Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kia Stinger: all-in-one ehk auto tõelisele gurmaanile

    Foto: Tõnu Tramm

    Hübriidide ja elektriautode ajastul on Kia Stinger kui maitsev mahlane steik vahelduseks salatile, mida tervisenõustajad on sind päevast päeva sööma sundinud. Vahel lihtsalt tahaks midagi tõeliselt head ja Kia on selle inimnõrkuse hästi ära tabanud!

    Mootor: V6 turbo bensiinimootor, 3342 cmVõimsus: 370 hjPöördemoment:510/1330-4500 Nm/rpmTippkiirus: 270 km/hAeg 0-100 km/h: 4,9 sKeskmine kütusekulu: 10,6 l/100 kmKäigukast: 8 ATPakuruumi maht: 406 lMudeli hind: 49 990 € Kia Stingeri hind alates: 45 990 € (2,2 CRDI 200 hj)

    Allikas: Kia Auto AS

    "Kas tõesti Kia," imestab juhuslikult külla sattunud sakslane hoovil seisvat Kia Stingerit piieldes. "Ma vaatasin eemalt, et Porsche Panamera!" Kodustel kiirteedel BMW-ga sõitev külaline võtab lahkelt vastu pakkumise teha üks väike proovisõiduring. Ring saab plaanitust oluliselt suurem, sest juht ei raatsi enam rooli tagant lahkuda. Tagasi jõudnuna teeb ta veel mitu ringi vaikides ümber auto ja pobiseb omaette: "Uskumatu!"
    Selles, et Stinger igapäevaselt BMW-ga sõitvale külalisele muljet avaldas, pole midagi imekspandavat. Nimelt on Kia sõiduvõimet timminud endine BMW M-divisjoni boss Albert Biermann, kelle käe all läbis auto Nürburgringil tuhandeid testikilomeetreid. "Ei no, siis on arusaadav," kostab mees, kui selle vähetuntud fakti talle teatavaks teen.
    Foto: Tõnu Tramm
    All-in-one ehk auto igaks elujuhtumiks
    Tallinna auklikel tänavatel Stingeriga sõites piisab vaid keskkonsoolis asuv sõidurežiimide nupp keerata Comfort-asendisse ning auto hakkab kulgema pehmelt ja sujuvalt, siludes ebatasasusi luksusautoliku ükskõiksusega. Tabasalu ringrajale fotosessioonile jõudes muudab asend Sport+ Stingeri aga tõeliseks raketiks (millega tema nimi mulle esimesena seostubki). Lisaks on saadaval asend Sport, Eco ja Smart, millest viimasega kohendab auto end ise juhi sõidustiili ja teeoludega vastavaks. Sport ja Sport+ erinevus seisneb selles, et "plussiga" lülitatakse välja enamik juhiabisüsteeme (veojõukontroll jms) ning alles jääb vaid stabiilsuskontroll, et auto kurvis käest ära ei läheks. 
    3,3-liitrine V6 turbomootor on muljetavaldavalt tegus, võimsust 370 hj ja pöördemomenti 510 Nm, mis on saadaval juba 1330 pöörde juures minutis. Maakeeli tähendab see seda, et Stingeriga muud ei teekski kui ainult kiirendaks. Paigalt sajani 4,9 sekundit, põsed tõmbuvad kõrva taha kokku ja selg vajub sügavale istmesse. 8-astmeline automaatkäigukast tuleb hullamisega tõrkumata kaasa ning käigud vahetuvad sama reipalt ja sujuvalt, nagu oleks tegu topeltsiduriga käiguvahetajaga.
    Kõige selle juures on Stinger aga üdini praktiline. Tegemist on suure luukpäraga nagu Škoda Superb, mille tagaistmete seljatugede allalaskmise järel võib siledapõhjalise kaubaruumi põrandale isegi kahemeetrine mees pikutama heita. Tagaistmel on ka põlveruumi piisavalt. Kõik-ühes-autost on puudu vaid reguleeritav õhkvedrustus, et saaks kliirensit kergitada ja maastikule keerata. Nelikvedu võimaldaks iseenesest seda täiesti vabalt teha.
    Foto: Tõnu Tramm
    Pardal kõik, mis olla saab
    Kui kiirendamisest ja ringrajal tiirutamisest isu täis, on aeg teda n-ö tavaoludes katsetada. Üks ütlemata mugavaid abivahendeid on käiguvalitsa kõrval asuv "Auto Hold" nupp. Tähendab see seda, et foori taga seistes ei pea pidevalt jalga piduril hoidma ega elektroonilist käsipidurit tõmbama (mille nupp samuti samas kõrval asub), vaid auto seisab kenasti paigal ja kui uuesti gaasi vajutada, ei lähe pidur maha järsu nõksatusega nagu elektroonilise käsipiduriga, vaid täiesti märkamatult ja sujuvalt. Parklas manööverdades on abiks 360 kraadi kaamerad, mis näitavad ekraanil pilti ümber auto toimuvast.
    Kui suunduda maanteele, siis sealgi suudab Stinger üllatada. Rajajälgija hoiab autot iseseisvalt kursil isegi kergelt lumisel teel ning pikivahehoidja eessõitjaga töötab stoilise rahuga sedavõrd sujuvalt, et isegi kui eessõitev auto otsustab ootamatult seisma jääda, ei teki mingit paanilist kisa ega vajadust endal pidurile karata. Stinger peatub piuksugi tegemata ise sujuvalt täiesti seisma ning kui eesliikuja jätkab kohe sõitu, hakkab ka tema uuesti liikuma. Kui seisak on pikem, teatab kiri ekraanil, et uuesti kiirendamiseks kasuta gaasipedaali või nuppu, millega püsikiirusehoidjale kiirust lisada. Lõplikult välja süsteem end ei lülita ning kui kiirus taas üleval, "haagib" ta uuesti end juhi valitud distantsilt eessõitja sappa.
    Esiklaasile kuvatakse lisaks kiirusele ja navijuhistele muu hulgas ka see, kui ühel või teisel pool autot on kõrvalrajal veel mõni sõiduk. Linnasõidul eriti mugav, sisuliselt ei pea küljepeeglitesse vaatamagi. Ja muidugi audiosüsteem! Harman Kardoni muusikakeskus koos 15 kõlariga teeb õhtuse sõitmise tõeliseks naudinguks: kaugtuled vahetuvad ise, rool keerab ise, pikivahet hoiab ise, kõrvu kostab mahlane jazz... Kui mingil hetkel avastad, et kilomeetriosuti on kahtlaselt madalale langenud ja eessõitja liialt venima hakanud, on temast möödumine vaid "suts ja valmis". Taas vajud mõnusalt istmesse ning muudkui naudid... Oeh, nii kahju pole mul olnud ühtegi autot esindusse tagasi viia.
    Uuri uue Kia Stingeri kohta lähemalt: www.kia.ee
    Rubriiki toimetab 18 aastat autoajakirjanikuna töötanud Tõnu Tramm.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.