Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Juubel: Eestis arendatav tootmistarkvara ProdMaster kasvab koos kasutajatega

08. veebruar 2016, 08:00
AS Usesoft asutajad Erik, Urmas ja Alar
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160208/CM/160209762/AR/0/AR-160209762.jpg

Majandustarkvara ProdMaster arendaja AS Usesoft saab sel aastal 25aastaseks. Klientide sõnul on tegemist innovaatilise ja paindliku ettevõttega, kelle arendatud lahendused täidavad alati kõik ootused.

Mööblitootja Neiser on Usesofti klient olnud üle 10 aasta ning nad kasutavad ProdMasteri põhifunktsioonile lisaks igakuiseid algandmeid palgaarvestuseks ja mitmeteks finantsaruanneteks. Ettevõtte finantsjuht Maris Orumets kiidab, et kõik arendustööd on alati vastanud tellija soovidele ning tehtud eritellimusel. “Prodmasteri lisarakendused teevad meie töö mugavaks,” lisab ta.

Tootmise, transpordi ja hulgikaubandusega tegelev TAD Logistics OÜ on kasutanud Prodmasterit seitse aastat ning juhataja Egert Ispert ütleb Usesofti operatiivse klienditoe ning programmi paindlikkuse ja lihtsuse kohta samuti ainult kiidusõnu. “Oleme aastate jooksul kasvanud kordades ja tootmistarkvara on meile kogu selle aja olnud kindlaks toeks,” sõnab ta. “Prodmaster on tõesti ideaalne lahendus väikestele ja keskmise suurusega tootmisettevõtetele.”

“Prodmaster on olnud oluliseks töövahendiks, aitamaks kaasa meie ettevõtte kiirele arengule,” ütleb metalliettevõtte Cutform tootmisjuht Janek Võsumägi. “Programmil on tähtis roll meie erinevates üksustes ühtse süsteemi arendamisel ja töö lihtsustamisel.”

Ühtekokku on eelkõige väiksematele ja keskmise suurusega tootmisettevõtete tootmisressursside haldmiseks ja planeerimiseks mõeldud majandustarkvaral ProdMaster üle 200 kasutaja. Eesti- ja ingliskeelne lahendus ühendab endas ostu-, müügi-, tootmis- ja laomooduli ning on lihtsasti liidestatav näiteks tarkvaradega Hansa Financials, SAF, Directo ja EDI.
ProdMasteri arendust on toetanud ka Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus."

Leping Autodeskiga ja oma toodete arendamine

Äritarkvaralahendustele keskendunud Usesoft AS sai alguse 1991. aastal, kui kolm Tallinna Tehnikaülikooli vilistlast Erik Uibo, Alar Eelmäe ja Urmas Siitan tulid ideele ühine ettevõtte asutada. Kuna kõik kolm olid seni töötanud IT-valdkonnas, polnud tulevase firma tegevusala üle vaja pikalt mõelda.
 
“Kuigi olime kõik tegelikult varasemalt tarkvara poole peal toimetanud, alustasime hoopis riistvara ja arvutite müügiga. Tollal ei mõelnudki eraisikud ega ettevõtted tarkvaraarendamisele, sest standardvarustuses olev Excel oli iseenesest juba midagi enneolematut,” muigavad mehed.

Riistvaraga tegelemise kõrvalt nähti ühtäkki potentsiaali Autodeski keerukas projekteerimisprogrammis AutoCAD. “Tundus, et selle esindamine võiks olla tulemuslik, sest seda tarkvara iseseisvalt juba selgeks ei õppinud,” ütleb Erik Uibo, meenutades, et läbirääkimistelt Autodeskiga on sealsete juhtide põhimureks, et miks kõik kolm Balti riiki küll ühte keelt ei räägi. Igatahes sai Usesoftist Autodeski tarkvara edasimüüja ja ametlik koolituskeskus (Authorized Autodesk Training Center) ning ühtkokku on aastate jooksul meil koolitusel käinud juba ligi 10 000 osalejat.

Kunstiline nägemus meie ettevõttest - Mistra-Autexi poolt
20. juubeliks kingitud Ave Nahkuri pilt

Samas ajal tekkis Usesoftile Soome partner, kes esindas USAs väljatöötatud Powerpointi eellast ehk seadet, millest sai ebamugava ja segase programmi abil arvutist telerisse pilti näidata. Partner palus Usesoftil lihtsam programm välja töötada ning see õnnestus nii hästi, et seadet koos uue tarkvaraga müüdi 80 riiki. Kusjuures suurimaks ostjaks oli 1990ndate alguse Iraagi sõja ajal USA armee, kus viidi selle abil läbi koolitusi ja pressikonverentse. Powerpointi kolimine arvutitesse muutis aga unikaalse slaidsõu-seadme ebaotstarbekaks ning Usesoft oli avatud uutele väljakutsetele.

Personaalne suhtlemine ja emakeelne klienditugi

Kliendid on olulised ? 15. sünnipäevaks tegime Usesofti logo partnerite ja klientide antud piltidest. Koostada aitas Herkki-Erich Merila

2001. aastal pöördus IT-firma poole üks kohalik ettevõte, kes otsis tootmiseks võimalikult lihtsat ja arusaadavat majandustarkvara. Kuna ta Eesti turult sobivat ei leidnud, tellis ta lahenduse Usesoftilt, kes oli nõus programmi tegema tingimusel, et selle autoriõigus jääb neile ning nad võivad seda edasi arendada.

“Ja arendame tänase päevani! ProdMasterist on saanud unikaalne tarkvara, mida arendatakse ainult vastavalt klientide soovidele ja vajadustele. Igaüks saab tellida meilt erilahenduse, mis edaspidi lülitub teiste klientide jaoks samuti kättesaadavaks,” selgitab Alar Eelmäe. “Lisaks seome programmi juurutamisega tootmisnõustamise – kuna meil on palju kliente ja kogemusi, oskame anda adekvaatset nõu tootmis- ja müügiprotsesside automatiseerimiseks ning tõhusamaks tootmiseks.”

Eestis toodetud ja arendatava tarkvara eeliseks on kindlasti kohapealne kohalikus keeles klienditugi ning paindlikkus. Meie mõistes väikestele ja keskmise suurusega ehk kuni kolmekümne kasutajaga ettevõtete jaoks loodud rakendus ei konkureeri suurte rahvusvaheliste firmade programmidega, olles mõeldud personaalsemat suhet hindavatele kodumaistele klientidele.

Lisaks majandustarkvara arenduse, juurutuse ja kasutajatoele tegeleb ettevõte täna veel CAD/BIM tarkvara müügi ning koolituse ja vajadusel ka IT tugiteenustega.

Rääkides tulevikust ütleb Urmas Siitan, et plaanis on jätkata stabiilselt oma tootmistarkvara ja seda toetavate funktsioonide arendamist. “Me ei ole kunagi suuri riske võtnud, vaid alati rahulikku joont järginud. Eks ühest küljest pole võib-olla ka meie võidud olnud nii suured, kuid teisalt pole ka palju kaotanud!”

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. February 2016, 13:10
Otsi:

Ava täpsem otsing