Sõltuvusest

23. jaanuar 1998, 00:00

Ajakirjanike liit (EAL) ja Balti Kindlustuse AS (BICO) sõlmivad täna koostöölepingu, mille kohaselt on kõigil EALi pressikaardi omanikel õigus saada 10protsendilist soodustust BICO kindlustusteenustele.

BICO teavitab EALi oma uutest toodetest ja teenustest ning annab EALi liikmetele igakülgset abi kindlustusküsimustes. EAL lubab omalt poolt, et nende liikmed hakkavad BICO teateid avalikkusele edastama.

Loe ja imesta! Huvitav, millal sõlmib EAL samasugused lepingud mõne panga, turismifirma või bensiini jaemüüjaga? Võiks justkui BICO-le õnne soovida, kes ühe lepinguga muudab oma PR-esindajaks 821 EALi liiget. Paraku jääb mulle arusaamatuks, mil moel kavatseb EALi juhatus lepingus võetud kohustusi täita ehk kuidas sunnitakse kõiki EALi kuuluvaid ?urnaliste BICO-lt tulevaid teateid edastama?

Õnneks ei ühenda EAL Eesti tegevajakirjanike koorekihti, kuid sellegipoolest on lepingu näol tegemist piinliku vahejuhtumiga. EALi juhid lähevad vastuollu ajakirjanduseetika ühe peamise reegliga -- ajakirjaniku sõltumatus. Skeem -- meie paneme teile reklaami ja teie kirjutate meist loo-- on saanud peenema vormi.

Tuntud kaubamärk ja hea imago aitab ettevõtetel paremini müüa ning see toob rohkem raha sisse. Sel põhjusel kulutavad firmad enda ja oma toodete reklaamimiseks Eestis tänavu üle 600 miljoni krooni.

Reklaamist saadav tulu võimaldab ajalehel või telejaamal maksta palka ajakirjanikele, et need saaksid teha sõltumatuid uudiseid. Ajakirjaniku kohus on teenida oma lugejat, vaatajat või kuulajat -- informeerida asjust, mida neil on õigus ja vajalik teada, mitte sellest, mida mingid huvigrupid sooviksid, et inimesed teaksid. Kahjuks on EAL selle lihtsa tõe unustanud.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:08
Otsi:

Ava täpsem otsing