20 aastat õppetunde: miks peab konkurentidest eristuma?

30. mai 2016, 14:15
Volume Design pakub eri lahendusi autodele, nii üleni kui ka osaliselt katmiseks. Autot saab katta logo ja ka reklaamtekstidega ettevõtte tunnusvärvides.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160530/CM/160539987/AR/0/AR-160539987.jpg

Ettevõtlus on kui olelusvõitlus, kus otsustavaks saab kohanemisoskus.

Eriti tundlik on reklaamiäri – trendidega tuleb kaasas käia ning kes neid tabada ei suuda, peab tihtilugu uksed sulgema, ütleb Volume Design OÜ juhatuse esimees Lauri Filipjev.
Üksnes tootega ei õnnestu enam tarbija vaimustust võita, kuna häid pakkujaid on turul palju ning kvaliteedist saanud pigem eeldus kui boonus. Üha suurema tähtsusega on Filip­jevi sõnul hoopis pakutav lisaväärtus – kuidas ületad kliendi ootusi või millist erilahendust suudad vaid sina talle pakkuda. Kuigi säärane lähenemine on võrreldes standardse valmislahenduse kõrval aeganõudvam, suudab nii edukamalt konkurente seljatada.

Rahulolev klient tagab edukuse.

Ettevõtjana tuleb teha süsteemselt tööd pakkumaks kliendile tooteid ja teenuseid, mis tal silma särama lööks. Väiksel ja suuresti usaldusel ning isiklikel kontaktidel põhineval turul on teatav eelis: klient teeb sinu eest reklaami ise ära. Miski ei too rohkem kliente kui sinu kohta leviv hea sõna ja soovitus. Selleks peab aga klient saadud teenuse ja kogemusega tõeliselt rahul olema. Nii tuleb ta ise tagasi ning suunab ka sõbra, tuttava või äripartneri sinu jutule. Sealjuures ei tasu alahinnata pidevat kontakti kliendiga, sest tõhus kommunikatsioon on see, mis tagab kliendi rahulolu lõpptulemusega.
Alati tasub meeles pidada, et reklaamlahendust telliv klient soovib konkurentidest eristuda, mistõttu on ka sinul kui pakkujal mõistlik erineda. „Võimalusi selleks on palju, alustades kiirematest tarneaegadest ja paremast teenindusest, lõpetades paindlike lahenduste ning kaasamõtlemisega. Tuleb kasuks, kui suudad pakkuda kõike omal unikaalsel moel – Põhjamaade turg uusi tegijaid avasüli ei oota ning julgus eristuda on hea viis usalduse võitmiseks,“ kirjeldab Filipjev.
Pelgalt masinaparki ja meeskonda investeerimine ei ole veel edu iseenesest – selleks, et klient sind teiste seast üles leiaks, tuleb teha pidevat müügitööd, mida omakorda toetavad erinevad materjalid, nagu moodne ja atraktiivne veebileht ning videod ja broþüürid. Näiteks veebileht, millesse Volume Design ka ise hiljuti investeeris, ei saa olla pelgalt visiitkaart, vaid peab pakkuma potentsiaalsele kliendile piisavat infot, et tekiks usaldus. Veebilehe funktsionaalsus on äärmiselt oluline kliendiga kontakti ja sealt edasi juba ettevõtte käibe loomisel.
Kindlasti tasub oma tegemisi ja protsesse ka kliendile selgitada – Põhjamaades kardetakse teinekord uudseid lahendusi, sest n-ö köögipool ei ole alati avalik. Mida rohkem tausta avatakse, seda enam hajuvad kliendi hirmud ning ennetad võimalikke küsimusi. Filipjev räägib kogemusest Soome suurkliendiga, kellele tehti põhjalik tootevideo auto ülekleepimise protsessist – ainuüksi video tõi pool­sada tellimust.

Investeeri inimestesse ja meeskonna koolitusse.

Viru Keskuse fassaadil LED valgustähed.

Volume Design on ehe näide sellest, kuidas pidev suhtlus klientidega viib valguskastide tootmisest tõeliselt innovaatiliste lahenduste ja keerukamate eriprojektideni. Kuigi tehnoloogia on võimas vahend, seisavad edu taga ikkagi inimesed, mistõttu tuleb parima tulemuse saamiseks leida õige töötaja, teda hoida ning pidevalt koolitada. „Investeeri inimestesse ja meeskonna koolitusse, samas mõeldes, kuidas oma töötajate elu lihtsamaks teha. Maailmaklassi tasemel töövahendite abil saavad sinu inimesed garanteerida kliendile parima toote ja tulemuse ning see omakorda motiveerib ka su meeskonda,“ ütleb juhatuse esimees.
Ettevõtte meeskonna mentaliteedi kohaselt ei ole edu seega iseenesestmõistetav või end taastootev, vaid kätt tuleb pidevalt hoida pulsil ning jälgiga trende suurematel ja veelgi tihedama konkurentsiga välisturgudel, sest just neid võib klient järgmisel hetkel soovida ning eeldada. „Parim on see, kui oskame kliendile pakkuda uudset lahendust veel enne, kui ta seda küsida oskab,“ tõdeb Filipjev.
Hea juht tunnetab Filipjevi sõnul, kus on tema võimekuse piirid ning ei häbene otsida abi ja värskeid ideid. Kindlasti on abiks ka välised spetsialistid, kes saavad samuti panuse anda. Värske perspektiiv tootmis- ja juhtimisprotsessidele võib tuua mõtteid, millele igapäevaselt ettevõtte arenduse juures olles ise ei pruugi tulla. Heade mõtete kuulamisest pelgalt ei piisa – tuleb otsida ja leida võimalusi, kuidas neid rakendada, sest innovatsioon ning julgus tagavad ettevõtte jätkusuutliku arengu.

Järgmine siht: Skandinaavia turgude vallutamine.

Reklaampostide valmistamine Kia Motor-sile.

Volume Design alustas kahemehefirmana: kogu materjal ja tootmisprotsess oli ära jagatud ning organiseeritud, ent tänasel päeval, kui meeskond laienenud 30 inimeseni, poleks see enam mõeldav. „Süsteemid ja struktuurid peavad olema paigas ning nende loomisel tuleks kaasata kollektiiv tervikuna, et need oleks kõigile ka üheselt mõistetavad ja arusaadavad,“ sõnab Filipjev, et nii välditakse liigsele kommunikatsioonile kuluvat aega. Tagatud operatiivsete tegevuste sujuvus võimaldab juhtkonnal keskenduda tulekahjude kustutamise asemel pikemaajalisele strateegiale ja arengule.
Kui ettevõte kaheksa aastat tagasi oma tootmise Peetri külla kolis, oli majanduslikult äärmiselt keeruline aeg – ettevõtted keskendusid ellujäämisele ning valguskastid ja reklaamid polnud kindlasti prioriteetide seas. Raskuses koduturg andis aga tõuke siseneda jõuliselt välisturgudele. Nii kinnitati peagi kanda Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis. „Ettevõtluses ei peaks kohandumine tähendama kehvema olukorraga leppimist, vaid uute võimaluste otsimist ja leidmist,“ ütleb Filipjev tagasi vaadates.
Kuigi eksportturgudele sisenemine võttis prognoositust kauem ning Taani turust tuli loobuda, näitas aeg, kuhu on mõistlikum suunata energiat ja ressursse. Senine kogemus näitab ka, et isegi kui oled oma tootes veendunud, tasub valmis olla selle parendamiseks. Näiteks Rootsi ja Norra turule sisenedes pidi Volume Design viima toodangu vastavusse sealsete standarditega ning omab nüüd vastavaid sertifikaate sealsetel turgudel opereerimiseks.
Ettevõtte asutamisest on tänaseks möödunud 20 aastat, ent ambitsioonid kasvavad pidevalt. Järgmine eesmärk ongi muutuda üheks suurimaks tootjaks Skandinaavias. Tehingute kasvades avati suuremate mahtude teenindamiseks äsja uus tootmishoone laiendus ning jätkuvalt planeeritakse investeerida tehnoloogiasse, et tõhustada tootmisprotsesse ja kasvatada seeläbi käivet ka tulevikus.

Volume Design OÜ
volume@volume.ee
(+372) 655 5161
www.volume.ee

Volume Design OÜ juhatuse esimees Lauri Filipjev

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. May 2016, 11:02
Otsi:

Ava täpsem otsing