Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meie veebileht ei too müüki - 7 kohta, kust vigu otsida

    Timo Porval, Lavii turundusstrateegFoto: Lavii Marketing OÜ

    Ettevõtja ja turundaja jaoks mängib veebilehe olemasolu ühte kindlat rolli – teenida tänu sellele rohkem tulu. Kõik muu on teisejärguline.

    Tutvu siin!

    Kuigi on sektoreid, kus veebileht täidab pigem viisaka visiitkaardi rolli ja müügiotsusele kaasa ei aita (puudumine muidugi võib müüki takistada), on enamike ettevõtete puhul võimalik veebileht tööle panna nii, et sealt kaudu tekib uusi müügikontakte, tuleb inimesi füüsilisse poodi või tekib ostude näol kohest käivet. Kuna bittide ja baitide maailmas saab kõike mõõta, siis saab jälgida ka väga täpselt veebilehte tehtud investeeringute tasuvust.
    Kui tead täna, et sinu veebileht saaks müügile rohkem kaasa aidata, kuna inimesed Googles sinu tooteid või teenuseid otsivad ja/või konkurendi veebileht on koos majandustulemustega sinu omast paremad, siis toon välja mõned kohad, kust pihta hakata.
    1. Kas kasutaja ja sinu ärilised eesmärgid veebilehel ühtivad?
    Kõigepealt on vaja enda jaoks defineerida, mis on veebilehe äriline mõõdetav eesmärk. Näiteks: tehing, e-maili listiga liitumine, päringu saatmine, broneerimine. Seejärel on vaja asetada jalga oma kliendi sussid ja aru saada, mida klient vajab selle tegevuse tegemiseks. Mis elemente ta tahab veebilehel näha ja mida lugeda, et sinu jaoks oluline otsus vastu võtta. Oluline on aru saada, et teed veebilehte just tema kasu silmas pidades, aga see kasu peab lõpuks tooma sulle ka ärilise tulemuse. Muidu on tegu hobiga.
    2. Kas veebileht tekitab kasutajas piisavalt usaldust, et sinuga ühendust võtta?
    Iga tehingu oluliseks eelduseks on usaldus ning selle kasvatamiseks saab kasutada konkreetseid läbipaistvust suurendavaid ja erilisust rõhutavaid elemente.
    Usalduseelementideks on kontakti all inimeste nimed koos piltidega, teiste kasutajate tagasisided ettevõtte kohta, tehtud tööde pildid ja selgitused, erinevad arvulised faktid sinu ettevõtte kohta, protsesside seletused.
    Püüa korra enda ärist välja tulla ja vaadata, kas sa ise julgeksid selliselt lehelt tooteid või teenuseid osta? Kindlasti vaata ka konkurentide lehti, kas nende omad on usaldusväärsemad kui sinu oma. Või mõtle nii, et kui oled ise kusagilt ostu või päringu sooritanud, siis mida oled pidanud oluliseks ja alati vaadanud.
    3. Kas veebileht on kasutaja jaoks loogiliselt üles ehitatud?
    Seda ülesehitust kutsutakse kasutaja teekonnaks. Ehk siis samm-sammult on läbi mõeldud see, et kui kasutaja tuleb avalehele, siis mida talle öeldakse ja millist jätkutegevust pakutakse. Kui ta kerib ja loeb edasi, siis milline info on talle oluline. On tavaline, et üle poolte lehe külastajatest ei maandu avalehel – kas ka nende jaoks on kõik oluline kiiresti ja loogiliselt leitav?
    4. Kas kasutaja jaoks on olemas piisavalt sisu, mida talle päriselt vaja on?
    See, mis mulle Laviis ja sulle omas äris tundub selge ja arusaadav, pole kasutaja jaoks seda mitte. Pole mõtet pööritada silmi, kui kasutaja küsib nö rumalaid küsimusi. Arvestades tänast infohulka ei ole mõtet eeldada, et kasutaja teab automaatkäigukasti remondist, diivanikatte vahetusest ja veebilehe tellimisest kõike ja oskab olla kohe tark klient.
    Sinu kui ettevõtja, turundaja või müügispetsialisti ülesanne ongi klienti sisuga toetada ja talle asju selgitada. Eeldada, et kasutaja ei loe nagunii, on eos vale (loed ju isegi seda artiklit hetkel) – keegi ei taha olla rumal ostja. Mida suurem ja kallim ost, seda põhjalikum on ka eeltöö. Võimalda talle seda ning saavutad tema poolehoiu. Ja ka müügi.
    5. Kas müügiprotsess on veebilehel õigesti üles ehitatud?
    Vaata oma veebileht selle pilguga üle, et kas seal on Mina, Mina, Mina või on fookus sellel, et kasutajat aidata. Veebilehele sattudes küsib kasutaja oma peas (ka sina): Kus ma olen? Mida ma siit saan? Miks just see ettevõte?
    Kasutaja on alati enda kasu peal väljas ja kui sa hakkad kohe rääkima sellest, et me oleme nii äge ettevõte, siis see on selleks vale aeg lihtsalt. Kõigepealt aita ja seleta ning alles seejärel tutvusta ennast ning küsi müüki.
    6. Kas veebilehel üldse inimesi käib – just neid õigeid, kellest võiks klient saada?
    Võib juhtuda nii, et su veebileht on täitsa tipp-topp ja vormis müügimees, aga seal ei ole lihtsalt külastajaid. Leht ei tule Googles nii hästi välja või sa ei suuna sinna inimesi Facebooki reklaamidest.
    Selle, kas ja kui palju inimesi su veebilehel käib, reedab hästi veebilehele paigaldatud Google Analytics. Kui seda pole, siis oled sarnases olukorras, kus püüad kaalu langetada ilma kaalumata ja mõõtmata.
    Kui seda küljes pole, loo aga konto ja lase see arendajal külge panna ning ka oma ärilised mõõdikud ära seadistada (goalid). Kui need paigas, on sul väga lihtne näha, kust kliendid tulevad või ei tule ja mis selle kliendi hankimise hind on.
    Väike näide. Google Adwordsi kulu on 134 € kuus. Google Analytics näitab, et sealt reklaamist tuli su veebilehele 452 külastajat, kellest 6 sooritasid kontaktivormi kaudu päringu. Ühe päringu saamise hinnaks on seega 134/6 = 22,3 €.
    Teenusepakkujana on sul olemas loodetavasti info, palju on ühe keskmise tellimuse suurus ja marginaal ning ka pakkumiste lukkusaamise %. Neid teades saad täpselt välja rehkendada selle, mitu turundusse investeeritud eurot piisavalt tagasi toob. Tegu on Tulu/Kulu suhtega. Kui see suhe on sinu jaoks paigas, siis saadki turundusse ja inimeste toomisele oma veebilehele investeerida, palju jaksad. Tegu pole raketiteadusega, vaid teatud arusaama ja distsipliiniga.
    7. Kas sa erined teistest teenusepakkujatest või tootemüüjatest?
    Kas sinu veebilehelt tuleb välja see, miks ma toote või teenuse peaksin ostma just sinu käest? Kuidas sa erined nii, et sa oled mulle kui ostjale kasulikum? Kasulikum ehk siis lood rohkem väärtust, pakud soodsamalt, kiiremalt, paremini või unikaalsemalt kui teised.
    Kui eristumine välja ei tule, siis kasutaja teeb ka oma otsuse kõhutundelt ja seda sa ei soovi. Pole mõtet jätta müüki juhuse hooleks, kui seda saab juhtida vastavalt oma soovidele.
    Tihti just sellele küsimusele mõtlemine ja soov asju teha paremini sunnib ka arendama äri ning tooteid ja teenuseid, millest lõpuks võidavad nii lõpptarbijad kui ka sina ise. Lõppeb ära ainult hinna alusel võrdlemine ja otsustamine.
    Rõõm on näha, et paljud ettevõtjad ja turundajad on saanud aru sellest, et asju õigesti tehes ja mõõtes muutub turundus kulu asemel investeeringuks. Pole ju probleem panna 100 € turundusse kui tead, et just tänu sellele 100 € le said 2000 € käibes tagasi ja selle käibe juures teenid rohkem kasumit kui oli turundusele läinud kulu.
    Veebileht kui sinu 24/7 müügimees on täna ja tulevikus ettevõtte turunduse nurgakivi (eriti väiksemate ja keskmiste ettevõtete puhul), sinna tasub targalt investeerida ja seda investeeringut ka ise ja koos turunduspartneriga mõõta.Vaata e-kursuse kohta lähemalt siitKõrget müüki ja targemalt turundamist!
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.