Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Nissan Qashqai: justkui eestlastele loodud!
Äsja uuenenud Nissan Qashqai on loodud justkui eestlastest autoostjate soove silmas pidades: auto on vaiksem, valgustab pimeda ajal paremini teed, aitab vältida otsasõitu jalakäijatele, silub sujuvamalt meie auklikke linnatänavaid jne, jne.
Mida eestlasest autoostja oma neljarattaliselt ootab? Maasturlikku välimust ja kõrgemat kliirensit? Seda endastki mõista! Lisaks muidugi stiilset välimust, LED-päevasõidutulesid, madalat mürataset, mugavat vedrustust pealinna auklikel tänavatel kulgemiseks, hästi toimivat automaatkäigukasti, kliimaseadet, püsikiirusehoidjat, käed-vabad-telefoniühendust ja muud säärast, millest korra ära harjudes enam loobuda ei raatsi.
Just täpselt neid nõudmisi on uue Nissan Qashqai loomisel arvesse võetud. Lisaks on ta parasjagu kompaktne, et oleks mugav parkimismajades manööverdada, piisavalt mahukas, et ka sõber prouaga tagaistmele mahuks, pakiruum võtab vastu kogu nädalavahetuse maalesõidukraami ning ruumi jääb veel ülegi. Pealegi ei kurna ta ülemäära rahakotti, sest kütusekulu on mõistlikult madal mistahes jõuallikaga.
Sammuke premium-klassi suunas
Kui Nissan Qashqai pisut enam kui kümme aastat tagasi turule tuli, oli ta pigem lihtsakoeline rahvaauto, mis mõeldud kustutama autoostjate üha kasvavat linnamaasturite nälga. See oli tol hetkel tõeline täistabamus. Autot on toodetud üle kolme miljoni eksemplari ning ta muutus hoobilt populaarseimaks linnamaasturiks ka Eestis.
On aga selge, et mida aeg edasi, seda nõudlikumaks muutuvad ka autoostjad ning vaatamata uskumatule müügiedule ei jäänud Nissan loorberitele puhkama. Ta kogus kokku ligi 2,3 miljoni Euroopa Qashqai omaniku hinnangud oma autost ning võttis arvesse ka kõige pisemad kriitikanooled. Selle tulemusel lisati äsja müügile jõudnud teise põlvkonna mudeliuuenduse esiustesse ja tagarataste koobaste taha täiendav kiht müraisolatsiooni, tagauksed said oluliselt paksema klaasi, vedrustus muudeti pehmemaks, kuid tõsteti samal ajal põikstabilisaatori jäikust, et auto kurvides vähem kalduks. Kasutusele võeti uus Active Return Controli roolisüsteem, mis tähendab, et rool naaseb keskasendisse kergemini ning sõitmise ajal on roolimine täpsem. Uue ja senisest paksema roolirattaga roolisüsteemi juurde lisati uus dünaamiline summuti, mis vähendab juhi käteni jõudvat vibratsiooni.
Eeltooduga on Qashqai sisenenud otsapidi premium-autode segmenti ning selle rõhutamiseks leiab ka varustusnimekirjast uue Tekna+ paketi, kus lisaks kõigele muule on olemas isegi kolmedimensioonilise pealisega nahkistmed.
Ohtralt uusi tehnoloogiaid
Loomulikult ei ole need ainsad uuendused. Põhjalikult muutunud esiosa märkavad kõik juba esmapilgust, kuid on veel palju sellist, mida isegi lähedalt vaadates näha ei pruugi. Näiteks meie pimedasse kliimasse hästi sobivad LED-tuled, mis valgustavad teed vastavalt kurvi suunale ning vahetavad automaatselt kaug- ja lähitulesid. Uuest aastast lisandub ProPILOTi süsteem, mis kätkeb endas kolme erinevat tehnoloogiat – sõiduraja hoidmise abisüsteemi (LKA), intelligentsest kiirushoidikut (ICC) ja liiklusummiku abisüsteemi (TJP).
Saadaval on ka uus tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus, mis vähendab parkimiskohalt välja tagurdades kokkupõrkeohtu. Intelligentsele hädapidurdusabile on lisatud jalakäijate tuvastamise tehnoloogia, valikusse on lisandunud uusi värvitoone jms.
Endiselt on Qashqail saadaval liiklusmärkide tuvastamise süsteem, juhi väsimuse hoiatussüsteem ja intelligentne parkimisabi ning täisvaatemonitor, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem jpm. Hinnad algavad uuel Qashqail 17 500 eurost.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.