Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aega ja mugavust hindav äritempel

    Bürooplokk asetseb neljal korrusel, teisest viiendani, mis hakkab tänavalt kenasti silma. Teise ja viienda korruse büroode lisaväärtuseks on terrass.Arhitektid: Martin Aunin, Annika Aasmaa, Marti Kahu.

    Tallinna kesklinna, aadressile Pärnu maantee 22 rajatakse 6-korruseline ühe maa-aluse korrusega ärihoone nimega Finest, kus asuvad büroo-, kaubandus-, teeninduspinnad, parkla ning säilitatakse ka ajalooline paekivist fassaad, mis kuulus legendaarsele Kawe keldrile. Tulevase hoone kohta jagavad selgitusi Laam Kinnisvara juhatuse liige Aivar Villemson ja hoone arhitekt Martin Aunin.

     Ärihoone Finest on oma sisult ja vormilt uudne ning terviklik. 

    Ärihoone Finest ehitusel löödi kopp maasse augustis 2016, aga selleks ajaks olid omanikud tegelenud objektiga juba 15 aastat. Aeg kulus kõikvõimalikele ettevalmistustöödele. Et praegune kinnistu oli nagu lapitekk, mis kuulus kuuele omanikule, siis tuli välja osta krundid ja need ühendada üheks tervikuks. Järgnes detailplaneerimine. Tegemist tuli teha ka muinsuskaitsega, ehkki kinnistul asunud Kawe keldri kaitse lõpetati 2002. aastal interjööride osas, jäid fassaad ja hoone kelder endiselt riikliku kaitse alla. Paar aastat tagasi alustati projekteerimist ja nüüd on ehitus täies hoos, mis valmib tuleva aasta maikuus.
    Pärnu maantee 22 hoone supermarket. Arhitektid: Martin Aunin, Annika Aasmaa, Marti Kahu.

    Pärnu mnt 22 ärihooneÄrihoone Finest arendaja:Pärnu mnt 22 OÜPärnu mnt 22 OÜ osanikud:Finest Maja OÜ (omanikud Toomas ja Oliver Sildmäe)Osaühing Eggera (omanik Olari Taal)Ehitaja:AS MerkoArhitektid:Martin AuninAnnika AasmaaMarti KahuBrutopind 13 500 m²Parklas 247 kohta

    Kawe kelder ehitati 1924 arhitekt Artur Perna projekti järgi šokolaadivabriku Kawe laohooneks.

    Liftiga otse kontorisse
    Alguses oli mõte ehitada parkimismaja, aga nüüd on see vaid üks osa kogu projektist, suurema osa ehitisest loovad büroo­plokk, kaubandus- ja teeninduspinnad ning toitlustuskohad. Bürooplokk asetseb kitsa ribana neljal korrusel, teisest viiendani, mis torkab tänavalt kenasti silma. Teise ja viienda korruse büroode lisaväärtuseks on terrass. Teisel korrusel jääb see ajaloolise fassaadi taha, viiendalt pääseb korrus kõrgemal asuvale katuseterrassile.Ka parkimismaja hakkab pihta teisest korrusest ja ulatub katuseni välja, aga selle maht jääb sügavasse kvartali sisemusse, mistõttu tänavale paistab ainult sissesõidu pandus. Kindlasti on eriline see, et autoga saab sõita oma kontori tasapinnale, et sealt kohe tööruumi sisse astuda. Parkla on mõeldud ka kõigile ärihoone külastajatele ning linnakodanikele. Parkimismajas saab olema ka autopesula. Tänava tasapinnal on pöörduksega peasissepääs, kust saab esimese korruse äridesse. Kawe keldri ajaloolise fassaadi kaudu pääseb restorani, mis on sobiv koht huvitava kontseptsiooniga toitlustuskoha rajamiseks. Tänava tasapinnal on ka eraldi pääs büroodesse, kus liftid viivad ja avanevad otse kontoris. Keldris asuvad suur toidukauplus, apteek ja lillepood. „Selliseid hooneid, kus bürood, parkla, poed ja teenindusasutused asuvad kõik ühes majas, on Eestis väga vähe. Kui büroo asub ärihoones Finest, siis on seal kõik vajalik olemas. Sõidad hommikul autoga otse oma büroo ukse ette, käid samas majas lõunatamas, sõidad pärast tööd liftiga toidupoodi, ostad apteegist ravimid, lillepoest lilled, töö ajal on auto puhtaks pestud, ja sõidad koju. Kui kodus on kõik mugavused ja eluks vajalik olemas, siis võiks see nii olla ka ärikodus,“ mõtiskleb Aivar Villemson, kes tegeleb ärihoonele rentnike leidmisega.
    Finesti ärimajas on sisult ja vormilt uue ajastu bürood. Pildil on näha teise korruse büroo, mis avaneb terrassile. Arhitektid: Martin Aunin, Annika Aasmaa, Marti Kahu.
    Kas pintsak nööbi külge?
    Arhitektuurne lahendus sõltus paljuski linnaehituslikust situatsioonist. Siin oli määrav muinsuskaitseline aspekt – vana fassaadi säilitamine. „Minu arvates pole Kawe keldri hoone sellesse Pärnu maantee fronti kunagi sobinud. See oli peatänav 1930ndate Tallinnas, kus president Konstantin Päts isiklikult allkirjastas hoonete projektid, mis pidid ühtse tänavalindi moodustama. Kawe maja oli nagu üks hammas selles rivis,“ kommenteerib arhitekt Martin Aunin.Selletõttu oli päris keeruline seda fassaadi ka ehitatava hoonega sobitada. Uue hoone kõik karniisid pidid kokku jooksma ülevalt, seda nii katusekarniiside kui ka esimese korruse karniiside puhul. Kuna ajalooline fassaad tuli säilitada, siis uut majaosa selle otsa ehitada oli päris võimatu ülesanne. Seetõttu astuti uue hoonega veidi tagasi, jättes väikese õhuvahe ajaloolise hoone vahele. Volditud fassaad ärihoonel on kooskõlas Pärnu maantee joonega, mis murdub ja kaardub päris palju. 
    Fassaad on kavandatud vasest, mis sobib hästi Pärnu maantee terrasiitkrohviga hoonete vahele, kus mõnel neist on samuti kasutatud vaske. Lisaks nõudis muinsuskaitse ärihoone esiküljele kolme eristuvat fassaadilahendust, mille arhitektid lahendasid kolme erisuguse perforeeringuga vasel ning akende erinevate vahedega. Et eksterjöör siduda interjööriga, on arhitektid sisekujundusse toonud vasekarva plaati avalikku ruumi, aga poed ja bürood teevad oma sisekujundused ise. Ärimajas on kasutatud tehnoloogia viimast sõna, mis tähendab, et tegu on A+ büroopindadega, mis on sobiv igale soliidsele firmale. Kokkuvõttes tuleb öelda, et Ärihoone Finest on oma sisult ja vormilt uudne ning terviklik.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.