Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tule osale konverentsil: kuidas aitab koostöö loovisikutega tuua kasumlikkust

20. mai 2016, 14:00
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160520/CM/160529972/AR/0/AR-160529972.jpg

Ettevõtjaid ja loovisikuid vastandavaid stereotüüpe, nagu „kasumi peale väljas olevad ärimehed ei taha disaini peale kulutada“ või „disainer kujundas küll ilusa toote, kuid seda on ebamugav kasutada“, kohtab üksjagu, mistõttu üritame neid probleeme lahendada Tallinnas toimuval konverentsil.

Kuigi vahel võib neis ütlustes olla ka terake tõtt, on loovisikute panus kahtlemata see, mis annab tootele või teenusele tõelise lisaväärtuse ning aitab eristuda ja tuua ettevõtjale kasumit.

7. juunil Tallinnas Kultuurikatlas toimuval ligi 50 esinejaga foorumil MELT võtame need probleemid vaatluse alla. Foorumile on oodatud osalema enam kui 600 ettevõtlushuvilist, eesmärgiga tuua kokku loomemajanduse ja teiste valdkondade esindajad. Viies temaatilises paralleelsessioonis toimuvad ettekanded keskenduvad loovuse ja äri koostöö tulemuslikkusele väärtuse loomisel. Toetume praktilistele näidetele ja tõestame, et eri valdkondade ühendamine loob uuenduslikku ja väärtuslikku kvaliteeti.

Kaasad tootearendusse tarbija, saad parima tulemuse

MELTi raames käsitletakse muu hulgas ka toote- ja pakendidisaini, kui selle olulisusest kõneleb Skandinaavia suurima piimatööstuse Arla kategooriajuht Anna, kelle sõnul on ettevõtte oluline osa kaasata tarbija igasse tootearenduse staadiumisse: „Kaasame tarbijad kohe alguses, et testida erinevaid kontseptsioone. Meie edu alus on tiimitöö: tootja, disainer ja kliendid on kõik olulised.“

Kui Arla jaoks on kõigi osapoolte kaasamine juba tavaks saanud, siis IT-maailmas praktiseeritakse seda endiselt liiga vähesel määral. Tieto Estonia arendusjuht Heiti Mering tõdeb, et sageli on põhiprobleemiks ilmetuna teostatud lahendused, mida klientidel on ebamugav kasutada. „Süsteeme arendades ei ole protsesse läbi mõeldud kasutajamugavust arvestades. Üldistades väidan, et palju on tehniliselt häid lahendusi, aga loovusest on puudu jäänud,“ lisab Mering.

Ka e-kaubanduses on disaini roll määrava tähtsusega. Eesti ühe juhtiva veebidisainiga tegeleva ettevõtte Fraktal juhtiv disainer Tajo Oja räägib MELTil, kuidas disaineritega koostööd alustades on juba alguses mõttekas ja kasulik selgeks rääkida piirid ning ootused, mitte hakata kohe uut logo või veebilehte tegema. Oja rõhutab, et „disain on ennekõike inimestevahelisele suhtlusele tuginev äri“.

Soome kogemusele toetudes kõneleb foorumil end sulandumismeistriks nimetav disainer Miika Leinonen, kuidas kirg ja usalduse loomine aitavad edu saavutada. Miika arvab, et inseneride jaoks on sageli häbiasi tunnistada, et nad teevad midagi emotsionaalselt, kirega. „Loovisikute ülesanne on inseneride töösse seda hädavajalikku kiremomenti lisada. Andumus ja usaldus käivad koos. Sa ju usaldad inimesi, kes teevad oma tööd tulihingeliselt. Ja sa tahad teha koostööd inimestega, keda usaldad.” Miika tunnistab, et siiski on Soomes ja Eestis raskusi kire välja näitamisega. Ta rõhutab vajadust seda õppida ja olla julgemad ning avatumad.

Kasulik kogemus ekspertidelt

Tasuta foorumil räägivad ettevõtluse arendamisest ning kasumlikkusest loovisikute abil veel Proeksperdi juht Marko Sverdlik, edukalt eksportiv disainer Jaanus Orgussaar, PERHi kommunikatsioonijuht Hede-Kerstin Luik, Tallinna Peatänava projekti koordinaator Tiit Sild, World Expo Milano Eesti esinduse juht Andres Kask, Eesti teatrit eksportiv produtsent Gerli Tiganik jpt.

MELTil osalejad õpivad, kuidas erinevad valdkonnad on loomeettevõtetega koostööst kasu saanud ja seeläbi oma äri edendanud. Ühtlasi toimub tänavu foorumi raames ka arenguprogrammi Disainibuldooser lõppvoor.

MELTi korraldab Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid koostöös Tallinna Ettevõtlusameti, Tallinna Kultuurikatla, Eesti Disainikeskuse, Loov Eesti, Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindusega Eestis ja EASiga.

Tutvu programmiga ja pane ennast juba täna kirja, sest kohtade arv on piiratud. Rohkem infot foorumi kohta leiad SIIT.

Vaata videot!

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. May 2016, 14:00
Otsi:

Ava täpsem otsing