Spreiprinteri leiutanud Eesti idufirmal aitab maailma vallutada ELi tugivõrgustik

18. oktoober 2017, 10:45
Mihkel Joala, Leiutaja, SprayPrinter OÜ
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171018/CM/171019872/AR/0/AR-171019872.jpg

Isegi kõige uuenduslikumad äriideed võivad hääbuda investorite või elujõulise ärimudeli puudumisel. Eesti idufirma SprayPrinter suutis neid komistuskivisid vältida, võttes vastu abi maailma suurimalt väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele (VKE) suunatud tugivõrgustikult Enterprise Europe Network. Tänu sellele võrgustikule on SprayPrinter nüüd kasvamas ülemaailmseks tegijaks.

SprayPrinter on juhtmevaba printer, millega saab trükkida pildi oma nutitelefonist, tahvelarvutist või arvutist otse vabalt valitud tasapinnale. Selle jaoks on vaja telefoni äppi, sobivat kujutist ja SprayPrinteri kinnitamist aerosoolvärvile. Kui eelnimetatud toimingud on tehtud, võidki alustada enda, oma kassi või Batmani trükkimist seinale, särgile, autole või kapile. Võimalikeks lõppkasutajateks on nii kunstnikud, ettevõtted, sisekujundajad kui ka koduomanikud.

„Näen ennast kui leiutajat. Eelmistes töökohtades olid paljud minu klientidest just idufirmad. Nii hakkasin ka mina seda maailma armastama. Enda projektiga alustamine oli vaid aja küsimus. Kuid ma ei osanud arvata, et sellest saab selline šedööver,“ sõnas SprayPrinteri asutaja ja tootearendusjuht Mihkel Joala.

Kuigi Joala ja tema partnerid uskusid oma unikaalse idee õnnestumisse algusest peale, siis investorite veenmine osutus siiski keeruliseks. „Investorid ei näinud võimalusi, kuidas selline asi raha sisse võiks tuua. Nad nägid ainult nišitoodet, millel puudub kasumlik potentsiaal. Nii tekkis meie plaanides esimene suur tõrge. Kuigi olime ise valmis lendu tõusma, siis tundsime, kuidas meie tiibu kärbitakse,“ rääkis Joala.

Uus vaatenurk

Lahendust otsides võttis SprayPrinter ühendust võrgustikuga Enterprise Europe Network. Võrgustiku abiga tekkis võimalus kaasata väliseksperte, kes aitasid uute ideede ja suuna valikul. Koostöös võrgustiku liikmega Baltic Innovation Agency saadi valmis tegevuskava, mis kinnitas, et tootearendust ja turundamist pidurdab vähene raha. Tõdeti, et esmatähtis on leida lisaraha.

Tänu tegevuskavale kiideti heaks neli SprayPrinteri rahastamistaotlust ja ettevõte sai investeeringuteks 135 000 eurot. Hiljuti valmis ettevõttel Euroopa Liidu väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete tugivõrgustiku Enterprise Europe Networki toel teise faasi projektitaotlus, mis keskendub printimisseadmete laiendamisele ja teistele potentsiaalsete rakenduste prototüüpidele.
See teise faasi projektikonkurss on osa ELi programmist Horisont 2020, mis toetab teadus- ja arendustegevust ning aitab uuendusmeelsetel väikefirmadel maailmas juhtpositsiooni saavutada.

Lisaks sellele määras võrgustik SprayPrinterile nõu andma ka programmi Horisont 2020 konsultandi Arthur Monksi, kes liitus nendega 2016. aasta juulis. „Kogenud konsultandina olen näinud sarnaseid probleeme mitmete alustavate väikeettevõtete juures. Aitasin SprayPrinteril leida võimalusi, kuidas oma ettevõtte väärtust tõsta. Iga ettevõte, kus töötavad avatud meele ja kultuuriga inimesed, saab juhendamisest kasu,“ rääkis Monks.

Elujõuline ärimudel

Koostöö Arthur Monksiga viis ettevõtte põhieesmärkide sõnastamiseni, milleks olid kauplemisplatvormi loomine ja värvi kohandamine. Platvormi loomine peab aitama SprayPrinteril endal teenida rohkem äritulu ja looma seega jätkusuutliku ärimudeli.

Võrgupõhine platvorm ühendab disainerid ja kunstnikud võimalike klientidega, luues nii virtuaalse turu SprayPrinteri unikaalsele teenusele. Joala selgitas: „Platvorm võimaldab kasutajal tellida oma seinale sobiva pildi, mida saab kas kataloogist valida, ise üles laadida või disainerilt tellida. Kui see on tehtud, valib klient enda piirkonnast sobiva kunstniku. Kunstnikud on kategoriseeritud tagasiside ja hinna alusel. Vajaliku värvi toimetame kohale 24 tunni jooksul,“ selgitas Joala.

SprayPrinteri värve tarnitakse 46 riiki ning tootearendusse investeerimine jätkub.

...

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. October 2017, 16:02
Otsi:

Ava täpsem otsing