Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ELU ootab ettevõtjate huvi
ELU ideelaadal tutvustavad üliõpilased, teadlased ja õppejõud järgmisel semestril algavaid projekte. Huvi on suur ja ideid on sadu! Foto: Piret Räni
Tallinna Ülikool kutsub ettevõtjaid kaasa mõtlema uue õppeaine ELU väljatöötamisel ja otsib tegelikke probleeme, mida tudengid saaksid õppeaine raames lahendada.
ELU ideelaadal tutvustavad üliõpilased, teadlased ja õppejõud järgmisel semestril algavaid projekte. Huvi on suur ja ideid on sadu!
Õppeaine ELU ehk Erialasid Lõimiv Uuendus loodi selleks, et rakendada erinevate erialade tudengite ja õppejõudude teadmuspotentsiaali eluliste probleemide lahendamiseks, sealhulgas ettevõtetele vajalike projektide teostamiseks.Entusiastliku ja ideedest tulvil noorena tahab üliõpilane ju midagi olulist korda saata, karjääri ja ülikooliõpinguid omavahel ühendada. Ta ei pruugi küll alati saavutada ideaalset lahendust, kuid tal on siiras soov. Seepärast võiks see „miski“, mille ta ELU raames koos teiste erialade tudengite ning juhendajatega valmis teeb, olla „päris asi“, millest tõuseb kasu õppijale endale, väiksemale kogukonnale, ettevõtlusele, niiviisi aga ka tervele ühiskonnale.Üks ELU ideede allikas on ettevõtetes lahendamist vajavad küsimused. Nii kutsubki Tallinna Ülikool ettevõtjaid ELU jaoks välja pakkuma tegelikke probleeme, mida tudengid saaksid koos juhendajatega lahendada, ja ideid, mida nad saaksid teoks teha.Ideid saab esitada tlu.ee/eluidee. Ülikool aitab leida kaasjuhendaja ja sobivate erialade üliõpilastest koosneva ELU projekti tiimi. Tööle hakatakse pakutud ideedega juba sügisel.
Tühermaa rohealaks
Hulk ideid on eelmisel semestril käivitunud ELU raames juba teoks saanud.Nii pakkusid tudengid ühe ELU projekti tulemusena välja, et seni tühermaaks peetud paigad – nagu Paevälja Lasnamäel – võiksid olla hoopis rohealad, kus kohalikud saaksid mitmekülgselt puhata. Aasta või enam rakenduseta seisnud ning selle aja jooksul enamasti taimestunud alade väärtus tuleks üles leida, need rohealadeks liigitada ja sellistena ka kasutusele võtta.Paevälja on hea näide seetõttu, et siin on vaid hoonete varemed ning rohtu kasvanud lennurajad. 1998. aastal kinnitati küll detailplaneering ja 2006. aastal sooviti hakata ehitama kortermaju, kuid kaitseala loomise tõttu jäi see pooleli.Ülikooli tudengid, kelle projekti juhendasid professorid Tiiu Koff ja Helen Sooväli-Sepping, pakkusid, et tühermaale võiks leida kasvõi ajutiselt mõne muu kasutusvõimaluse: vaateplatvormid, varjualused või lõkkeplatsid. Nii säiliks Paevälja looduslik ilme ja väärtused, kuid suureneks kasu kohalikele.Tudengite koostanud küsimustikuga saab tutvuda Facebooki lehel LasnaRohenurk.
Kehalise õpetaja taskus
Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži liiklusohutuse, käsitöö ja disaini ning tervisejuhi tudengid tulid aga kokku ELU projektiks AiP – aktiivne iga päev.Nutitelefonis asetsev rakendus sooritab käivitades kohe GPS-positsioneeringu, et mõõta kasutaja treeningu tulemusi (keskmine kiirus, distants). Pärast treeningut kuvab AiP tulemused ja lisab need treeningpäevikusse, kus tegevused talletuvad.Treeningpäevik motiveerib tulemusi parandama ja pakub väljakutseid erinevatel spordialadel. Rakendus tutvustab ja õpetab spordialasid nii kirja pandud näpunäidete kui ka videote näol, mis näitavad, kuidas sooritusi korrektselt ja efektiivselt teha. Kasutajatel on võimalik tekitada nimekiri sõpradest ning privaatsusseadmete alt näidata ka oma tulemusi, et võistelda teatud alal, hetkel ning distantsil.Esmapilgul tundub nagu iga teine sportimiseks mõeldud rakendus, kuid eriliseks teeb AiP-i see, et tegijad näevad võimalust siduda see Eesti e-kooli süsteemiga.
- viia üliõpilaste abiga läbi uuringuid näiteks mõne tegevuse käivitamiseks, töötajate rahulolu hindamiseks vms- leida juba varakult tublisid noori ettevõttesse tööle- teha teoks ideid, millele igapäevaste tegevuste kõrvalt aega ei jää- saada mõtteid ja lahendusi, mida ettevõttes teisiti või veel paremini teha- toetada oma seniseid tegevusi teaduspõhise kompetentsiga
Mida saab tudeng ELU-st?
- rakendada õpitut elulähedaste interdistsiplinaarsete olukordade lahendamisel- küsida nõu õppejõult, mentorilt või spetsialistilt- õppida väikestes rühmades- suhelda teiste erialade tudengitega- omandatud teadmisi loovalt kasutada- õppimises aktiivselt kaasa lüüa.Allikas: Tallinna Ülikool