Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mais Tallinna--Helsingi laevaliinile Nordic Jet Line
Esimene spetsiaalselt Tallinna--Helsingi liinile ehitatud laev valmib aprillis, ütles Nordic Jet Line'i esindaja Mikael Granrud. Tema kinnitusel maksab uus katamaraan ligi 320 miljonit krooni.
Katamaraani ehitab Norra laevaehitusfirma Kvärner, kes on operaatorfirma Nordic Jet Line'i suurim aktsionär. Granrudi kinnitusel kuulub Kvärnerile üle kolmandiku aktsiatest.
Ülejäänud osanikud on Granrundi teatel Norra ja Saksamaa operaatorfirmad. Firma aktsiakapital on 124 000 krooni.
Katamaraani rendib Nordic Jet Line kümneks aastaks Suurbritannias registreeritud valdusfirmalt Express Ferries. Osa aktsionäre neil firmadel kattub, märkis Granrud. Nordic Jet Line sõlmis eelmise aasta lõpul ASiga Tallinna Sadam uue liini avamiseks ka lepingu, Tallinnas avab ettevõte kontori märtsis.
«Liinil ei anna katamaraan erilist efekti, sest laevaliini kasumi annavad laevalt ostetud söök-jook ja tax-free kaubandus,» kommenteeris kahte kolmandikku Tallinna--Helsingi reisijatest vedava ASi Hansatee avalike suhete konsultant Malle Aleksius. Seetõttu ei plaani Hansatee tema sõnul peale senise ühe katamaraani uusi liinile tuua, vaid parvlaevad korralikult ümber ehitada.
Kui parvlaevad sõidavad Tallinnast Helsingisse kolme ja poole tunniga, siis katamaraan läbib vahemaa kiiremini kui poolteist tundi. Küsimus on, kas reisijad on nõus umbes poole rohkem maksma, et poole kiiremini Helsingisse jõuda, arutles Aleksius.
«Nagu lähiajalugu on näidanud, ei jää ühe laevaga vee peale,» märkis ta. Varem või hiljem tajuvad ühe laevaga firmad, et tasub ühineda, tõdes Aleksius.
Mikael Granrudi kinnitusel on Nordic Jet Line sõlminud Kvärneriga lepingu tuleval aastal veel teisegi katamaraani ehitamiseks. «Toome ka selle Tallinna--Helsingi liinile,» teatas ta. Granrud prognoosib, et Nordic Jet Line teenindab sel aastal 300 000 reisijat, järgmisel aga kahekordistab reisijate arvu.
Suvest väljub Tallinna reisisadamast Helsingisse enim Hansatee laevu -- 4 parvlaeva ja katamaraan, üks laev on nii firmal Eestin Linjat kui Silja Line, kelle teine laev käib aga Muuga sadamast. Muuga sadamast käib lisaks nimetatutele ka Viking Line. Eelmisel aastal lõpetas Tallinn-Helsingi liinil rahaliste raskuste tõttu operaatorfirma AS TH Ferries, kes müüs oma laevad Hansateele.