Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamiseadus annab tööd juristidele
Philip Morrise tubakatooteid maaletoova Bankend Eesti ASi tegevdirektor Viktor Tuul ütles, et nende firmas pole ettenähtud reklaamirahale veel alternatiivset otstarvet leitud. «Sellest ei oska keegi midagi mõelda ja sellega oma pead vaevata pole praegu mõtet,» kommenteeris Tuul reklaamiseaduse tubakatoodete reklaami puudutavat osa. Reklaamiseaduses on kirjas, et tubakatoodete reklaam on alates aasta algusest keelatud.
Tuul väitis, et tubakatoodetega kauplev firma sponsorlusega tegelema ei hakka, kuna Eesti seadused sponsorlust ei soosi. Tuule sõnul kannatavad reklaamiseaduse tõttu Eesti ettevõtjad, kelle reklaamimisele mõeldud summad tuleb kuidagi ära kulutada.
Alkohoolsete jookidega kaupleva Dunkri Kaubanduse ASi müügidirektor Kristjan Kaleviste lausus, et uue reklaamiseaduse jõustumise tõttu tuleb rohkem mõelda reklaami kvaliteedi peale, sest alkoholireklaam ei tohi olla alkoholi tarvitama kutsuv. «Kes ütleb, missugune reklaam on üleskutsuv, missugune mitte, asi läheb juristide tasemele,» lisas Kaleviste.
Reklaamiseaduse järgi on võimalik alkohoolseid jooke alanud aastal televisioonis ajaliste piirangutega reklaamida. Kaleviste loeb seda positiivseks sammuks, sest seni oli alkohoolsete jookide telereklaam täiesti keelatud. «See rikastab telereklaami meeldivalt ilusate reklaamidega,» sõnas ta.
Reklaamiseaduse kohaselt ei tohi kangeid alkohoolseid jooke reklaamida televisioonis ja raadios kuni kella üheksani õhtul, lahjasid alkohoolseid jooke tunni võrra vähem. Kaleviste sõnul võib ajaline piirang algul reklaami hinnad määratud kellaaegadel kõrgele lüüa, kuid pikemas perspektiivis hinnad langevad. Sellel aastal alkoholi telereklaamiks kuluv summa jääb tema hinnangul Eestis alla viie miljoni krooni.
«Meie poolt suurt telereklaami esimesel kolmel-neljal kuul ei tule,» lubas Kaleviste. Ta põhjendas seda tootjatega käivate läbirääkimistega ja müügi suurenemisega alles aprillis-maist.
Osa ettevõtjaid prognoosib reklaamiseaduse jõustumisel varjatud reklaami osakaalu tõusu. Viktor Tuul ei usu, et tubakatoodete müük reklaami keelustamisest tulenevalt väheneb, kuid ta avaldas arvamust, et tubakatoodete müügi vahekord muutub sõltuvalt sellest, missugusele tubakamargile on viimasel ajal rohkem reklaami tehtud.