Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gasell: Sixt kaubamärgi esindaja Transporent OÜ edu taga on tugev meeskond

    Richard Mere (vasakul) ja Andrus Baida peavad ettevõtte kõige olulisemaks sambaks töötajaid.Foto: Sixt

    Sixt kaubamärgi all autorenditeenust pakkuv Transporent OÜ peab suurepärase toote ja teenuse edu kõrval edu aluseks personali väärtustamist. Viimase kahe aastaga 120% käivet kasvanud ettevõtte juhid Andrus Baida ja Richard Mere nendivad, et tähtis on tegutseda valdkonnas, mis tõesti paelub.

    Transporent OÜ ajalugu ja tänapäev:Transporent asutati 2003. aastal Riias, millele järgnes 2006. aastal Eesti tütarettevõtte asutamine. Ettevõtte põhitegevusalaks olid täisteenusliising, autopargihaldus ja autorent. Aastal 2010 sai Transporent Sixt Leasing, Sixt Rent A Car ja Sixt Limousine Service kaubamärgi esindajaks frantsiisilepingu alusel. Sixt on 1912. aastal Münchenis alguse saanud pereettevõte, mida on läbi sajandi aktiivselt juhtinud perekond Sixt ning mille juhtimise võtab lähiajal üle juba neljas generatsioon.

    “Isiklikele kogemustele tuginedes oleme mõistnud, et ettevõtte edu juures on kõige tähtsam investeerida töötajatesse. Ükskõik kui hea on toode või teenus, on vaja motiveeritud inimesi, kes suudavad selle lõpptarbijateni viia,” ütleb Andrus Baida.Nii otsustas ka Transporent OÜ mõned aastad tagasi, et kiiremaks arenemiseks peab üles ehitama tugeva meeskonna. Esmalt isegi ehk tundus, et meeskond on üleöö liiga suureks paisunud, ent kui soovida areneda ja kvaliteetset teenust pakkuda, peab Baida sõnul olema piisavalt häid inimesi.“Tähtis on, et igaüks saaks tegeleda põhjalikult oma ülesannetega, vältimaks olukorda, kus kõik teevad kõiki asju ja lõpuks ei tee keegi midagi. Meeskond peab olema motiveeritud, töötajad tuleb koolitada regulaarselt ja vajadusel ka neid aidata tulemusteni jõudmisel. Samuti peab töötaja saama tehtud töö eest õiglaselt tasustatud: mida rohkem inimene panustab, seda suuremat tasu ta saab. Päeva lõpuks on just iga töötaja efektiivsus see, mis loeb.”Investeeringud meeskonda tähendavad nii koolitusi kui ka erinevaid koosviibimisi alates ühistest koogisöömistest kuni suvepäevade ja jõulupeoni. Ka peod peavad olema midagi enamat kui lihtsalt õhtusöök, vaid pigem ettevalmistatud galaõhtu, mis sisaldab nii erinevaid etteasteid kui ka töötajate tunnustamist.Richard Mere lisab, et inimeste valikul on oluline nende kirg ettevõtte tegevuse vastu. “Motivatsioonita ja keskkonda mittesobivad inimesed võivad tõmmata alla kogu ettevõtte töökultuuri, aga seevastu oma ala armastavad inimesed saavutavad kindlasti edu. Meie inimesed tulevad rõõmuga tööle ning nende pühendumist näitavad ka SIXTi ägedad turunduskampaaniad, mida isegi ülikoolide reklaamieriala õppekavas tudengitele näidatakse. Tahame olla midagi enneolematut nii selles, mida me teeme, kui ka selles, kuidas me välja paistame. Kireta seda ei saavuta!”

    120 protsenti on Transporent viimase kahe aasta jooksul kasvanud.Ettevõte sai Äripäevalt diplomi “Eesti Gasellettevõte 2018”.

    Kliendile tuleb pakkuda rohkemat, kui ta oskab oodata
    Ettevõtted, kes soovivad teistest eristuda, peavad rõhuma on teenuste kvaliteedile. “Konkurents on väga tugev, aga see ongi edasiviiv jõud. Et klient ka järgmine kord tahaks meie juurde tagasi tulla, peame pakkuma talle emotsiooni ning nii kõrgel tasemel teenindust, mida ta ei oska oodatagi,” selgitab Baida, lisades, et siin tulebki jälle mängu meeskond, sest materiaalseid varasid suudab enamik konkurente samal tasemel pakkuda.Transporent on viimase kahe aasta jooksul kasvanud 120%, mis tähendab, et suudetakse käia kaasas turu vajadustega, kohaneda kiirelt klientide soovidega, võtta mõõdukaid riske ning pakkuda just seda, mida kliendid ootavad. Just kliendi kuulamine ja piisav riskimine on toonud ettevõtte portfelli nii mõnegi suure projekti, näiteks oli SIXT Riigikantselei logistikapartner Euroopa Liidu Eesti eesistumise ajal, hoolitsedes kõrgete külaliste logistika eest. “Riik panustas omalt poolt eesistumisse väga palju ning meie oleme uhked, et saime nii suursugusele üritusele kaasa aidata,” märgivad mehed.Transporent pakub mitmeid liikumise ja sõidukitega seotud teenuseid: näiteks jalgrattarent, juhiga sõidukite rent, autokasutusteenust ühest minutist kuni viie aastani, kusjuures valik on lai alates kabriolettidest kuni kaubikuteni. SIXT-i jalgrattalaenutused on Tallinnas olnud avatud umbes aasta ning samalaadseid mehitamata laenutuspunkte planeeritakse ka teistesse Eesti linnadesse. “Jalgratas on turistide jaoks väga mugav alternatiiv autole, kui tahavad näha meie kaunist pealinna, aga ei soovi autot rentida,” nendib Mere.Konkurentidest eristutakse lisaks teenuse kvaliteedile ka sõidukipargi osas. “Me ei tee oma autodele mingit allahindlust: kuna Sixti puhul on tegu Saksamaa ettevõttega ja enamik meie kliente on pärit Saksamaalt, lähtume nende valikust ning investeerime sellesse, et sõidukid oleksid kaasaegsed, esmaklassilised ja turvalised. Ja tundub, et meie valik on olnud õige, sest oleme nii tihedal turul suutnud olla kaks aastat järjest gasell. Julgen väita, et oleme üks oma tegevusala eestvedajatest ning käibe osas üks suuremaid!”
    Transporent pakub mitmeid liikumise ja sõidukitega seotud teenuseid: näiteks Sixt jalgrattarent, juhiga sõidukite rent, autokasutusteenust ühest minutist kuni viie aastani, kusjuures valik on lai alates kabriolettidest kuni kaubikuteni.Foto: Sixt
    Kasv on plaanis ka edaspidi
    Transporent ei ole kindlasti pelgalt autorendifirma, vaid otsib pidevaid uusi võimalusi samas valdkonnas laienemiseks. Tänaseks on ettevõtte tegevuste hulka lisandunud autopargi haldusteenus ja täisteenusliising ning lähiajal on plaanis turule tulla täiesti uue tootega. “Ettevõte on tugev, kui ta saab keskenduda oma tegevusalale. Seetõttu soovime aidata oma klienti rohkem: pakkudes neile võimalust, et meie hoiame nende autopargil silma peal, lepime kokku hooldused, rehvivahetused ja tehnoülevaatused. Nii saavad nemad hoida kokku oma väärtuslikku aega ega pea tegelema tüütute olmeprobleemidega,” selgitab Baida.Mere lisab tulevikuplaane kommenteerides, et ettevõttes käib pidev efektiivsuse tõstmine, investeerimine töötajatesse ja taustsüsteemidesse ning kasv on plaanis ka järgmistel aastatel. “Kindlasti panustame turundusse, tuleme välja uute toodete -teenustega, soovime sarnaselt teiste riikide Sixti esindajatele hakata panustama kohalikku heategevusse – tõenäoliselt lastega seotud projektidesse – ja plaanime astuda ka edasi nii, et oleme konkurentidest kogu aeg sammu võrra ees!”
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.