Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta auto 2018 a la country-gourmet

    Foto: TõSi Meedia

    Kui ühte autosse kokku segada Eesti aasta auto 2018 tiitel, praktilisus ja maastikusuutlikkus, saame tulemuse, mis mõjub kui gurmeeroog eestlaste toidulaual: parimad palad meie kõigi lemmikkastmes. Just sellisena võiks iseloomustada uut Opel Insignia Country Tourerit.

    Mootor: 2,0 R4 turbodiisel, 1956 cmVõimsus: 170 hjPöördemoment: 400/1750–2500 Nm/rpmTippkiirus: 218 km/hAeg 0–100 km/h: 9,4 sKeskmine kütusekulu: 6,0 l/100 kmKäigukast: 8 ATKaubaruumi maht: 560–1665 lMudeli hind alates: 30 930 € Opel Insignia Country Tourer hind alates: 24 500 € (1,5 Turbo bensiin 140 hj)Allikas: www.opel.ee

    Uus Opel Insignia suutis teha seda, mida vaid vähesed autod suudavad: tuua juba teist aastat järjest Opeli kollektsiooni Eesti aasta auto tiitlikarikas. Aasta tagasi kuulus see teadupoolest Opel Astrale. Insignia on saanud kiita nii sõiduomaduste, mahutavuse, uute tehnoloogiate kui ka disaini poolest. Eeskätt on kõiki proovisõitjaid aga võlunud tema IntelliLux LED maatriksesituled, millega varustatud autoga sõitmine on meie põhjamaises sügistalves justkui uute prillide soetamine: nägin ju enne ka, aga pilt on kohe palju selgem!  
    Tõepoolest, tema 32 LED-dioodi suudavad teha autoesise valgeks kuni 400 meetri ulatuses ja kui vastu tuleb teine sõiduk, siis ta justkui lõikab selle asukoha välja, jättes ülejäänud ümbruse endiselt valgustatuks. See on nähtus, mida peab lihtsalt ise proovima. Kes on seda kogenud, see mõistab.
    Suur samm premium-auto suunas
    Et säärased esituled olid alles hiljuti Mercedes-Benz S-klassi ja teiste luksusautode privileeg, on vaid üks tõestus, et Opel on oma Insigniaga astunud suure sammu premium-segmendile lähemale. Universaalkerega Sports Toureril baseeruv Country Tourer on 5004 mm pikk, ta edestab ka oma baasmudelit 18 mm-ga, rääkimata enamikust konkurentidest. Näiteks uus Volvo V90 on Insigniast lühem tervelt 68 mm ja pigem ongi Insignia Coutry Tourer oma pikkuselt juba otsapidi luksusautode mängumaal.
    See omakorda võimaldab pakkuda autos lahedat olemist nii sõitjatele kui ka pagasile, samuti on pandud suurt rõhku müraisolatsioonile ning materjalide valikule. Premium-klassile omaseid nähtuseid leiab selle auto juurest palju: Bose Premiumi helisüsteem, info kuvamine esiklaasile, intelligentne püsikiirusehoidja, rajajälgimise süsteem koos rooli korrektsiooniga, jalavibutuse peale avanev tagaluuk (koht, kus täpselt jalaga vehkida, kuvatakse maapinnale), 8-astmeline automaatkäigukast, mis suudab mistahes kiirusel edastada veojõudu võimalikult efektiivselt jne, jne. Kõike olemasolevat on siinkohal võimatu üles loetleda.
    Intelligentne vedrustus ja nelikvedu
    ar nähtust, millel pikemalt peatuda, selle auto juures aga siiski on ning mõlemad nad on otsesemalt või kaudsemalt seotud sõiduga maastikul või metsavaheteel. Esiteks muidugi vedrustus. Kehvad teed eeldavad pehmemat kulgemist ning selleks on Country Toureril saadaval FlexRide’i intelligentne vedrustus. Saadaval on kolm erinevat asendit, mis vastavalt teeoludele kohandab lisaks vedrustusele ka rooli, gaasipedaali, automaatkäigukasti ja veojõukontrolli tööd.
    FlexRide andurid jälgivad pidevalt teepinda ja auto liikumist ning need seadistavad amortisaatoreid 500 korda sekundis. Standard-režiimis kohandub süsteem vastavalt teeoludele ja juhi sõidustiilile ise, Tour-asend muudab auto pehmemaks ja mugavamaks ning Sport vastupidi jäigemaks ja sportlikumaks. Igatahes on metsavahelisel teel Tour-asendis sõitmine tõeline lust ning tavamudelist 25 mm kõrgem kliirens muudab selle ka piisavalt muretuks ning turvaliseks. Kurvilisel teel Sport-asendis kiiremat sõitu tehes suudab auto aga kõiki maasturigeene suurepäraselt varjata.  
    Teine huvitav nähtus on uus Twinsteri isekohanduv nelikvedu. See suudab jagada veojõudu mitte üksnes esi- ja tagasilla vahel (vajadusel kuni 100% sinna-tänna), vaid ka vasaku ja parema ratta vahel. Teisisõnu suudab ta suunata veojõu täpselt sellele rattale, millel on parajasti kõige parem haakumine. Sealjuures ei pidurda ta neid rattaid, millel haakumist ei ole, vaid suunab rohkem veojõudu neile, millel seda on.
    Ja kui maastikusõidule juba jutt läks, siis loomulikult käivad asja juurde ka n-ö kõikjal sõitjale omased plastist koopaservad, hõbedased kaitsmed esi- ja tagapampri alaservas jms. Ehk kõik, mis country-teemaga kaasneb, on selle auto puhul olemas. Enamgi veel!TUTVU MEIE LIPULAEVA PEREGA!
    Vaata videosid!
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Põhjamaade Notre Dame: Kopenhaageni börsihoone tulekahju šokeerib Taanit
Teisipäeval, renoveerimistööde käigus, süttis 1625. aastal ehitatud Kopenhaageni börsihoone. Kohalikud jälgivad pisarsilmi, kuidas ajalooline ehitis tules hävib.
Teisipäeval, renoveerimistööde käigus, süttis 1625. aastal ehitatud Kopenhaageni börsihoone. Kohalikud jälgivad pisarsilmi, kuidas ajalooline ehitis tules hävib.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.