Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina tootjad muutuvad üha usaldusväärsemaks

    LiuGongi laadurid on omandanud globaalse tunnustuse vastupidavuse ja töökindluse eest.

    Hiina on muutmas oma tootmisfilosoofiat ning arenemas dünaamiliseks tootjariigiks, kus rõhk on asetatud toote kvaliteedi ja tootmisefektiivsuse tõstmisele, ütleb rasketehnika valdkonnas tegutsev AS A.K.K. arendusdirektor Kait Kuus omadest kogemustest, sest AS A.K.K. teeb juba üle viie aasta väga positiivset koostööd Hiina masinatootjaga Guangxi LiuGong Machinery CO. Ltd.

    Koostöö parimate tootjatega ning tugeva arendus- ja tootmiskeskuse omamine on andnud LiuGongile eelise toota keerulisele, erinevate ja kõrgete standarditega Euroopa turule.

    Hiina arengut on näha ka välisettevõtetest, mis on üha enam paigutamas oma tootmistegevust ümber Hiina, kus olulisemaks muutunud kõrgtehnoloogiline tootmine on võimalik endiselt madalamate, ent see-eest aina suurema kompetentsiga tööjõukuludega.Oma valdkonnas ainus rahvusvahelise kvaliteediautasu pälvinud tehnikatootja LiuGong on Kait Kuusi sõnul selgelt Hiina kõrgtehnoloogiliste masinate arenduse, monteerimise ja ehituse edukaks näiteks. Veelgi enam – LiuGong on üks vähestest Aasia tootjatest, kelle tootmiskvaliteet ületab rahvusvahelised standardinõuded. Tootevalikus on rataslaadurid, ekskavaatorid, buldooserid, teedeehitusmasinad, karjääritehnika ja betoonimismasinad ning ettevõte toodab aastas enam kui 75 000 masinat.„Nii kaugele on LiuGong jõudnud tänu oma kvaliteedile, mille saavutamiseks kasutatakse kõrgtehnoloogilisi süsteeme ja tuntud koostööpartnerite toodangut. Tooteid iseloomustab lisaks hinna-kvaliteedi juhtpositsioonile tugev järelturg ja müügitugi läbi rahvusvaheliste müügikeskuste ning kohalike distribuutorite,“ selgitab Kuus, lisades, et LiuGongi tütarfirma LiuGong Machinery Europe B.V. peakontor asub Hollandis, mille soodne asukoht tagab kiire varuosade kättesaadavuse kogu Euroopas.1954. aastast masinaid tootnud LiuGong on seadnud eesmärgiks olla Hiina ettevõttena maailma tuntumate ehitusmasinate tootjate hulgas, mida aitab täita tipptehnoloogia kasutamine tuntud tehastelt nagu Cummins, Kawasaki, ZF, Yanmar, Nissan, Perkins, KYB jpt, samuti ühisfirmad käigukaste ja veermikke tootva Saksamaa ettevõttega ZF ja üle maailma tuntud USA mootoritootjaga Cummins. Koostöö parimate tootjatega ning tugeva arendus- ja tootmiskeskuse omamine on andnud LiuGongile eelise toota keerulisele, erinevate ja kõrgete standarditega Euroopa turule.
    Kabiini sisustuse hulka kuuluvad ruumikas panipaik, soojendusega tahavaatepeeglid, panoraamvaatega esiklaas, USB/ MP3-raadio ning LCD-monitoriga tahavaatekaamera.
    Mis on LiuGongi tehnika eelised?
    „Tegemist on ökonoomse, efektiivse ja soodsa tehnoloogiaga. Masina soetamishind on konkurentidega võrreldes soodsam ning ka ülalpidamiskulud on tänu efektiivsusele ja ökonoomsusele madalamad, aidates seega ettevõtetel masinapargi haldamise kulusid kontrolli all hoida,“ selgitab Kait Kuus.Laadurite puhul on oluline nende töötamise sujuvus ja tõhusus. Kuigi ka enamik teisi laadurite tootjaid kasutab tuntud tehaste hüdraulikat, mootoreid, käigukaste ja sildasid, on oluline masinate disain ning oskus komponendid omavahel laitmatult tööle panna. LiuGong on seda suutnud, võimaldades oma laaduritega töötada teistest ühes tunnis rohkem ja tootlikumalt. Samas ei suurenda efektiivsus masina kütusekulu, samuti on nõuetekohased heitgaaside normid ning ökonoomne mootor hoiab madalal ka mürataseme.„Kuna operaatorid veedavad töömasinates rohkem aega kui isiklikus autos ja me teame, kui kõrgelt hinnatakse tänapäeval autode mugavust, on loomulik, et ka laadurites peab olema vähemalt samaväärselt hea olla. Tööjõud on meie kõige olulisem ressurss, seega tuleb väärtustada inimeste heaolu ja muuta töökeskkond mugavaks,“ räägib Kuus, tuues mõned näited LiuGongi laadurite varustusest: LCD-ekraan, tahavaatekaamera, USB-mälupulgaga raadio, kliimaseade, madal müra- ja vibratsioonitase.
    Laadurite puhul on oluline nende töötamise sujuvus ja tõhusus.
    Esile toob Kait Kuus LiuGongi kõige uuema rataslaaduri CLG856H. LiuGongi laadurite seeria on omandanud globaalse tunnustuse vastupidavuse ja töökindluse osas. Uus 856H rataslaadur on arendatud Euroopa turule sobivate standardite ja emissiooninõuete kohaselt. 50aastase masinate valmistamiskogemuse tulemuseks on usaldusväärne 18 000 kg töökaaluga rataslaadur 3,3 m3 suuruse standardkopaga.CLG856H laaduri 6.7-liitrine  160 kW Cummins QSB6.7 mootor kombineerib masina võimsuse ning säästliku kütuse tarbimise isegi ekstreemsetes tingimustes. Seda toetavad uus ZF 4WF200 käigukast ning sillad, mis tagavad maksimaalse haakumise nii pehmel kui ka mudasel pinnasel. Operaatori mugavused on saavutatud õhkvedrustusega Grammer-istme, istmesoojenduse ning kaheksa õhuavaga kliimaseadme kaudu. Kabiini sisustuse hulka kuuluvad ruumikas panipaik, soojendusega tahavaatepeeglid,  panoraamvaatega esiklaas, mis võimaldab näha nii kopa alumist tera kui ka masina külgi, USB/MP3-raadio ning LCD-monitoriga tahavaatekaamera.„Kõik, mis liigub, loomulikult ka kulub. Siin mängib nüüd suurt rolli masina kohalik esindus – kui suurt tuge nad suudavad pakkuda, kui kiirelt vigu leida, remonttöid teha ja osi vahetada. Usaldus on oluline ning meie garanteerime, et kõik toimis ja hakkab uuesti toimima. Selleks oleme LiuGongi kaeve- ja tõste­tehnika ametliku esindajana Baltikumis avanud Märja­maal suure lao ning teeme tihedat koostööd ettevõtte nii Euroopa kesklaoga Hollandis kui ka teiste diileritega,“ kõneleb Kait Kuus.Eesti kapitalil põhinev AS A.K.K. loodi 1993. aastal endise Märjamaa EPT traktorite remonditöökoja baasil. Ettevõte esindab Baltikumis kaubamärke LiuGong, Belaz, Terex, Amkodor, Uraltrac, Kirovets, Chetra, HTZ, Moaz, Chaz, Stapri, VTZ. AS A.K.K. on Eesti Kaubandus-Tööstuskoja liige.
    Kommentaar
    Eelmise aasta alguses hakkasin otsima silotallamiseks laadurit ning võtsin pakkumisi mitmetest ettevõtetest. Silma jäi AS A.K.K. oma toreda suhtlemise ning hinnaklassilt väga soodsa pakkumisega. Vaatasime meestega pakutud laadurid üle ning silma jäi LiuGong CLG856IV rataslaadur, mis on küll tehtud Hiinas, kuid mille tegemiseks on kasutatud ju teiste müügil olevate laaduritega samu detaile.Kaks hooaega tööd teinud laaduriga oleme nii tallanud silo kui ka lükanud kivihunnikuid ning masin on jätnud tugeva ja töökindla mulje. Samuti on laaduril peal väga hea varustus ning operaator on öelnud, et ta ei oskaks rohkemat salongi tahtagi. Oleme oma otsusega väga rahul.“Toomas UusmaaSargvere Põllumajandusühistu juhataja
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.