Aasta auto 1998 peidab ukselinke

30. jaanuar 1998, 00:00

1998. aasta auto Alfa Romeo 156 on hetkel üks silmatorkavamaid seeriaautosid, seda nii väljast kui seest. Erinevalt enamikust konkurentidest võib autolt rahumeeli logo maha keerata ja ikka aru saada, millega tegu.

Põnevamateks disainilahendusteks on vasakule nihutatud esinumbrimärk ja tagaukse akna serva viidud käepide, vana Moskvit?i või Volgat meenutavad kroomitud esiuste käepidemed ja otsekui neljakümnendate-viiekümnendate aastate raadiotelt laenatud, kummiga kaetud ventilaatori juhtnupud.

Varustuse osas pole 156 teerajaja -- standardvarustuses vaid üks turvapadi, tagaistmel keskel kahepunktikinnitusega turvavöö, elektriaknad vaid ees, tulede summeri puudumine -- selle hinnaklassi uutel autodel enam mitte just tavapärane asi.

156 mootorivalik koosneb 4 bensiini- ja 2 turbodiiselmootorist. Eesti mudelivalikusse kuuluvad 2- ja 2,5-liitrine bensiini- ja 2,4-liitrine turbodiiselmootor. Kui 156 eelkäija Alfa Romeo 155 (ÄP autotest 26.01. 1996) oli tootmises ka neljarattaveolisena, siis 156 mitte.

Vedrustus on sportlikult jäiga eelkäijaga võrreldes pisut sõiduautolikum. Sõiduomadustelt on tegu endiselt ekstraklassi autoga ja ilmselt oli see aasta auto ?ürii silmis disaini kõrval peapõhjus, miks Alfat eelistati. Puitrool istub kätte kui valatult ja auto püsib suurepäraselt teel nii asfaldil kui lumel.

Madalaid pöördeid 156 ei armasta. Kuna auto n-ö ärkab kuskil 3000 pöörde juures minutis, siis kipub juht sõites suuremaid pöördeid hoidma -- tulemuseks suurenev kütusekulu, mis ulatus keskmiselt umbes 11 liitrini 100 km kohta.

Juhi töökoht on 155ga võrreldes muutunud -- vanas oli enam avatust, nüüd istub juht sportlikule autole omasemas poolsuletud boksis.

156 on näidikute paigutuselt juhikeskne. Juhi ees on vaid kaks sügavale uputatud «kella» -- spidomeeter ja tahhomeeter. Ülejäänu paikneb keskkonsoolil ja on nähtav vaid juhile. Kui bensiinimõõdikut ei peagi kaassõitja nägema, siis kell võiks paista küll. Sarnasus eelkäijaga lööb välja selles, et pikemal juhil kipub mõõteriistade ülaserv sõltumata rooli asendist selle varju jääma. Ilmselt ei teki seda muret lühemat kasvu juhtidel ja neil, kes eelistavad poollamavat sõiduasendit.

Mõningast harjumist vajab pedaalide ligistikune asend -- see ei eelda põhjamaist porikinga, vaid kitsast itaalia tantsukinga.

Üllatab tagauks -- hääletaja pealevõtmisel satub pealetulija ilmselt segadusse -- link on aknaklaasi nurgas. Kui otsimise järel siiski autosse pääseb, ootab ees madal tagaiste, kus põlved üles vaatavad ja pea lakke kipub. Piki- ja põikisuunas ruumipuudust ei ole.

Alfa Romeo 155 paistis silma suure pagasiruumiga -- 525 liitrit. Uustulnuk piirdub 378 liitriga ja teeb peavalu pisikese pagasiruumi luugiga. Lisa ei saa ka tagaistme arvel, sest see ei ole kokku lapatav. See-eest on paranenud nähtavus tahapoole -- 155 kõrge tagaosa takistas väljavaadet. Kui 155 pagasiruumi avamishoob oli peidus salongilaekas, siis nüüd asub see tavalises kohas esiistme kõrval. Kahjuks pole itaallased arvestanud, et auto võib porine olla ja nii ei õnnestu pagasiruumi puhaste kätega ei avada ega sulgeda.

155 kippus siit-sealt nagisema ja vähemalt testauto põhjal võib sama öelda ka 156 kohta -- armatuurlaua all põrus ilmselt juba enne 6000 km läbimist mõni tüübel lahti ja see tegi korralikku naginat. Eeldada võib siiski, et 156 on vaiksem, sest uue mudeli armatuurlaud koosneb vähemast hulgast osadest kui 155 oma. Ka peaks müra vastu töötama asjaolu, et 156 kere on tunduvalt jäigem.

Norida saab kojameeste kallal, mis suure osa klaasist mustaks jätavad. Aknapesu on see-eest üliefektiivne. Ehkki salongiküte töötab suurepäraselt, ei meeldi lõunamaisele autole külm -- pärast pesu streikisid nii elektrilised küljepeeglid kui bensiinipaagi luuk. See pole küll kivi Alfa Romeo, vaid autopesulate kapsaaeda, kus autosid korralikult ära ei kuivatata.

Massist eristuda ihkavale autoostjale on Alfa Romeo 156 siiski hea valik, seda vaatamata 279 900 kroonist algavale hinnale ja autole antavale lühikesele, vaid üheaastasele garantiile.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:09
Otsi:

Ava täpsem otsing