Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EEA tellimusel valmis modernne raudteeseaduse projekt
Erastamisagentuuri (EEA) tellimusel on valminud uue raudteeseaduse projekt, mille eesmärk on tagada raudtee edukas erastamine ja edasine areng.
Inglise juhtiva advokaadibüroo Denton Hall ja advokaadibüroo Concordia koostöös valminud eelnõu ülesanne on asendada kehtiv seadus uue ja nüüdisaegsega.
Seoses raudtee peatse erastamisega oli vaja luua euronõuetele vastav regulaator, et raudtee erakätesse minekul oleks seni riigi kompetentsi kuulunud küsimused nüüdisaegselt kontrollitavad, märgivad eelnõu autorid.
Raudteeseadus sätestab raudtee erastamise tagajärjel tekkiva olukorra õigusliku regulatsiooni, sh riigipoolse järelevalve süsteem.
Ka toob uus seaduseelnõu Eesti seadusloomesse Euroopa Liidu raudteealase seadusandluse põhimõtted.
Seaduse toimel luuakse selgepiiriline regulatsioonisüsteem, mis võimaldab kõigil eraettevõtjail uues olukorras võrdselt ja edukalt tegutseda, kinnitavad autorid.
Seni reguleerib raudtee õiguslikku korraldust 1994. a lõpus vastu võetud raudteeseadus.
1997. a lõpus viis riigikogu valitsuse ettepanekul raudteeseadusse sätted, mis on vajalikud Eesti Raudtee erastamise alustamiseks.
Eesti Raudtee kujundati ümber 300 mln kr aktsiakapitaliga riigile kuuluvaks aktsiaseltsiks mullu augustis. BNS