Juubel: Metallifirma Ferresto Grupi jaoks on eritooted tavatooted

05. veebruar 2016, 09:28
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160205/CM/160209782/AR/0/AR-160209782.jpg

10 aastat tagasi otsustasid kaks noort meest, et tahavad oma tööelus muutust ning olla iseenda peremehed. Nii alustati ämma väikeses garaažis metallist erikonstruktsioonide valmistamisega, esialgseks eesmärgiks teenida niipalju, et maksta ära igakuised telefoniarved.

Tänaseks on Ferresto Grupis tööl üle 10 inimese ning ette­võte toodab Sauel asuval 320 ruutmeetri suurusel tootmispinnal eritellimusel roostevaba­terasest, alumiiniumist ja mustast metallist detaile. Koostöös mitmete ettevõtetega on tooted jõudnud üle maailma eri paikadesse.  
“Saime aru, et suured metallitöötlejad ütlevad sageli tellijatele ära keerukamaid eritellimustöid, mille tegemine võtab masstoodangust rohkem aega ning nõuab süvenemist. Just siin nägime oma võimalust,” ütlevad ettevõtte asutajad ja omanikud Rauno Hamm ning Egert Palmiste, kelle sõnul on nende trumbiks insenerialased teadmised, kogemused, kvaliteetne töö ja kiire tarne tagamine.
“Me ei taha olla kvantiteedi­inimesed, vaid teha keerulisi väga heal tasemel tooteid. Tihti küsivadki kliendid meilt, kas mõni lahendus on üldse võimalik ning soovivad, et teeksime valmis asju, mille võimalikkuses nad ise kindladki pole. On olnud olukordi, kus meie klientide jaoks on hind teisejärguline küsimus,” räägivad nad. Tänu sellele ei puudutanud neid ka masu, kus masstoodangu hind tambiti maatasa, ent eriprojektid olid endiselt hinnas.
Meeste sõnul peab eraettevõtlusega tegelejatel olema piisavalt mõttekindlust ning suutlikkust mitte lähtuda emotsioonidest. “Mis siis, et kõik teised lasevad hinda alla, alati ei pea iga kampaaniaga kaasa minema. Meie tunneme oma tööd, teame oma kvaliteeti ning küsime oma töö eest õiglast hinda. Las hindu langetavad need, kelle marginaal on olnud suurem .”
Töötajate arvu suurendamine ning ettevõtte kasv ei ole meeste sõnul kindlasti omaette eesmärgiks, vaid inimesi on palgatud vastavalt vajadusele. “Alguses tegime kõik ise, kuid ühel hetkel tundus, et enam ei jaksa ning palkasime esimese spetsialisti. Niimoodi järk-järgult arenesidki meil erinevad ametikohad,” meenutab Palmiste, lisades, et hetkel on umbes 10 inimest optimaalne arv, et saada jagu suurematest projektidest ning tagada toodangu kvaliteet. Palmiste ja Hamm ise tegelevad klientidega suhtlemisega ning projektide ettevalmistamisega.

Viimane suurem investeering – moodne laserlõikuspink

“Tehnoloogia areneb väga kiirelt ning seejuures on kummaline, kui tänapäeval tehakse asju samamoodi kui 30 aastat tagasi. Meie eesmärgiks on toota efektiivsemalt ja aina paremate masinatega,“ ütleb Palmiste. 2015. aasta sügisel sai soetatud uus, oma mastaabi ja hinna tõttu enamasti vaid suurtes ettevõtetes kasutusel olev laserlõikuspink. Efektiivsuse tagamiseks pakub laserlõiketeenust Ferresto Laser OÜ.
Laserpinki vajas ettevõte eelkõige oma tarneaegade lühendamiseks. “Oleme harjunud, kui meie klientidel on tellitud detaile vaja nii-öelda eile. Paraku ei saanud me laserlõikustöid mujalt ostes alati kõiki kokkuleppeid tagada ning see pani meid ebamugavasse olukorda. Nii saabus aeg oma seade soetada. Seeläbi saame suurendada enda töö osakaalu ja pakkuda paindlikku teenust ka kõigile teistele,” räägivad ettevõtte juhid. “Mahud on suurenenud märgatavalt nii meil kui ka meie klientidel, mis on võit mõlemale poolele.”
Ferresto Grupp OÜ teeb palju allhanget suurtele metalliettevõtetele, kellel ei ole suurtootmise juures võimalik tagada keerukamate detailide kvaliteeti. Ettevõtte üks põhimõte on ka see, et totrustega ei tahaks tegelda: kui ikka klient satub soovima tarbetut asja, millest tal tegelikult kasu ei ole, tuleb koostöös kliendiga leida parim võimalik lahendus.
Ferresto Grupi põhiline tootmisvaldkond on mööbli- ja seadmetööstus. Ettevõttes projekteeritud näidetena võib tuua välja erinevate riigiasutuse tarvis tehtud elektrilised sigaretisüütajad ja nii Eesti kui ka ülemaailmsetes soolakambrites kasutatavad soolageneraatorid.
Mida peavad mehed aga oma suurimaks edu võtmeks? “Läbi väikeste kaotuste suurte võitude poole!” sõnavad Egert Palmiste ja Rauno Hamm.

www.ferresto.ee

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. February 2016, 09:28
Otsi:

Ava täpsem otsing