Raudteel uus hinnaarvestus

03. veebruar 1998, 00:00

Eesti Raudtee on muut-nud raudteetranspordi tariife. Muutuse tingis ühinemine rahvusvahelise raudteetranspordi transiiditariifide süsteemiga MTT, mille kohaselt muutusid ka Eesti-sisesed kaubaveotariifid.

Varem kasutusel olnud tariifisüsteem arvestas kaubagruppi ja kilometraa?i. Uus süsteem arvestab peamiselt kilometraa?i. Sellega on kadunud soodustused osadele kaupadele. Eestis enim raudteel veetavatest kaupadest kaotas kõige rohkem põlevkivi (veohinna tõus 25%) ning võitis puit (hind kuni 5% madalam).

Keila Terko kasutab raudteetransporti väga palju. Enamik vilja ja jõusööta läheb Venemaale raudteed pidi. Oleme ka Eesti-siseselt vilja kokkuveoks kasutanud raudteed, mis on autotranspordist tunduvalt odavam. Raudtee kaubaveotariifide tõus mõjutab ka meid. Me ei ole veel aga välja arvutanud, kui palju meie transpordikulud kasvavad.

Autotransport on ainuke alternatiiv raudteele. See on aga kolmandiku võrra veelgi kallim.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:09
Otsi:

Ava täpsem otsing