Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ERAA istub kahel toolil

    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA) on osanik ETAS Kindlustuses, kus on veokindlustuse lepingud sõlminud ka paljud ERAA liikmesfirmad. Seotus mõlema poolega tekitab ohu, et ERAA ei saa oma liikmete õigusi objektiivselt kaitsta.
    Kui veofirmal tekib ETAS Kindlustusega probleem kindlustussummade sissenõudmisega, pöördub ta abi saamiseks ERAA poole. ERAA-l on ETAS Kindlustuse aktsiaid nominaalväärtuses 4 miljoni krooni eest. Seega on ta huvitatud kindlustusseltsi heast käekäigust.
    Autovedajate assotsiatsiooni juhina on peasekretäril Toivo Kuldkepil, kes samal ajal kuulub ka ETAS Kindlustuse nõukokku ja on ka ise aktsiate omanik, võimalik mõjutada autovedajaid ühendava assotsiatsiooni tegevust kindlustusseltsile soodsas suunas. Autovedajale on juba suureks löögiks, kui ERAA tunnistab veofirma ja kindlustusseltsi vaidluse nende omavaheliseks asjaks ja jätab veofirma ilma oma ekspertide ja juristide abist.
    Toivo Kuldkepp kinnitab, et vaidluste korral kaitseb ta kindlalt assotsiatsiooni huve. Selline seisukoht on aga ebameeldiv ETAS Kindlustusele. Üks kindlustusseltsi omanikest (ERAA-l on ligi 20 protsenti aktsiatest) ja nõukogu kaudu seltsi juhtimisest osavõtja hakkab vaidluse korral võitlema hoopis vastaspoole huvide eest.
    Seni on arusaamatusi välditud, sest tõsisemaid vaidlusi ei ole tekkinud.
    ERAA on autovedajatelt raha kogunud TIR-tagatisfondi kasvatamise eesmärgil. Autovedajate raha kasutamine äriühingus on seotud aga finantsriskiga. Äriühingu majanduslik edu ei ole garanteeritud ja sinna paigutatud raha võib kaduma minna.
    Investeering ETAS Kindlustusse oli edukas. ETASe aktsiatesse paigutatud 4 miljoni krooni väärtus võib ERAA juhtide arvates pärast ETASe ja Leks Kindlustuse ühinemist kasvada vähemalt neli korda.
    Börsi lisanimekirjas oleva Leksi aktsia on aga börsikrahhide ees sama abitu nagu teisedki börsil kaubeldavad aktsiad. ERAA ei saa kunagi olla kindel, kui suured on summad TIRi tagatiseks, kas pole neid järgmisel päeval järsku 10% vähem.
    ERAA peab pärast ETASe ja Leksi ühinemist oma osaluse kindlustusseltsis maha müüma. See lõpetab vastuolulise kahel toolil istumise ja riskimise autovedajatelt kogutud rahaga. Autovedajate raha on võimalik hoida börsil riskimata ja oma eesmärkidega vastuollu sattumata (panga deposiidid, võlakirjad jne).
    Vastavad kogemused on ERAA-l olemas. EVEA Panka on paigutatud tähtajatu deposiit, mis kannab 15% intressi, ja Hansapanka tähtajaline deposiit intressiga 10,43%.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.