Kaupmehed, küsige julgelt e-poodide erilahendusi!

14. juuni 2017, 14:30
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170614/CM/170619882/AR/0/AR-170619882.jpg

E-kaubanduse populaarsuse kasv paneb paljusid kaubandusettevõtteid mõtlema enda e-poe loomisele või edasi arendamisele. Kuidas aga luua sellist süsteemi, kus kliendi jaoks arvutis ja mobiilis olev e-pood ning füüsiline kauplus oleks omavahel mugavalt üheks hästitoimivaks keskkonnaks liidetud, räägib Magento e-poe lahendusi loova Ambientia Balti regiooni juht Erik Allak.

Käes on kaupmeeste jaoks väga põnev ja väljakutsuv aeg – kuidas käia ajaga kaasas ning arendada erinevaid kauplemisvõimalusi nii, et need omavahel hästi liidestatud oleksid? Erinevaid ostlemisvõimalused peavad olema tarbija jaoks mitte ainult mugavad ning kiired, vaid võimaldama ka liita erinevatest kohtadest tehtud ostud üheks kliendikonto ajalooks ning kasutada kaupluse reklaamitavaid soodustusi ühtmoodi nii mobiilis ja arvutis kui ka reaalses poes. Suurepäraseks näiteks on Eesti suurim raamatu- ja meelelahutuskaupluste kett Apollo, kus võeti mõned aastad tagasi vastu otsus siduda kõik oma müügikanalid ja soodusprogrammid üheks Apollo klubiks. See süsteem on klientidelt igati positiivset tagasisidet saanud.

Kahtlused e-kaubanduse osas olid ja jäävad ka edaspidi: kuidas pakkuda kliendile head kogemust, kui ta ei astu sisse reaalsesse kauplusesse? Kliendid soovivad ju rõivad enne ostmist proovida või vajavad soovitust, millist raamatut valida? Tegelikult on erinevad e-poe liidesed viimastel aastatel nii palju arenenud, et sisuliselt on võimalik tagada sama kliendikogemus erinevatest kanalitest ning neid saab aidata ka reaalselt kõrval seismata, näiteks muutes kaubad interaktiivseks läbi video või 3D-piltide ning anda nõu läbi online chat-keskkonna.

Kasvavaks suunaks on ka erinevate bloggerite ja saitide kasutamine, kus reaalsed inimesed kirjutavad arvustusi toodete kohta ja jagavad soovitusi isiklikust kogemusest tingituna. Selliseid kasutajakogemuste jagamisi võiks olla kindlasti rohkem ning need annavad kliendile julguse ja mõtteid e-poest tellimiseks, nii et sellisele reklaamikanalile tasub tõsiselt mõelda. Heaks näiteks on Baltika e-poe Andmorefashion.com koolilõpu blogi, kus Martti ja Liina üksteisele riideid valivad.

Miks siduda reaalne pood e-keskkonnaga?

Pigem on kaupluste väljakutseks siduda e-keskkond füüsilise poega. Oluline on ju päeva lõpuks, et inimene ostaks – ükskõik, millist kanalit pidi. Tähtis on, et klient oskaks mõlemas keskkonnas opereerida. Kuidas seda soodustada?

Üks tähtis asjaolu on muuta e-keskkond ning füüsiline pood võimalikult sarnaseks: näiteks asetada põhiväljapanekud ning TOP10 müügiartiklid mõlemas ühtmoodi kujundusega silmapaistvale kohale. Olulised ongi just pisidetailid: kui kaupluses saan kliendikaardiks kasutada ID-kaarti, siis arvutis olles ei soovi ma meelde jätta pikki paroole ja kasutajatunnuseid, vaid soovin oma isikut tõendada samamoodi lihtsalt ja kiirelt. Kui „päris“-poes on kampaania kaks ühe hinnaga, tahan samasugust soodustust saada ka ettevõtte kodulehel.

Samamoodi on ka järelmaksuga: kui lähen tavakauplusesse ja saan järelmaksu, peab see olema võimalik ka e-poe kaudu. Vastasel juhul jääb e-poest suurem ost suuretõenäosusega sooritamata ja klient peab ikkagi kauplusesse minema, kui ta sama asja just teisest e-poest ei leia.

E-maksed ja kaubavahetus müüjate vahel

Tänapäevane e-pood ei ole enam veebileht, kust vaid kaupa tellitakse. Pigem on tegu andmebaasiga, mis kuvab kliendile ja pakub võimalikele edasimüüjatele liideste abil vajalikku informatsiooni. Seega tuleb leida lahendused, mis muudavad kaupmehe kliendi jaoks atraktiivsemaks ja edasimüüjate jaoks lihtsasti ligipääsetavaks. Üheks selliseks murekohaks on sageli lihtsama teenuste eest tasumise korraldamine. Ambiential on siin olemas tänu võimekatele Eesti IT-arendajatele mitmed huvitavad lahendused.

Tänane levinum maksesüsteem on pangalink, kuhu tuleb alati sisse logida ning teha mitmeid klikke ja sisestada koode, enne kui makse tehtud saab. Maksekeskus.ee pakub võimalust kiiresti pangalingivalikud suurendada pakkudes lähiriikide enamlevinud makseviise ühe lepinguga. Internetimaksete teenus EveryPay on aga loonud võimaluse, kus maksmiseks tuleb sisestada kaardi andmed vaid ühe korra ja iga järgneva makse saab klient teha andmeid uuesti sisestamata. Seejuures ei ole „1-kliki-makse“ e-poe kaupmehe jaoks risk, sest need lisaturvalisust nõudvad kliendiandmed ei seisa tema serveris, vaid teenusepakkuja juures.

Suuremad Eesti e-kaubamajad on hakanud Amazoni näitel koguma kokku tooteid ning müüma neid ühest keskkonnast. Heaks Eesti näiteks on astri.ee, mis annavad kliendile hea valiku ning võimaluse valida, võrrelda ning osta kõik ühest keskkonnast. Isegi mõned konkureerivad ettevõtted vahetavad omavahel kaupa, mis on täiesti normaalne ning kliendi jaoks suur samm edasi varasematest hinnavõrdlusfoorumitest ning kümnete e-poodide läbilappamisest. Lisaks on oluline kaup kliendini võimalikult kiiresti kohale toimetada, mis nõuab täpseid ja hästi läbimõeldud tellimuste ja laohalduse protsesse – kui kaubavahendusettevõttel on see kõik olemas, tasub nende teenuseid ju kasutada. Kliendid hindavad oma aega ning e-poe mugavusi. Võimaldage neile seda!

Ambientiast

Ambientia pakub e-poe tarkvarade Magento 1 ja Magento 2 arenduse täisteenust, luues nii uusi online-poode kui ka arendavad edasi juba toimivaid Magento e-kaupluseid. Ettevõtte eesmärgiks on pakkuda innovaatilisi lahendusi, mis muudavad e-kaubanduse mitmetahulisemaks, atraktiivsemaks ning terviklikumaks. Kuigi Eestis e-kaubanduse valdkonnas muu maailmaga võrreldes veel pikk maa minna, on Ambiential juba täna välja tuua mõned tuntumad, väga erilised ja enamat kui klassikalist e-poodi pakkuvad kliendid nagu Apollo, Aatrium, Home4you, MyLook ja Baltika brände ühendav Andmorefashion.com.

KONTAKT
Erik Allak
e-post: Erik.allak@ambientia.ee 
www.ambientia.ee

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. June 2017, 13:58
Otsi:

Ava täpsem otsing