Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Katusepollar tagab katusel turvalisuse

    Foto: OÜ Evari Ehitus

    Katusel töötavate või liikuvate inimeste ohutuseks on oluline kasutada selleks ette nähtud katusepollareid. Eestis pole katusepollarid veel kohustuslikud, aga on heameel tõdeda, et üha enam kinnisvaraarendajaid, kinnisvaraomanikke, aga ka riigiasutusi neid kasutab, sest ohutusse ja turvalisusesse tasub investeerida.

    Katusepollarid liigitatakse olemuselt kerg- ja massiivpollariteks. Veel on olemas ajutised kinnituspunktid ja kinnitussüsteemid.
    Kergpollareid valmistatakse põhiliselt roostevabast materjalist ja neid kasutatakse ainult inimeste turvamiseks. Kergpollarite ühe süsteemiga saab turvata korraga kuni kolme inimest.Massiivpollareid valmistatakse terasest ja on kaetud korrosioonikaitsekihiga.
    Massiivpollareid kasutatakse nii inimeste turvamiseks kui ka seadmete, reklaamide ja muude paigaldiste kinnitamiseks katusel.
    Katusel võib eksida ka proff
    Katusel olles võib inimene kaotada ohu- ja kohataju ning tasakaalu isegi siis, kui ta töötab katusel iga päev. Lisaks võib alt vedada heitlik ilm, teadvusekaotus, aga ka inimlik lihtne libastumine või kukkumine. Seda enam, kui katusel peab tegema pingutust nõudvat tööd. Evari Ehituse juhataja ja vastutava spetsialisti Rein Kala sõnul peaks katusepollareid kasutama juba siis, kui kõrgus on kaks või rohkem meetrit.
    Turvaseadmed peavad olema ehitatud ja reguleeritud nii, et kukkuv inimene ei puutuks kokku all oleva tasapinnaga. Ohutu kukkumise tarbeks ei tohi kasutatava turvaköie vaba lõtk olla üle 2 m.
    Sertifikaat tagab kvaliteedi
    Sertifitseerimata turvavarustuse kasutamine katustel võib viia üliohtlike tagajärgedeni. Ehitusettevõtjatelt nõutakse turvavarustuse kasutamist ja enamasti seda nõuet korrektselt ka täidetakse, kuid katusepollareid läheb vaja muudelgi ametipostidel: aknapesijad, korstnapühkijad, seadmete paigaldajad, katuseparandajad, katusehooldajad, jne, aga ka üldiselt kõigile katusel liikujatele turvalisuse tagamiseks on pollar vajalik lahendus.
    Kõiki tehases valmistatud pollarite partiisid katsetatakse laborites ja iga katusepollar tähistatakse tehase sertifikaadi märgisega, tagades kvaliteedi. Turvasüsteemi paigaldamisel pannakse süsteemile ka vastav silt, millele märgitakse peale tehase andmete ka turvasüsteemi paigaldaja andmed ja paigaldamise aeg. Sertifitseerimata katusepollarite kasutamine on väga ohtlik, sest pollarite valmistamise kvaliteet, neile lubatud koormus, pollarite käitumine koormuste rakendamisel on teadmata.
    Kuidas ohutuses veenduda?
    Kala sõnul tuleb katusepollarid paigaldada ehitusprojekti järgi – nii arvestatakse konkreetse pollari valmistatud tehase paigaldusjuhendit. Pollari paigaldusviis sõltub alusest, kuhu pollar paigaldatakse, sest erinevatele alustele valmistatakse eri kinnitusviisiga pollareid. Pollaritega on kaasas spetsiifilised kinnitusvahendid ja seetõttu võib kogu süsteemi paigaldada ainult selleks väljaõppe saanud meister. Turvasüsteeme peab ka regulaarselt kontrollima ja vajadusel korrastama.
    Pollarid on hea abimees ka katusele erinevate objektide paigaldamiseks – töö sujub kiiremini ja mugavamalt.
    Õigus pollareid paigaldada on firmal OÜ Evari Ehitus.Uuri lähemalt firma kodulehelt rubriigist Teenused või küsi [email protected].
    OÜ Evari Ehitus
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.