Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis on kindlustus liiga odav ja kindlustusseltsid liiga kallid

    Vastab Alte Leipziger Europa nõukogu esimees Hans-Dieter Knüttel

    «Siinne turg on seni liiga väike, samal ajal kui kindlustusseltside aktsiaid müüakse põhjendamatult kallilt. Et oleksin nõus maksma aktsiate eest viis-kuus korda üle nimiväärtuse, nagu on Eesti kindlustusseltside börsihinnad täna, peavad ostetaval seltsil olema ülitugevad reservid.
    Kaks kuud tagasi oli mul juttu ühe Eesti kindlustusseltsiga, mis oli huvitatud osaluse müügist meile. Vaatasin nende bilanssi -- tegemist on väga hästi kapitaliseeritud seltsiga, kuid reservide suurus ei vasta kuidagi kindlustusportfelli struktuurile.»
    «Ma ei eita, et oleksin valmis ostma siin üks-kaks seltsi juurde, kuid ma ei ütle ka, et see juhtub lähemal ajal. Võin vaid kinnitada, et otsime BICO-le aktiivselt partnereid, sest nagu Lääne-Euroopa nii ka Eesti turul on vaja jõudude koondamist.
    Läänes on viimasel ajal ühinenud mitte ainult keskmised, vaid ka kõige suuremad kindlustuskompaniid ja -kontsernid, sest kõik vajavad üha enam kapitali. Alte Leipzigeri grupp kogub aastas preemiaid 4,5 miljardit Saksa marka ja ikka on seda edasiseks arenguks vähe.
    Mina usun, et Eestisse mahub paari aasta pärast viis kindlustusseltsi. Elus püsivad need, kes suudavad viia omakapitali vähemalt kümne miljoni dollarini ja kes teevad koostööd nii lähiriikide kui lääne firmadega. Eelistatud olukorras peaksid olema välisosalusega firmad, mille taga on suured kindlustuskontsernid.»
    «Prognoosin, et järgmise viie aastaga suurenevad kindlustuspreemiad Eestis kümme korda. Ühelt poolt jaksavad inimesed paigutada üha enam raha elukindlustusse, teisalt aga põhjustab Euroopa Liitu saamine hüppelise kasvu kahjukindlustuses.
    Euroopa Liit nõuab igalt tootjalt tootevastutuskindlustust, keskkonnakindlustust jne. Kõik see on vägagi kulukas ja toob kindlustusse palju raha juurde. Suuremad tulud toovad omakorda kaasa suuremaid kulusid, mida väiksemad firmad ei suuda kanda.
    Kui preemiad oluliselt suurenevad, muutub üha kulukamaks ainuüksi nende administreerimine.
    Alte Leipziger arendab just praegu välja uut tarkvara, mis läheb maksma kuni 250 mln Saksa marka ja võimaldab hallata varasemast kolm korda rohkem preemiaid ehk 25 mld marka aastas.
    Rahvusvaheline koostöö tagab rohkem raha, nüüdisaegsema oskusteabe ja muidugi ka oskuslikuma riskijuhtimise. Kes suudab riskid paremini hajutada, sel on võimalus müüa odavamalt.»
    «Praegu on, kuna turul on firmasid liiga palju ja raha liiga vähe. Usun, et lähiaastatel, kui turg avardub ja ka korrastub, läheb kindlustus Eestis viis-kuus korda kallimaks.»
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.