Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ruukki tegi teraskatuste arenduses raketiteadust

    Foto: Ruukki

    Kui katuseehitust peetakse traditsiooniliseks valdkonnaks, kus aastakümneid kasutatakse samu materjale ning tehnoloogiat, siis Ruukki eesmärk on üllatada kliente vähemalt iga kolme aasta tagant mõne uue innovaatilise tootega. Selle aasta uudistoodet võib nimetada teraskatuste raketiteaduseks – tegemist on 100% veetiheda katuseprofiiliga Ruukki Classic® NextGen.Iga turul müüdav ehitusmaterjal peab olema kvaliteetne, jätkusuutlik ja mitmekülgselt testitud. Just nii loob ja arendab ka Ruukki oma uusi tooteid. Ehitusmaailm muutub kiirelt ning uute materjalidega kursis olemine peaks olema iga ehitusettevõtja eesmärk,“ räägib Kristjan Keert, Ruukki katusetoodete müügidirektor Baltikumis.Ta lisab, et oma kodu rajades mõeldakse ikka tulevikule ja parimatele lahendustele ning kust nende kohta ikka uuemat teavet saadakse kui mitte ehitajatelt. „Siin püüamegi olla ehitajatele abiks, arendades välja innovaatiliste omadustega kauakestvaid tooteid, muutes niiviisi ka ehitaja kuvandit kliendi jaoks usaldusväärsemaks. Ruukki eesmärk on olla teraskatuste trendilooja ning Ruukki Classic® NextGen on selle järjekordseks tõestuseks. Ruukki annab oma uuele tootele koguni 50aastase tehnilise garantii!“Classic® NextGen on arendatud spetsiaalselt Põhjamaa karmi ilmastiku jaoks, millel on senistest terasprofiilidest suurem vastupidavus UV-kiirgusele ja korrosioonile. Tegemist on maailma esimese 100% veetiheda katuseprofiiliga, mis on saavutatud toimivate valtside vahele käivate pehmete tihenditega (kinnitatud Soome Tehnoloogiauurimiskeskus poolt: VTT-C-11975-17). Kuna spetsiaalsed tihendid pannakse õigele kohale tehases robotite poolt, muudab see katusematerjali paigaldamise ehitaja jaoks lihtsamaks ja kiiremaks ning tellija jaoks soodsamaks.
    Foto: Ruukki
    Kandvat konstruktsiooni kaitseb profiilipaani ühendussõlmi kattev korgilahendus. Nn tormikork on esteetiliselt kaunis, nähtavate kruvikinnitusteta liited jätavad katusest lõpuni viimistletud mulje ning uudne terasprofiil on tänu sellele saanud arhitektidelt palju kiitvaid hinnanguid. Välimusest olulisem on muidugi aga see, et otsakorgilahendus hoiab ära võimaluse, et katusepaanide ühenduskohtadest jõuaks lumi ja vesi aluskonstruktsioonini.Viimistletuma väljanägemise annab katusematerjalile ka tagasikeeratud esiserv ehk räästavalts, mille funktsioon on kaitsta katusematerjali lõikeservi. Just profiilipaani esiserv on tavapäraselt sade- ja kondensatsiooniveega enim kokku puutuv lõikeserv ja seega pikaaegse mõjuna kõige suurem riskikoht korrosiooni tekkimiseks. Nüüd on see probleem lahendatud. Lisaks on tagasipööratud serv turvalisem, kuna plekipaane tõstes ei toetu materjal enam terava servaga paigaldaja peopessa või näpuotstele.
    Foto: Ruukki
    Kauakestev katus sobib ka funkstiili austajatele
    Classic® NextGenil on tänu spetsiaalsele 0,6 mm paksusele toormaterjalile väga hea kujupüsivus ning uus profileering kruvikinnituskohtades lubab unustada kruvide õige pingutustaseme probleemid. Seega ei pea paigaldaja muretsema enam selle üle, kas katusekattematerjalil jääb temperatuuride vaheldumisel piisavalt ruumi liikumiseks.Keskmise katuse puhul kulub Classic® NextGeni profiili kinnitamiseks umbes 1500 kruvi, mille kinnitamine on, nagu öeldud, senisest lihtsam ja seega kulub katusepaigaldamiseks vähem kallist tööaega. Uus tehnoloogia võimaldab kasutada profiili ka madalatel, kuni 6-kraadistel katusekalletel, andes sellega piiramatud võimalused näiteks funkstiili armastajatele.Hinnavõrdlus teiste teraskatustega näitab, et uuendusliku Classic® NextGeni hinnatase on vaid umbes 5% võrra kallim. Näiteks keskmise eramu 135ruutmeetrise katuse puhul maksab paigaldus umbes 6000 eurot, puit, tuuletõke ja kile 3000 ning plekist katusematerjal 2300 eurot ehk viiendiku kogu projektist. Aga kuigi kogu katuse ehitamine läheb uue materjali kasutamise tõttu maksma mõned protsendid rohkem, võib olla kindel, et kasutegur on samal ajal oluliselt suurem, sest katuse eluiga on võrreldes teiste katusematerjalidega pikem ja ehitise elutsükli kulu madalam.Lisaks eelöeldule on uus katusematerjal ka vaiksem. Katsete tulemusel selgus, et Classic® NextGeni kasutamisel väheneb katusel ilmastiku tekitav heli 6 detsibelli võrra, mis inimese tajule tähendab kolmandiku võrra vaiksemat heli. Saavutatud on see tänu tehases profiili alla paigaldatud antimikroobsest materjalist heliisolatsioonimaterjalile. Classic® NextGenile pole seega tarvis paigaldada tavapäraselt nõutud heliisolatsioonilinti, mis teisendub rahaliseks võiduks materjalikuludelt.Classic® NextGenil katuseprofiilil on Ruukki 50aastane tehniline ja 20aastane esteetiline garantii. Katust on saada kaheksat värvitooni, nende hulgas ka uus moodne teraskatuste värv antratsiit ehk süsikarva matthall, millest on Kesk-Euroopas saanud vähem kui aastaga kõige populaarsem katuste värvitoon. Uus profiil sobib mitmesuguse arhitektuuriga hoonetele, võimaldab arhitekti loomingus väga lennukaid lahendusi.Olete oodatud Classic® NextGeniga tutvuma meie esindustes Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis või meie edasimüüjate juures! Lähemat informatsiooni leiab uue Ruukki Classic® NextGeni kohta siit.www.ruukki.ee
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.