Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti pakiautomaadi-ettevõtted aitavad vallutada maailma

    Pakiautomaat

    Eesti turul on neli pakkujat, kes viivad e-poest tellitud pakid kliendini. Ettevõtetel on võimalik valida nelja erineva partneri vahel, kellel igaühel on omad eelised, miks just nendega tasub koostööd teha.

    Tänu e-kaubanduse plahvatuslikule arengule on pakiautomaadid kujunenud märkamatult inimeste eelistatuimaks pakkide saamise ja saatmise kanaliks. See pole nii mitte ainult Eestis, aga ka Lätis. Leeduski on inimeste tarbimisharjumused selle koha pealt muutumas.Omnival on ainus pakiautomaadivõrgustik, mis pakub teenust kogu Baltikumis. Kui pakk eelnevalt e-teeninduses ära vormistada, saab pakki pakiautomaadist saata lausa kogu Euroopasse. Pealegi on Omniva pakiautomaadivõrgustik suurim nii Eestis kui ka kogu Baltikumis.“Omniva pakiautomaadivõrgustik sai loodud, et olla suurem, kiirem, võimekam ning alati kättesaadav,” selgitas Omniva pakiäri juht Sten Argos. “Me loome kaasaegset lahendust, mis oleks mugavaks alternatiiviks postivõrgule ning vastaks klientide vajadustele saada oma pakk kätte kiiresti ja mugavalt,” jätkas ta.Argose sõnul on just sel põhjusel otsustatud ka laieneda niivõrd jõuliselt. Täna on klienditel võimalus oma pakk, lisaks 245 (hetkel) teise pakuautomaati, saata ka postkontorisse või saajale kulleriga koju kätte.Omniva on ka esimene logistikaettevõte, kes on oma pakiautomaatidega maapiirkondadesse laienema hakanud. “Kui räägime pakiteenusest, mis on kiire, mugav ning kõikjale ulatuv, siis ei saa see jääda vaid linnainimeste privileegiks,” selgitas Argos. Argose sõnul jälgivad nad kõigi piirkondade pakimahte ning paigutavad automaadid sinna, kus nende järgi ka reaalselt huvi on.“Hakkame oma automaate täitma juba hommikul kella 8st ning garanteerime, et juba kella 10ks on kõik pakid pakiautomaatides. Lisaks sellele muudab paki kättesaamise kiiremaks automaatide asukohad, mis on lihtsasti ligipääsetavad ning piirkonna enimkülastatavates kohtades, kus paki saatmine ning kättesaamine kujunevad ülejäänud päevatoimetuste osaks,” selgitas Argos. Statistika näitab, et enamikule pakiautomaadi pakkidele tullakse järele sama päeva jooksul.Järgmisel aastal avab Omniva oma pakiautomaatide võrgustiku kogu Baltikumis ka teistele partneritele kasutamiseks, et anda tuult tiibadesse hoogustuva e-kaubanduse arengule.
    Cleveron: Eesti turul vajab pakisaatmise kõrval tähelepanu pakkide hoiustamise teenusPakiautomaatide võrgu SmartPOST looja Cleveron AS on alustanud uudse, avatud võrgul põhineva pakuautomaaditeenuse testimist Eestis, et vältida olukorda, kus iga kaubanduskeskuse juures oleks kümne logistikaettevõtte pakiautomaadid. Ettevõtte juhataja Arno Küti sõnul töötab uus CollectNet-i pakiautomaatide vabavõrk justkui lennuväli, mida kasutavad infrastruktuurina paljude erinevate firmade lennukid.„Viimastel aastatel on meie poole pöördunud hulgaliselt ettevõtteid sooviga osta pakiautomaate oma võrgu rajamiseks. Me ei näe, et see on mõistlik,“ nendib Kütt, lisades, et olukorra lahendamiseks loodi CollectNet, mis lisaks lahendab ka pakkide hoiustamise probleemi, mis täna on jäetud täiesti tähelepanuta. Sama tehnoloogiat kasutatakse ka Soomes, Norras, Ungaris, Hispaanias, Brasiilias, Bulgaarias, Venemaal ja peagi ka USAs.CollectNet-i võrku paigaldatud pakirobotid on uue generatsiooni pakiautomaadid – kui tavalised pakiautomaadid on iseteeninduslikud, siis CollectNet-i pakirobotid teenindavad klienti. Eelisena mahutavad need ühele ruutmeetrile varasemast oluliselt rohkem pakke. Kuna head rendipinnad on kallid, aitab uus lahendus ettevõtetel vähendada sellega kaasnevaid kulutusi. Probleem kerkib eriti teravalt esile just suurlinnades, kus põrandapinda napib. Kulleri jaoks on pakkide sisestamine nüüd varasemast kiirem, tõhusam ja mugavam, sest ta ei pea enam jooksma ühe kapiukse juurest teise juurde.Pakiautomaatide teenuse hinnad võivad alaneda. Kui seni oli turul ainult kaks pakiautomaatide ettevõtet ja teenuse hinnastamine käis nende järgi, siis seoses CollectNet-i tulekuga Eesti turule avanevad sadadel ettevõtetel võimalus siseneda pakiärisse ja pakkuda konkurentsi. Konkurentsi tihenemine võiks hinnad panna kliendi jaoks soodsamas suunas liikuma.
    DPD Eesti täiendab Pickup-võrgustikku pakiautomaatide näolPickup-pakipoodide võrgustikus on üle Eesti juba 96 pakipoodi ning DPD laiendab seda omajagu veel selle aastanumbri sees. DPD Eesti on esimesena Baltikumis lansseerimas ainulaadset pakijaotusvõrgustikku Pickup, mis hakkab lisaks pakipoodidele pakkuma ka pakiautomaatide teenust.
    „Meie Pickup-pakipoodide teenus on Prantsusmaal väljatöötatud mudel, mis annab kliendile võimaluse tellida e-poe ostud lähimasse Pickup-punkti ja muude asjatoimetuste kõrval mugavalt oma paki näiteks kodupoest või nurga peal asuvast lillepoest kätte saada. Seda võrgustikku hakkame täiendama pakiautomaatide näol, mis annab teenusele juurde paindlikkust ja vabadust pakkidega toimetada pakipoe partneri avamisaegadest sõltumatult,“ selgitab DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.
    Pakiautomaatide turule laienemise põhjuseks on e-kaubanduse pidev kasv ning DPD soov pakkuda oma klientidele mitmekülgsemat teenust. „Hakkame pakkuma kombineeritud võrgustikku pakiautomaatidest ja pakipoodidest, millega oleme mujal Euroopas juba suhteliselt tuntud. Aasta lõpuks on meil Eestis 20 ning üle Baltikumi 45 pakiautomaati. Suur pluss klientidele on võrgustiku ühtsus ning plaan ühendada Eesti pakiteenus Euroopa omaga, mis teeb teiste riikide e-poest tellimise eriti lihtsaks ja soodsaks,“ märgib Posti.
    DPD pakiautomaadid tulevad sarnased täna turul tegutsevate konkurentide automaatidega, kui üheks erinevuseks on kappide mõõdud: näiteks pakutav XS-suuruses kapp on kõrgem, aga mitte nii lai kui teistel. Pakiautomaadid hakkavad asetsema Eesti suuremate linnade populaarsemate kaubanduskeskuste välipindadel. Aasta lõpuks koosneb Pickup-võrgustik ligikaudu 120 pakipoest ning automaadist. Ka tulevaks aastaks on planeeritud võrgustiku järjepidev kasv. Konkurentsi eelisena saab juba esimesest päevast Pickup-pakipoest ja automaadist kulleriga pakke saata üle Euroopa.
    „Eesti inimesed on pakiautomaadid võtnud vastu väga hästi ning konkurents sel turul on tugev ja tiheneb veelgi – seda näitavad ka erinevad uuringud. Tarbijate jaoks on eelkõige oluline protsessi kiirus ja võrgustiku suurus,“ tõdeb Posti, lisades, et huvitav on jälgida ka, mis hakkab juhtuma teenuse hinnaga konkurentsi tihenedes.
    Pickup-pakipoode ja automaate kuulub üle Euroopa ühtsesse võrgustikku üle 30 000, kusjuures kaetud on 20 riiki. Hetkel ühendab Eesti kliendi jaoks Pickup-võrgustik kolme Balti riiki, kuid tuleval aastal laieneb võrgustiku kasutamine kogu Euroopale. Seega pakke on võimalik siit automaadi või pakipoe kaudu Euroopasse saata, aga ka sealt omale sobivasse Eestis asuvasse automaati või pakipoodi tellida.
    Itella SmartPOST on turuliider XS-pakkide saatmiselItella SmartPOST OÜ müügi- ja turundusjuhi Alice Vergi sõnul on ettevõtte lähiaastate eesmärk suurendada oma turuosa Eesti pakiautomaatide teenuse turul.Kiirus on kullerpostiteenuse juures juba standard ning Itella SmartPOST suudab Mandri-Eestis pakkuda järgmise päeva tarnet sõltumata nädalapäevast ning klienditeenindust seitse päeva nädalas. Kaubanduskeskuste sisepindadel asuvad pakiautomaadid kaitsevad saadetisi ilmastiku võimalike mõjude eest. Külmale, kuumale või niiskusele eriti tundlikud on näiteks ilu- ja tervisetooted, elektroonika, fotokaubad, toiduained ja -lisandid.Soovides pakkuda linnade ja suuremate asulate kõrval ka kaugematesse piirkondadesse mugavat pakkide kättesaamisvõimalust, käivitas SmartPOST eraldi Itella SmartKULLERi teenuse, mis on e-kaupmeestele lisavõimalus uusi kliente ka väljaspool suuri keskusi kõnetada.E-kaubanduse globaalset olemust arvestades on oluline, et SmartPOSTi automaadid katavad lisaks Eestile ka kogu Soomet, mis võimaldab pakkuda kiiret tarnet Eestist Soome ning vastupidi. Täna postitatud pakk on juba homme Helsingi piirkonna pakiautomaadis ning ülejäänud Soome pakiautomaatidesse ja postkontoritesse jõuavad pakid 2–3 tööpäeva jooksul. See võimaldab Itellal olla järjest rohkematele e-kaupmeestele ka hüppelauaks Soome turule sisenemisel.Alates 2015. aasta juulist lisandusid kõikidele Itella SmartPOSTi pakiautomaatidele kasutamiseks XS-suuruses kapid. Uuenduse eesmärk oli olemasoleva võrgustikuga pakimahte kasvatada ning pakkuda hinnalt turu soodsaimat võimalust pisipakkide saatmiseks. Pakiautomaatidele uute XS-moodulite lisamise mõju pakimahtudele ei lasknud end kaua oodata. Kui algse analüüsi järgi oli XS-mõõdus pakke kogu pakimahust 27%, siis nüüdseks läheneb see juba 50%-ni. Lisaks tähendab Itella SmartPOSTi uuendus rahalist kokkuhoidu pisipakkide ja maksikirjade saatmisel era- ja äriklientidele. Tegelikkuses tähendas see samm, et lisaks kvaliteedile ollakse turu liider nüüd ka hinna poolest.ergi sõnul nähakse nende ettevõttes palju vaeva, et hind ei läheks klientide jaoks kõrgeks, aga säiliks soovitud kvaliteet ja turvalisus. Teenuste hinnastamisel lähtutakse sellest, millist väärtust suudetakse kliendile pakkuda.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.