Nutikad imeliikurid pakuvad lusti kogu perele

30. juuni 2017, 09:00
Airwheeli tasakaaluliikuriga, millel saab peal istuda, on mugav linna peal liikuda või tööle ja koju sõita.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170630/CM/170629659/AR/0/AR-170629659.jpg

Iga laps ja täiskasvanu on vähemalt korra elus sõitnud rulaga. Aga nüüd kujutage ette rula, mis liigub tõrgeteta ka porisel metsateel või sügavas lumes ja sõidab sama kiiresti, kui jookseb maailma kiireim jooksja Usain Bolt. Ega ei kujutagi!

Sellise ainulaadse ja tõeliselt šefi riistapuu peale tulid kanadakad, kelle eesmärk oli köita ennekõike ekstreemspordi fännide tähelepanu. Nii loodigi ainulaadse ülesehitusega liikur, mis on kui sulam rulast, krossimootorrattast ja ATVst. Tulemiks saadi DTV Shredder (lühend sõnadest Dual Tracked Vehicle ehk kahe veoroomikuga sõiduk), mille mootor veab kahte kummiroomikut, juht seisab lihtsalt masina peal ja hoiab juhtrauast kinni. Gaasi saab anda lenkstangil oleva hoova ette lükkamise abil, just nagu mootorsaanigi puhul.

DTV Shredder Balticu juhataja Rando-Roger Roggenbaum on ekstreemsporti harrastav ettevõtja, kes on olnud selle imeriista sünni juures, käinud alles prototüübi staatuses olnud masinat Kanadas testimas ning otsustanud hakata seda Baltikumis turustama. „Esimene DTV Shredder oli ilma juhtsangata ja sa seisid nagu mootoriga rula otsas, millel olid all roomikud ja käes juhtpult,“ rääkis Roggenbaum, kelle sõnul osutus masina algversioon siiski natukene ebaturvaliseks, sest järsul pidurdamisel lendas inimene sealt lihtsalt maha.

DTV Shredder snorkeltoruga varustatud versiooniga saab trotsida vett, mis on kuni 50 cm sügav.

Lõppversiooni DTV Shredderist, mida ka hellitavalt steroide täispumbatud Segwayks kutsutakse, juhitakse rulalaadse platvormiga, millel seistes ja kallutades saab pöörata soovitud suunda. Juhtraud pakub stabiilsust ja aitab hoida tasakaalu. Imeliikurit viib edasi 196 cm neljataktiline bensiinimootor, mis asub roomikute vahel juhi jalgade all. Veojõud kantakse kummalegi kummiroomikule ise variaatori abil. Liikuri tippkiiruseks on kuni 45 km/h, sest see on suurim kiirus, millega enamik inimesi end püstasendis veel mugavalt tunneb. Sellest suurem kiirus tekitaks juba õudust.

Roggenbaumi sõnul on olnud nende kõige noorem lõbusõidutankil sõitja vaid 6aastane ja kõige vanem 76aastane. „Eks iga lapsevanem ise vastutab, kas ta lubab oma last sinna peale või mitte,“ tähendas ta, mööndes siis, et tootjapoolne piirang lubavat sõita küll alates 15. eluaastast. „Kõiksuguste turvaelementide peale on mõeldud ja kui masina pealt maha kukkuda, jääb see kohe seisma. Muidugi on kohustuslik kanda ka kiivrit,“ lisas Roggenbaum, kiites masina turvalisust.

Vigurliikur kaalub umbes 130 kg ja selle saab mugavalt kokku pakkida nii, et see mahuks ka keskmise suurusega sõiduauto pagasiruumi. Sõita saab sellega igasugusel maastikul ja tingimustes, olgu selleks sügav lumi, porine metsatee või kõrgkuiv liivaluide. Suletud karburaator võimaldab läbida vett sügavusega kuni 25 cm.

DTV Shredder on Roggen­baumi sõnul universaalne masin, millega saab peale lõbusõidu vajadusel vedada ka kuni 400 kg lisakoormat. „Tal on kärukonks olemas ja demopäevadel olemegi näidanud tema praktilist poolt. Näiteks saab tuua metsast puid, koristada prahti või vedada ükspuha mida, sest iseenesest tal jõudu on.“

Ainulaadne roomikutel maastikuliikur DTV Shredder pole mõeldud ainult ekstreemsportlasele, vaid ka inimesele, kes tahab metsas treenida või muidu mõnusalt aega veeta.

Äpi abil reguleeritavad elektrilised mootorrattad vallutavad turgu

DTV Shredder Baltic turustab Baltikumis ka Kubergi elektrilisi mootorrattaid, mis on mõeldud nii lastele kui ka täiskasvanutele. Elektrilise mootorratta eelisteks on väikesed hoolde- ja kasutuskulud, müra puudumine ja turvalisus. Nutitelefoni äpp võimaldab mugavalt reguleerida kiirust, võimsust ja lukustada ratta ajaks, kui minna näiteks poodi.
„Praegu on meil valikus viis mudelit: Start, mis on mõeldud lastele vanuses 3–5 eluaastat, Trial ja Cross, mis on mõeldud 5–12aastastele, Cross X-Force Pro 50, mis on professionaalne laste motokrossitsikkel, ja Freerider,“ märkis Roggenbaum, ennustades kõige suuremat menu just Freeriderile.

Freerider Street on ainuke versioon, millega võib sõita ka päris liikluses. See kõikide mootorratturite unelm lasti tehasest välja alles maikuus.

Freeridereid saab valida kolme mudeli vahel:

- Freerider Standard, mis on saadaval kas 4, 8 või 12 kW versioonina, lisadena saab tsikli varustada kiirvahetus­akuga, suurema esirattaga jne.
- Freerider XS, mis on valikutelt ja võimalustelt sama mis Standard, erinevus on vaid raamis. Kuna see on mõeldud väiksemale sõitjale, on ka raam väiksem.
- Freerider Street on 100 protsenti tänavalegaalne sõiduvahend, mida saab arvele võtta.

Suve lõpus on turule oodata ka täiskasvanutele mõeldud mudelit Freerider XL, mis on veel suurem, veel võimsam ja veel kiirem. „Praegu veel täpseid andmeid ei tea, aga käivad kõlakad, et mootor tuleb umbes 20 kW ja kiirus tõuseb sinna 75 km/h kanti,“ ütles Roggenbaum.

Elektrilised maastikurulad on juhitavad puldi või nutitelefoni äpi kaudu. Näiteks Airwheel M elektrilise rula maksimaalne kiirus on umbes 20 km/h.

Airwheel ja teised põnevad elektrilised vidinad

Omaette tootevaliku moodustab Airwheel, kes pakub tõeliselt uuenduslikke elektrilisi vidinaid. Roggenbaum toob muu hulgas näiteks elektrilise maastikurula, erinevad elektrilised tasakaaluliikurid istmega, juhthoovaga, komboversioonis, millel on olemas mõlemad, nii iste kui ka juhthoob, nutikiivrid, elektrilised jalgrattad. Air­wheelil on tootevalikus ka elektrilised ratastoolid ja istumisvõimalusega tasakaaluliikurid.

„Istumisvõimalusega tasakaaluliikurid ongi üks tooterühm, mida kavatseme hakata rohkem propageerima. See on ikkagi teistmoodi toode, mis on tehtud nii, et ühtpidi oled nagu tsikli peal, teistpidi kulged ikkagi end ette ja taha kallutades,“ kommenteeris Roggenbaum.

www.dtvbaltic.eu

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    29. June 2017, 16:16
    Otsi:

    Ava täpsem otsing