Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik annab 1,3 mln mõttelaadi kujundamiseks
Majandusministeeriumi väliskaubandusosakonna juhataja Tiit Reiman ütles, et Eesti kauba reklaamimist finantseeritakse riigi eelarvest ekspordi arendamiseks eraldatud rahast, sest see üritus peab vähendama Eesti väliskaubanduse defitsiiti.
Eesti kaubandus-tööstuskoja turundusdirektor Urmas Oru rääkis, et esimesel aastal ei keskendu kampaania konkreetsetele tootjatele ja toodetele, vaid üldise suhtumise ja ideoloogia kujundamisele. Sellepärast on Oru sõnul oluline, et riik oleks põhirahastaja.
«Vastasel juhul ostab ettevõte end kampaaniasse sisse ning kes maksab, see määrab,» selgitas Oru, «mõne kauba puhul võib see kogu eestimaisusele halvasti mõjuda.»
Tänu raha eraldamisele saab lõpetada ka kampaaniat korraldama hakkava reklaamiagentuuri leidmise konkursi, esimeses voorus osalenud kümnest kandidaadist on sõelale jäänud kolm.
Lähinädalail selgub lõplik võitja, kelle kirjalikku kampaania kontseptsiooni paremaks peetakse, sõnas Oru.
Konkursil lõppvooru pääsenud reklaamiagentuuri Zavod OÜ tegevdirektor Marek Reinaas ütles, et kinnitatud 1,3 mln krooni on temale üllatus. «Oleme oma eelarve ja pakkumuse teinud veidi teise numbri peale,» sõnas ta. Täpset summat Reinaas ei avalikustanud, kuid tunnistas, et see oli eraldatud 1,3 mln kroonist suurem. Reinaas rääkis, et kui seda palutakse, on Zavod nõus oma plaani muutma, kuid töö resultaat võib seetõttu kannatada.
Reinaas ütles, et oma plaani koostamisel oli pakkujal õigus valida, kas osta ära eelmise kampaania tunnuslause «eelista eestimaist» selle patenteerinud firmalt või alustada uuega.
ASi Top Hat tegevjuht Margus Klaar ei pea mõttekaks vana lauset edasi kasutada, sest tarbijate patriooditundele rõhudes eestimaist toodet ostma panna oleks vale lähenemine. «Kogemus kõigist sellistest kampaaniatest on olnud negatiivne,» kinnitas ta. Nüüd tuleb üritada inimest veenda, et eesti kaupa on mõtet osta juba teadaoleva hea kvaliteedi pärast võrreldes importkaubaga, lisas ta. Kuna kampaania positiivne tulemus väljendub rahas, peaks Klaari sõnul sihtrühmaks olema eelkõige rahakamad inimesed, kes oma ostuotsustega mõjutavad riigi makromajanduslikku pilti.