Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööandja bränd – peegeldus ettevõtte tõelisusest!

    Fontese vanemkonsultant Kadri Sooberg-Aettik

    Kui veel 10 aastat tagasi hindasid töötajad ettevõtte juures eelkõige kaubamärki, toote või teenuse kvaliteeti, siis nüüd soovivad töövõtjad näha pigem tulevase tööandja tegelikku sisemist hingamist. Konkurentsivõime tööturul määrab tööandja bränd – peegeldus ettevõtte tõelisusest.

    „Täna esitavad töötajad aina suuremaid nõudmisi tööandjale. Konkurentsisituatsioon tööturul on tihe ja ei paista leevenevat, elanikkonna vananemine ja „ajude“ väljavool jätkub. Ettevõtjad peavad süsteemselt tegelema oma tööandja mainega ja looma tähendust õige sihtgrupi silmis. Läbipaistva kuvandiga ettevõtted palkavad parimaid ning täna otsustab töövõtja,” rõhutab Fontese vanemkonsultant Kadri Sooberg-Aettik.
    Ta lisab, et tööandja maine kujundamine ei ole eraldiseisev protsess, see on osa ettevõtte brändingust, seotud tihedalt strateegia, väärtuste, kultuuri ning inimestega. Mainekujundusse peavad olema kaasatud juhtkond ja kõik ettevõtte tasandid, oluline pole mitte ainult väljapaistev „nägu“, tõelisust peavad peegeldama olemasolevad töötajad oma väärtustega. Edukast tööandja brändingust on saamas oluline konkurentsieelis tööturul.
    Värbamise edukus sõltub tööandja mainest. Värbamisprotsessi käigus selgub tõde, missugune on ettevõtte tegelik positsioon ja maine tööturul. Uusi inimesi värvates tuleb luua selgus ettevõtte kultuurist, väärtustest, inimestest ja eesmärkidest ning defineerida, keda soovitakse kõnetada. Möödas on “Post & Pray” ehk „postita ja palveta“ aeg, mil jäädi meedias avaldatud töökuulutuse peale pöidlad pihus CVsid ootama. Täna saadab edu neid organisatsioone, kes suudavad personaalselt kõnetada soovitud sihtgruppi. Tähtis on, et loodud kuvand annab tõese ja veenva ettekujutuse organisatsiooni identiteedist ning haakuvus tekiks huvipakkuva inimese väärtuste ja ootustega.
    Positiivse maine loomisest keerukam on maine parandamine
    Värbamisprotsess toimib ühtlasi ka tööandja maine uuringuna. Rääkides ettevõtte jaoks olulise sihtgrupiga, joonistub välja, kui atraktiivne on organisatsioon täna potentsiaalsete töövõtjate seas, kuidas teda väljastpoolt tajutakse ning mis on tööpakkumisest loobumise põhjused. Kui ettevõte hoolib oma tööandja mainest suhtutakse värbamise käigus saadud infosse väga tõsiselt.
    Strateegiline värbamine on süsteemne, laiapõhjaline ja aeganõudev protsess, nõudes teadmisi, kogemusi ja metoodikat, mida ettevõttel endal nappida võib. See loob vajaduse kaasata väline koostööpartner. „Suur tugi välise partneri kaasamisest on näiteks alustavatele start-up ettevõtetele, kes on töövõtjatele tundmatud ning kes alles alustavad oma tööandja brändi loomist,“ ütleb Fontese värbamisspetsialist Raine Kuningas, märkides, et uute ettevõtete jaoks on Fontes justkui agent, kes tutvustab neid õigele sihtgrupile, sest uutel tegijatel on keerukas parimatele tööturul silma jääda.
    Keerulisem on situatsioon ettevõtetele, kelle maine on väsinud või eelarvamustega pärjatud, keda ei hinnata tööturul kõrgelt. Ka siis on abi värbamispartnerist, kes aitab potentsiaalsete töövõtjate seas teha teavitustööd. „Loomulikult peame ise eelnevalt oleme veendunud, et ettevõtte kultuur, väärtused ja sisekliima on tõepoolest muutunud ning tarvis on vahendajat, kes avab uusi loodud perspektiive sihtgruppide silmis,“ sõnab Raine Kuningas.
    Fontes võtab vastutuse nii ettevõtte kui kandidaadi ees ning seetõttu on objektiivse tegelikkuse peegeldamine võtmetähtsusega. Näiteks, kui tööandja soovib parimate ligimeelitamiseks öelda, et ettevõttes hinnatakse töö ja eralelu tasakaalu, kuid tegelik töökultuur seda ei peegelda, on tegu katteta lubadusega. Ilmselgelt ei jää see lubadus märkamata ettevõtte tänastele töötajatele ning võib põhjustada palju rahulolematust ja ebaõiglustunnet, kahjustades sisemist tööandja mainet. Seega peab nii organisatsiooni sisene kui väline kommunikatsioon olema väga hästi läbi mõeldud ja aus ning seda infot saab värbamispartner jagada potentsiaalsete kandidaatidega.
    Õnnestunud värbamisprotsess on vaid osa brändingu elluviimisest
    Eeliseid Fontese kaasamisel ettevõtte brändingusse ja värbamisprotsessi on mitmeid. Lisaks pikaajalistele kogemustele ja tugevale metoodikale on Fontesel Talendipank, kuhu on 26 aasta jooksul kogunenud üle 46 000 tipptegija andmed. Need on inimesed, kelleni ajalehe- ja veebireklaamiga ei pruugi jõuda, kuid ollakse valmis Fontesega arutama erinevate tööpakkumiste teemadel. „Meie jaoks on märkimisväärse tähtsusega vahetu ja aus koostöö kandidaadiga. Samuti peab ettevõte omama ja edastama objektiivset pilti organisatsioonist, pakutavast ametikohast, meeskonnast, ettevõtte väärtustest ja kultuurist. Meie eesmärk on viia omavahel kokku ettevõte ja töötaja, kelle väärtused ja ambitsioonid haakuvad,“ selgitavad Kadri Sooberg-Aettik ja Raine Kuningas.
    Seejuures toonitavad nad, et õnnestunud värbamisprotsess ja oodatud meeskonnaliikme saabumine meeskonda on vaid osa tööandja brändingu elluviimisest, sest järgmiseks väljakutseks on inimese hoidmine ja sidumine ettevõttega. „Inimeste hoidmine tähendab organisatsiooni võimet tagada kultuur ja keskkond, kus inimene saab maksimaalselt panustada ja andeid rakendada ning saab selle eest väärilist tasu ja tunnustust. Pikaajalist pühendumist ei ole võimalik luua ainult läbi palga või muu materiaalse hüve,“ ütleb Sooberg-Aettik. „Tööandja poolt pakutav on tervik kõigest, mida töötaja selles ettevõttes töötades saab ja kogeb.“
    Konkreetsed sammud, mida iga ettevõte juba täna oma maine heaks teha saab:
    * Vältige võimaluste vähendamist tulevikus! Ärge jätke värbamisprotsessis tähelepanuta mittevalituks osutunud töölesoovijad. Täna liiga kogenematu ja seetõttu välja jäänud kandidaat võib viie aasta pärast olla teile parim lahendus. Uskuge, et minevikus osaks saanud halb kandideerimiskogemus ei unune.
    * Ärge lubage rohkem, kui suudate tagada! Töökuulutust loeb ka tänane töötaja, kes teab tõde.
    * Ettevõtet esitledes olge läbipaistev! Ettevõtte kultuur, protsessid, väärtused ja ootused on üks suur kogum, mida esitledes peab olema aus ja selge. On inimesi, kellele sobib kellast-kellani töökorraldus – ärge kartke seda välja öelda, kui see iseloomustab teie ettevõtte töökultuuri.
    * Pidage oluliseks teie organisatsioonist lahkuvaid inimesi! Eelistage alati väärikat ja sõbralikku lahkuminekut. Lisaks olemasolevatele töötajatele on olulised mainekujundajad ettevõttest lahkunud inimesed, kes jagavad oma võrgustikus nii positiivseid kui ka negatiivseid kogemusi. Ühel halval kogemusel on külviefekt.
    * Uue töötaja majja saamine on alles esimene samm! Tema pühendumine sõltub sellest, kas loodud ettevõtte kuvand vastab tegelikkusele, kas antud lubadustest peetakse kinni ja kas suudetakse tagada keskkond, kus tema talent oleks maksimaalselt rakkes.
    FontesFontes on asutatud 1990. aastal inimeste juhtimise vallas tegutsev konsultatsioonifirma, kus ettevõtte omanikud-partnerid on igapäevaselt tegevad juhtivkonsultantidena. Fontes on 26 aastat aidanud ettevõtetel talente leida, arendada ja hoida - need on protsessid, mis oluliselt kujundavad tööandja mainet. Fontese unistus on viia kokku talendi potentsiaal ning organisatsiooni eesmärgid ja väljakutsed. Fontes paigutab aastas tööle üle 100 talendi, kellest ligikaudu 2/3 on juhid ja 1/3 on spetsialistid.
    Fontese värbamisspetsialist Raine Kuningas
    Vaata lähemalt ja tule Fontese Talendipanka: talendipank.fontes.ee
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.