Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tellija peab teadma kauba laadimismahtu

    Prantsusmaalt tänavavalgusteid tellinud Tallinna hulgifirma käib kohut autovedajaga, keda süüdistab osa kauba maha jätmises ja sellest mitteteatamises.
    Ostu-müügi spetsifikatsiooni järgi pidid tänavavalgustid nõudma ruumi 60 m³, selle järgi broneeriti ka autos kaubaruumi. Pealelaadimisel selgus, et kauba saatja üritab erikujulisi valgusteid laadida suuremale ruumile kui 60 m³. Autojuht seda ei lubanud, sest ülejäänud kaubaruumi oli planeeritud paigutada kaup järgmisest laadimiskohast.
    Vedaja väidab, et võttis peale lubatud 60 m³, mis vastas kaasasolevale CMR-saatedokumendile.
    Ilmselgelt on eksinud veo tellija. Kui ta on määratlenud transpordilepingus eseme suuruse 60 m³-ga, ei ole tal õigust nõuda enamat.
    Juhtum sarnaneb sellega, kui ma ostan poest kaks saia ja tahan ka kolmanda tasumata kaasa võtta.
    AS Vipex väldib sarnaseid probleeme spetsialistide poolt koostatud lepinguvormi kasutamisega. Nendes on kõik detailideni kirjendatud (laadimisaadress, laadimiskuupäevad, kauba kaal, kogus, trahvid, viivised, tasumine, kauba saaja, veose eest tasuja, üldised veoeeskirjad jne). Tänu sellisele lepingule ei ole meil analoogseid probleeme peaaegu esinenud. Või kui on, siis oleme suutnud need vedajaga kompromissi leides operatiivselt lahendada.
    Kui oli tellitud 60 m³ ja vedaja tõi selle ära, siis on ta süüst puhas. Mingil juhul ei saa klient käsutada kaubaruumi, mida ta ei ole tellinud.
    CMR-konventsiooni artikli nr 11 kohaselt ei ole vedaja kohustatud andmete õigsust kauba dokumentides kontrollima. Reaalne laadimisruum peab olema teada transpordi tellijal, vedaja ei saa seda teada. Ka meilt on tellitud kolme klaveri transpordiks kindel kaubaruum. Laadimisel selgus, et klaverid võtavad enda alla siiski terve treileri pinna ja tellijal tuli maksta täiskoorma hind.
    Selliseid probleeme saab vältida korrektse veolepingu sõlmimisega. Seal peab olema märgitud kindel kauba maht ja kaal ning palju ta ruumi võtab.
    Vedajale võib pahaks panna, et ta ei ole kogu infot edasi andnud.
    Kui autojuhi arvates jäi osa kaupa maha või kui tellimuskirjas oli erinev kogus kaupa sellest, mis peale pandi, siis peab autojuht igal juhul veo tellijat informeerima. Kuna autojuht ei teadnud, kui palju on kaupa tükiliselt, ei saa teda ka süüdistada.
    Kindlasti tuleb tellijal näidata, kui palju on kaupa tükkides. Saatelehele kirjutatakse kauba maht ja arvuline koosseis (alused, karbid või muud ühikud, millega peale laaditakse). Kauba tükilise arvu näitamine ei ole kohustus, kuid on vajalik lepingu sõlmimisel, et info oleks edasi antud korrektselt, mõlemale poole arusaadavalt ja ei tekiks infokadu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.