Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
3D-virtuaaltuurid ja Google Street View hoiavad uksed kliendile 24 tundi avatud
3D-virtuaaltuurid ja Google Street View’ sisevaated võimaldavad nüüd kõikidel ettevõtetel oma interjööre näidata ning seda kõike 360° panoraamvaadetega, lausus 3D-virtuaaltuure ja -vaateid teostava 3Dvisual Estonia juht Raimond Irjas.
“360-virtuaalvaated on kliendi jaoks alati avatud ehk 24/7. Loome ja avaldame 3D-virtuaalvaadete sisu otse Google Street View’ platvormile. See võimaldab kas kohvikute, kinnisvaraobjektide või mis iganes asutuste sisemiste vaadete ja ruumide näitamist,” selgitas ta.
Raimond Irjas: “Üks on emotsioon, mida 3D-virtuaalvaated loovad, teine eelis on aja kokkuhoid ning kolmas eelis on 2D-põhjaplaanide loomine. Google Street View’ teenuse vastu on hakanud huvi tundma üha enam ettevõtteid ja asutusi.”
Näiteks kinnisvara puhul annavad Irjase sõnul 3D-virtuaalvaated kindlasti selle eelise, et klient ei pea objekti kohe kohapeale vaatama minema. “Üks on emotsioon, mida 3D-virtuaalvaated loovad, teine eelis on aja kokkuhoid ning kolmas eelis on 2D-põhjaplaanide loomine. Google Street View’ teenuse vastu on hakanud huvi tundma üha enam ettevõtteid ja asutusi,” märkis ta. Näiteks on loonud Eesti Loodusmuuseum näitusest “Müstiline ürgmeri” 3D-mudeli.
Muuseumi direktor Heidi Vilu lausus, et näituse 3D-mudeli idee tekkis kolmest vajadusest. “Esiteks soovisime, et muuseum oleks külastajatele Google Mapsi ja Google Street View’ kaudu atraktiivsem ja lihtsamini leitav. Seda eriti suviste kruiisituristide jaoks, kes Eestisse satuvad enamasti esimest korda elus ning saavad Tallinna vanalinnas veeta ainult päeva. Erinevaid muuseume ja vaba aja veetmise kohti on linnas rohkelt ja seetõttu on hea, kui potentsiaalne muuseumikülastaja leiaks juba Google’ist meie kohta võimalikult palju ja täpset infot,” rääkis Vilu.
Lihtne teostus
Teine vajadus oli tema sõnul soov oma näitusi võimalikult ehedal kujul arhiveerida, et ka 10 või 20 aasta pärast oleks täpne ülevaade kunagi korraldatud ekspositsioonist. Kolmandaks on 3D-mudel hea võimalus näitust teistele, nii Eestis kui ka välismaal asuvatele, muuseumidele ja teemaparkidele turundada.
Näitusest 3D-mudeli loomine oli Vilu sõnul oodatust oluliselt lihtsam. “Ettevõtte 3Dvisual esindaja filmis 3D-kaameraga näituse üles paari tunniga ning järgmisel päeval oli näituse 3D-mudel lingina meie postkastis. Idee 3D-mudeli loomisest oli muuseumil juba mõnda aega, aga eeldasime, et tegemist on töömahukama ja kallima projektiga. Soovi korral saame 3D-saalivaatele ehitada juurde ka uusi kihte – lisada tekste, fotosid, audiogiidi jms, mille tulemuseks on veel sisutihedam virtuaalnäitus,” selgitas ta. Näitusest 3D-mudeli valmimisele kulus üks tööpäev.
“Näituse 3D-mudelit on klikitud 65 000 korda, mis on üle ootuste hea tulemus. Loodusmuuseumi näituse 3D-mudel on Google Mapsis olnud ainult paar kuud, kuid loodame, et jääme sellega rohkem silma nii turistile kui ka kohalikule elanikule,” märkis Vilu. Loodusmuuseum plaanib 3D-mudeli luua kõigist oma näitustest.
Uudne ja põnev
Rakveres Põhjakeskuses asuvat Salto Batuudikeskust on samuti võimalik külastada Google Street View’ kaudu. Batuudikeskuse omaniku Raivo Ridala sõnul on tegemist uudse ja põneva lahendusega ning see on palju efektsem kui tavaline video. “Salto Batuudikeskuses saab ringi jalutada kus iganes viibides,” lisas ta.
“Video pole nii huvitav ja kütkestav – virtuaaltuuriga lähed sinna, kuhu tahad minna, vaatad ringi ning see tundus väga äge ja innovaatiline,” põhjendas keskuse omanik oma valikut. Varasemalt kasutas batuudikeskus oma kodulehel tavalisi fotosid, kuid need ei tekitanud sama emotsiooni ning nende kaudu ei näe reaalselt situatsiooni.
“Olen tulemusega kindlasti rahul, tavaline video maksab sama palju, kuid see ei edasta õiget emotsiooni,” märkis Ridala.
Aja kokkuhoid
Lahe Kinnisvara vanempartneri ja kinnisvara konsultandi-maakleri Andrus Viksi sõnul annavad 3D-virtuaalvaated kinnisvara ostjale päris hea ülevaate, kuna see edastab reaalsemat pilti kui lainurga kaameraga tehtud fotod. “3D-foto tundub reaalsem, tavafoto võib isegi liiga ilusa pildi luua, mis ei vasta tegelikkusele – näiteks 12ruutmeetrine korter võib jätta 40ruutmeetrise korteri mulje,” tõdes ta.
3D-virtuaalvaadete kaudu saab kinnisvara huviline kätte esimese emotsiooni ning maakleri sõnul saab ta põhimõtteliselt live’is vaadata, kuidas ruum kulgeb. “See on asja tugevus. Esimene visuaalne mulje on väga tähtis, nii saame eeltöö ära teha. Väärtustame enda ja kliendi aega ja kui seda on võimalik kokku hoida, siis kasutame seda võimalust,” lausus Viks.