Tehnoguru Indrek: kas käibe kasvatamise vidin töötab?

25. august 2016, 08:15
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160825/CM/160829857/AR/0/AR-160829857.jpg

Värskes kolumnis võtab Tehnoguru Indrek vaatluse alla ühe uue vidina, mis lubab veebis kaubitseva ettevõtte käibed kiirelt ja mugavalt uuele tasandile viia. Indrek uurib, kas lubatu ka vett pidada võiks.

Tehnoguru Indrek:

Alustagem algusest. Probleem, mille lahendamiseks kõnealune vidin on leiutatud, on tõesti olemas ja üsna pirakas – kindlasti on igaüks, kes veebilehe (või lausa veebipoe) kaudu kliente otsib, täheldanud, et kliendid küll uurivad minutite kaupa veebilehel toodete/teenuste hindu ja muid parameetreid, kuid lahkuvad seejärel ostu sooritamata. Miks nad nii teevad?

Üks variant on, et võimalikud kliendid ei saa veebilehelt piisavalt teavet ega ka kiiret ja konkreetset ülevaadet, mida ikkagi lisateabe nõutamiseks teha tuleks. Just seda tühikut Smarttel+ oma Nutika tagasihelistamisvidinaga (Smart Callback) täitma tõttaski.

Helista mulle!

Vidina võlu peitub selle eht-einsteinlikus lihtsuses – kui klient palub endale tagasi helistada, siis just seda see vidin teebki ja seejuures kohe, vähem kui 20 sekundiga!

Nimelt jälgib vidina käitumist suunav algoritm kliendi käitumist veebilehel ning kui ta etteantud parameetrite põhjal on jõudnud järeldusele, et see klient vajaks nüüd lähemat teavet (näiteks on klient juba mitu minutit erinevaid tooteid vaadanud, neid omavahel võrrelnud ja üksipulgi ka toodete tehnilisi andmeid lugenud), ilmubki ekraanile vidin ning teeb kliendile ettepaneku: „Soovite toodete kohta rohkem teada? Sisestage palun siia telefoninumber, millele me helistada võiksime.“ Kui klient oma numbri sisestab, saab ta tõepoolest 20 sekundi pärast kõne: „Tere, mina olen see-ja-see sellest-ja-sellest poest, kuidas ma Teid aidata saan?“

Samal ajal teeb tehnoloogia oma nn võlutrikke – ta tuvastab vaba klienditeenindaja ning teeb talle nn isekõne, andes märku, et klient on veebilehel Nutika tagasihelistamise nupule vajutanud. Seejärel valib süsteem juba automaatselt tagasihelistamisteenuse tellinud kliendi numbri ning ühendab vaba klienditeenindaja teavet sooviva kliendiga. Lihtne, kas pole?

Seega, klient ei pea ootama, millal mõni klienditeenindaja vabaneks – süsteem tuvastab automaatselt ja kiirelt esimese vaba teenindaja ning ühendab teabesoovi talle. Klient ei pea raha kulutama, sest ta ei helista kusagile – talle helistatakse ju tagasi; ka ei pea klient mõistatama, millisele numbrile ta helistama peaks, ta ei pea ka Skype’i aknas ootama, millal konkreetselt Skype-päringutega tegelev spetsialist vabaneb – ta saab oma kõne kohe!

Uuringud: rahulolev klient kulutab rohkem

SmartCallbacki vidina kasutuselevõtt tähendab, et sama tööjõuressursiga saab teenindada senisest rohkem kliente. Uuringud kinnitavad, et kodulehele installitud tagasihelistamisvidin tõstab veebilehelt ostu sooritanud klientide arvu (website conversion rate) kuni 30%, ning et rahulolev klient kulutab veebipoes keskmiselt 15% rohkem – kas teeb tänu tagasi helistanud müügiinimeselt hangitud lisateabele ka lisaostu (telefonipoes lisalaadija näiteks) või lausa (taaskord klienditeenindaja väärtuslikule nõule tuginedes) hoopis plaanitust veidi kallima valiku.

Seega, kui seni tegid te veebipoest ostu igast 100 külastajast näiteks 30, siis Smart Callbacki vidina kasutuselevõtuga kasvab nende arv 39ni ning kui senini oli keskmise ostu suuruseks 50 €, siis vidina abil kasvab see 57,5 euroni – seega kasvab veebipoe senine müügikäive 1500 eurolt 2242,5 eurole saja kasutaja kohta… Kui nüüd arvestada veel sedagi, et selle peaaegu 50protsendilise käibekasvu nimel ei pidanud müüja ühtki inimest juurde palkama ega muid suuremaid investeeringuid tegema (Smart Callbacki vidina kasutamise teenus maksab 6,6 eurot kuus), peaks rõõm maast leitud rahast päris suur olema.

Kokkuvõte: Tehnoguru Indrek soovitab – jah, Su veebileht vajab veel üht nuppu!

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. August 2016, 16:20
Otsi:

Ava täpsem otsing