Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kõik päevalehed jõuavad aasta lõpuks kasumisse

27. jaanuar 1998, 00:00

ASi Sõnumileht vastutava väljaandja Toomas Leito sõnul oli Sõnumilehe kahjum väike. Kui väike, ta ütlema ei soostunud. Eesti Päevalehe ASi peadirektori Hando Sinisalu sõnul võis Sõnumilehe kahjum olla 3--4 mln krooni.

Leito sõnul oli kahjum tingitud põhiliselt pühapäeval ilmuma hakkamisest. Vaatamata sellele jääb Sõnumileht konkurentsi tõttu ka tulevikus pühapäeviti ilmuma, ütles Leito.

Õhtulehe kogukäive oli mullu 30 miljonit krooni. Lehe 4,7 mln kroonine kahjum oli OÜ Õhtuleht nõukogu esimehe Gunnar Kobini sõnutsi ootuspärane, see sisaldas umbes miljoni krooni eest turunduskulutusi, mida eelarve kavas ei olnud. «Peamine kahjumi allikas oli palgatõus ning iga päev värvilisena ilmumine,» lisas ta. Kobin prognoosis selle aasta lõpuks Õhtulehele üle 1 miljoni krooni suurust kasumit.

Äripäeva kogukäive mullu oli 70 mln krooni ja tegevuskasum 16 mln krooni, mis on 72% kasv võrreldes 1996. aastaga.

Postimees lõpetas eelmise aasta kasumiga, kuid kui suurega, selgub Postimehe vastutava väljaandja Mart Kadastiku väitel täpselt alles paari kuu jooksul.

Eesti Päevalehe kogukäive oli eelmisel aastal 70 mln krooni ja tegevuskasum 4 mln krooni. Sinisalu märkis, et ka Eesti Päevalehe tulusid vähendas pühapäeval ilmuma hakkamine. Selleks aastaks prognoosis Sinisalu 100 miljoni krooni suurust käivet ja 7 miljoni suurust kasumit.

Sõnumilehe eelmise aasta reklaamikäive oli 17,5 miljonit krooni, sel aastal peaks see Leito sõnul tõusma enam kui kolmandiku võrra.

Sinisalu sõnul kasvatas Eesti Päevaleht eelmisel aastal reklaamikäibe 1996. aasta 28 miljonilt 42 miljonile kroonile. Selleks aastaks ennustas ta reklaamikäibe kasvu 55 miljoni kroonini.

40 miljoni krooni ligidal oli eelmisel aastal ka Postimehe reklaamikäive. Aasta varem oli Postimehe reklaamikäive 30 miljonit krooni. Selleks aastaks prognoosis Kadastik reklaamikäibe kasvu neljandiku võrra.

Õhtulehe reklaamikäive kasvas Kobini sõnul eelmise aasta jooksul umbes kaks korda (mais veidi üle 500 000 ja detsembris veidi alla miljoni).

Äripäeva reklaamikäive kasvas eelmisel aastal varasemalt 38 miljonilt kroonilt 53 miljonile kroonile.

Õhtulehe tiraa? oli 1997. aasta algul 17 000, detsembris 26 000. Õhtulehe tellijate arv oli umbes 13 000--15 000 terve aasta jooksul. Praegune Õhtulehe tiraa? on veidi alla 25 000. Selle aasta lõpuks prognoosis Kobin tiraa?i kasvamist üle 30 000.

Sellel aastal on Kobini sõnul plaan areneda Õhtulehega Tallinnast väljapoolegi. «Kaugem eesmärk on aga saada teiseks leheks ükskõik millise päevalehe kõrval, olles kergem ja meelelahutuslikum informatsiooni pakkumisel,» lausus Kobin. «Seega ei konkureeri Õhtuleht ei Päevalehe, Postimehe ega ka Sõnumilehega.»

Eilse seisuga oli Äripäeva tiraa? 15 100 ning tellijaid 13 000, mis on ligikaudu sama mis mullu.

Sõnumilehe tiraa? suurenes eelmisel aastal paari tuhande eksemplari võrra, jõudes aasta lõpuks 30 000ni. Sõnumilehe tellijate arv on praegu 24 000.

Postimehe tiraa? oli eelmise aasta lõpul argipäevadel 59 000, nädalalõpul 61 000. Eilse seisuga oli Postimehe tiraa? 58 000, tellijate arv 49 000.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing