Pühapäev 19. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jungent on 25 aastat hoolitsenud esmatarbekaupade rikkaliku valiku eest Eestis

24. mai 2016, 08:00
Kait Liinev, Jungent Group ASi nõukogu liige
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160523/CM/160529919/AR/0/AR-160529919.jpg

Esmatarbekaupade müügi- ja turundusfirma Jungent Estonia saab tänavu 25-aastaseks.

Nende aastate jooksul on muutunud nii turuseis, kaubavalik, konkurents kui ka tarbijate soovid, ent paindlikkus organisatsiooni struktuuri iga 2-3 aasta tagant vastavalt turuolukorrale muuta on toonud kaasa edu.
„Kuna hulgikaubandus on täna Baltikumi turul sisuliselt surnud, on jaekaubanduse ketistumine muutnud vajadust müügi- ja turundusteenuste järele. Meie suund on müügi, turundus- ja logistikateenused kaubandusele ja tootjale ning entusiasm tegeleda uute toodetega,“ selgitab Jungent Group ASi nõukogu liige Kait Liinev, lisades, et kuigi ettevõtte turustab tuntud kaubamärke nagu Mars, Snickers, Shell, Evian, Löfbergs, Dilmah, Libero, Heinz, Colgate-Palmolive, Danone, Pedigree ja paljud teised, ei olda nende omanik.
Aastate jooksul on Jungentist kasvanud Euroopa tootjate jaoks väga tuntud turustaja ning Liinev tõdeb, et enamik uusi ja vanu tegijaid soovivad nendega koostööd teha. „Lisaks meie pikaajalistele kogemustele ja positiivsetele tulemustele on meie plussiks see, et valime oma kaupa alati selle järgi, mis võiks tarbijale olla meelepärane. Iga esindatav kaubamärk on Euroopa turul oma kaubarühma liidrite hulgas  ning sellised välismaa tootjad soovivad koostööd teha vaid parimate distribuutoritega Balti turul.“
Näiteks naturaalse gaseerimata vee turul on Evian olnud aastaid liider ning Löfbergsi kohvi esindamist alustati siinsel turul nullist ning on välja jõutud viiendiku turuosani. Marsi grupi tooted moodustavad aga veerandi Jungenti käibest ning koostöö nendega on läbi aastate olnud  suurepärane. Tootja peab tundma, et  Jungentis töötavad otsekui nende endi müügiesindajad.
Vähetähtis pole Liinevi sõnul ka Jungenti valitud niðistrateegia: „Esindame  enamasti korraga vaid ühte kaubamärki ühes kaubakategoorias. Nii ei teki meie müügiinimestel huvide konflikti ning see meeldib tootjatele. Eesti tarbija on lisaks väga suurt kampaaniausku – kuna siin turul lähevad hästi peale hinna- ja müügiedenduskampaaniad, moodustavad ligi 50% meie müügist kauplustes korraldatud kampaaniad.“

Ettevõtte edu ja tuntuse taga on töötajad.

Jungent kuulub töötajasõbralike firmade tippu, kus keskmine tööstaaþ 10 aastat ja vanus 39 aastat. „100 müügiesindajat turul on suur jõud,“ nendib Liinev, lisades, et Jungentil on ca 7500 äriklienti Baltikumis ja Soomes, keda külastatakse vähemalt kord kuus. „Suurtes supermarketites teeme oma tööd umbes üle päeva. Kaubapaigutus kauplustes ehk merchandising tähendab meile suurt kulu, aga väikest tulu. Samas on sellel väga suur turumõju ning kui meie müügiesindajad ei käiks kaubanduskeskustes ise kauba väljapaneku eest hoolitsemaks, ei oleks meie esindatavad kaubamärgid ka tõenäoliselt pidevalt tipus.“
Oluline on Liinevi sõnul anda noortele võimalus karjääriks firma sees, sest just noored toovad firmasse entusiasimi ja mõttelaadi, et kõik on võimalik. Vanemad ja kogenenumad on seejuures eeskujuks on töökultuuri ja professionaalsusega.
Lisaks kaubandussektorile on Jungenti eesmärk varustada Eesti  parimaid söögikohti parima toorainega. Toitlustussektori tooted (Foodservice-Horeca) on ettevõtte sortimendis samuti viimased 15 aastat. Jungentist on saanud kiirtoiduspetsialist üle Baltikumi, kes tarnib nii kiirtoidu toorainet, köögitarvikuid kui ka kohviseadmeid.

Koostööd tuleb teha vaid parimatega.

„Väga tähtis on käia kaasas infotehnoloogia arenguga. Nutikalt ehk läbi nutitelefonide ja e-tellimiskeskuste liigub 98% meie tellimustest,“ räägib Liinev, lisades, et rahvusvahelise grupi juhtimisel on päris suureks väljakutseks näiteks kuuekeelne keskkond, kus toimetatakse eesti, läti, leedu, vene, inglise ja soome keeles. „Ja muidugi on edu aluseks efektiivne logistika! Teeme otsetarneid tehasest jaeketi ladudesse mistahes Baltikumi riigis ning pakume Eestis kõikide eritemperatuuridega logistikateenuseid. Selles valdkonnas tahaksime järgnevatel aastatel jõulisemalt laieneda ka Lätti ja Leedu.“
Liinevi hinnangul on toiduainetesektoris tugev trend sügavkülmutatud toodete poole. Nii on ka Jungentil tulemas lähiajal müüki sügavkülmutatud tortide sari, mille eelis on väiksem suhkru ja säilitusainete kogus tootes.
Rohkem sooviks ettevõte teha tööd Eesti tootjatega, kuid kahjuks  puudub enamikel täna veel selge müügistrateegia. Nägemus turustaja rollist nõuab selget müügistrateegiat ning kui välismaa tootjad saavad aru, et väiksel turul  tasub koostööd teha turu esimesega, siis Eesti ettevõtted nii kaugele veel jõudnud pole.
„Pean lisama, et meie eesmärk ongi teha koostööd ainult parimatega. Naljaga pooleks võib öelda, et tuleb valida suurimad tooraineturud maailmas ning siis nendega kaubelda. Vesi, nafta ja kohv – pole uudis, et need on suurima käibega toorained maailmas. Need toorained on ka meie portfellis olemas: Evian, Shell määrdeained ja Löfbergs kohv. Nii tootjal kui ka edasimüüjal nagu meie peab olema ambitsioon saada kategooria liidriks, sest vastasel korral ei oleks meie kaupadel poeriiulitel kohta,“ kõneleb Liinev.
Umbes 5% Eesti inimeste ostetud esmatarbekaupadest on teenindatud Jungent grupi firmade poolt.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. May 2016, 14:51
Otsi:

Ava täpsem otsing