Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esirallipaar pürib tehasemeeskonda

    Endise kaitseministeeriumi kantsleri Toomas Kitsingu sõnul tähendab rallisport Eestis praegu ainult kulusid, tulud hakkaksid tulema alles siis, kui mõnda tehasemeeskonda pääseda. Selle nimel Märtin ja Kitsing praegu pingutavadki.
    Marko Märtini sõnul on mõnda tehasemeeskonda pääsemine ilus unistus, kuid selleks tuleb endal enne kõvasti kulutada. Alates sellest suvest, mil varem Erkki Piirsaluga koos sõitnud Kitsing tegi Märtinile ettepaneku koos sõitma hakata, on viimane rahamuredest vaba. «See on nagu öö ja päev,» võrdleb Märtin rallisõitmist enne Kitsingut praegusega.
    Selle aasta MMi etapil Argentiinas Soome meeskonnaga neljanda koha võitnud Toyota Celica GT 4 värsked omanikud sõitsid varem Robert Lepiksoni kolm aastat vana Toyota Celica 4WDga, mis nüüd läks edasi Euroopasse. Toomas Kitsingu sõnul oleks täiesti normaalne ajaga kaasas käimiseks iga aasta auto uuema vastu välja vahetada, paraku pole seni selleks võimalusi olnud. Nüüd lubab Kitsing aasta pärast uue auto muretseda.
    Eesti autospordiliidu presidendi Toomas Sildmäe sõnul on ralli sõitmine vaieldamatult F-1 vormeli ja pikkade purjeregattide kõrval üks kalleim spordiala. Kui maailmatasemel on F-1 meeskondade aastaeelarve 15--30 miljonit dollarit, siis suuremate autorallitegijatel -- tehasemeeskondadel -- on see kuni 10 miljonit dollarit.
    Eesti meeskondade keskmiseks aastaeelarveks ehk kulutusteks tagavaraosadele ja võistlustel osalemisele ilma auto maksumuseta kulub Sildmäe hinnangul poolest miljonist miljoni kroonini. Suurem osa sellest läheb autokummidele ja välissõitudele.
    Miljoni krooni suurusjärku kuulub Kitsingu sõnul ka nende meeskonna eelarve, kuid välisvõistluste arvu kasvades võib kasvada ka meekonna aastaeelarve. Järgmisel aastal ootavad Kitsingut-Märtinit ees maailmameistrivõistluse etapid Portugalis, Soomes ja Inglismaal.
    Tehases valmistatud A- ja N-rühma ralliautode hinnavahe on kahe- kuni kolmekordne. Toomas Sildmäe -- Margus Muraka team'ile kuuluv N-klassi Subaru Imprezo maksis veidi üle miljoni krooni. Kitsingule-Märtinile kuuluva auto maksumuseks pakuvad konkurendid üle kolme miljoni krooni.
    Auto ostmiseks vajamineva raha allikat Kitsing täpsustada ei taha. Auto maksis kinni meeskond ise, võistlustel osalemise kulud kannavad sponsorid, räägib ta vaid. Eesti esirallipaar unistab rallimaailma esiklassi autost Toyota Corollast, kuid üle viie miljoni krooni maksev auto käib praegu eestlastele üle jõu.
    N-klassi Subaru Imprezoga sõitev Sildmäe tõdeb, et on vahe, kas sõita ainult rallit või teha seda muude tegemist kõrvalt, nagu tema Finest Hotel Groupi juhina. «Kuna me pole professionaalid, siis ei jõua autost võtta seda, mis proff,» vastab Sildmäe küsimusele, kas Martini-Kitsingu uus auto ka kadedaks teeb.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.