimine aastal 2013. “Eesmärk oli lihtne – luua kohaliku turu parim toode oma valdkonnas. See õnnestus ning praeguseks on andmebaasil kasutajaid ja kliente üle maailma,” märgib tootejuht Indrek Valm.

Andmebaas  sisaldab 3,8 miljoni ettevõtte andmeid Eestist, Lätist, Leedust, Soomest ja Venemaalt. Uusi ärikontakte otsival kasutajal on võimalik erinevaid tingimusi kombineerides leida just teda huvitavate ettevõtete sihtgrupp. Täna kasutavad Sihtgrupid.ee kliendid süsteemi uute äriklientide leidmiseks, telefonimüügi ning otsepostituste tegemiseks tavaposti ja eposti teel aga ka uuringute korraldamiseks.

Bisnode’i kontsern tervikuna liigub järjest enam kliendipõhiste erilahenduste poole, kus klient ise saab valida vajalike andmete koosseisu, analüüsireeglid, andmeedastuse kanali ja formaadi. Tulevikusuunaks on andmeanalüüsi teenused ning Big Data kõrval on järgmine oluline fookus FastDatal – reaalajaliste andmete kokkukogumine, analüüs ja koheseks kliendilahenduseks paketeerimine.

“Ajal, mil infot ja uusi andmeallikaid lisandub suure kiirusega, oleme pidanud tegema suuri jõupingutusi, et kõik automaatsed protsessid toimiksid igas olukorras. Näiteks peame olema võimalised genereerima mistahes ettevõtte krediidiraporti reaalajas mõne sekundiga, suheldes seejuures mitme välise andmebaasi ja infoallikaga,” täiendab Valm.

Krediidiraportid.ee on abiline äririskide maandamiseks

2016. aastal on Bisnode’i tähtsaim eesmärk ettevõtete ja eraisikute tausta- ja krediidinfot pakkuva portaali krediidiraportid.ee turuletoomine, mida luuakse agiilse tarkvaraarenduse meetodil. Ehk  esmalt saab kättesaadavaks Eesti ettevõtete tasuta üldinfo, seejärel krediidiraportid ja majandusaasta aruanded, eraisikute maksehäireraportid, välisriikide raportid jne. Portaali sisu järk-järguline avalikustamine on sihilik, siis saab ettevõte klientidelt laekuvat tagasisidet arvestades jooksvalt eesmärke korrigeerida ja rakendust parandada.

Tootejuht lisab, et konkurents äriinfo teenuste vallas on tihe ja uusi tegijaid on hiljuti lisandunud ning lisandumas. “Kuid see on ainult kasulik tarbijale, kellel on enamate pakkujate vahel valida. Samuti toimub järjest rohkem internetikasutusest nutitelefonide kaudu. Eesmärk on, et krediidiraportid.ee oleks ka väikesel ekraanil mugavalt sirvitav.”

Bisnode Estonia üks oluline tugevus on kuulumine Bisnode’i rahvusvahelisse kontserni, mis on esindatud 17 Euroopa riigis ja kus töötab kokku 2500 inimest. Tänu rahvusvahelisusele pakutakse Eesti ettevõtetele välispartnerite otsinguks kontaktinfot 21 Euroopa riigi 40 miljoni välisettevõtte kohta. Bisnode Estonia eesmärk on saada Eestis ja Baltikumis äriinfo ja analüüsi teenuste ning tarkade lahenduste pakkumisel ettevõtetele enim soovitud koostööpartneriks.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. February 2016, 12:53
Otsi:

Ava täpsem otsing