Disaintool muudab büroo huvitavamaks

05. veebruar 1998, 00:00

Eesti büroodes kasutatakse enamasti standardtoole, vähem kohtab disaintoole. Viimast mõjutab kindlasti üldlevinud arusaam, et disaintoolid pole alati mugavad ja seega büroosse kui töökeskkonda ei sobi. Tegelikult on tänapäeval toodetud disaintoolid sama kasutajasõbralikud kui mistahes bürootoolid.

Disaintoolid liigituvad vastavalt kasutusotstarbele ja tehnilistele funktsioonidele tavatooliga sarnaselt juhi-, töö-, ja klienditoolideks ja erinevad masstootest vaid vormi poolest. Omapärane vorm ja kuju on disaintooli suurimad väärtused, mis pakuvad meeldivat vaheldust küllaltki tavapärasesse büroosisustusse.

Siiski sõltub disaintooli kasutamine interjöörist. Nii tuleks enne hoolikalt kaaluda, kas toode büroosse sobib. Siin tasuks sisearhitektiga nõu pidada. Julgust peaks istme valikul valikul andma see, et disaintool on vaatamisväärsus omaette ja sobib kaunistama väga eripalgelisi büroosid.

Disaintooli mudeli väljatöötamine nõuab aega ja selle tootmisesse juurutamine on kulukas, seepärast on disaintool kallim. Hinnad algavad 4000 kroonist, seejuures on neid raske hinna järgi kliendi- või juhitoolideks liigitada. Tooli kasutusfunktsioonist rohkem maksab tooli loonud disaineri nimi. Disaintool pole kallim nahkpolstriga klassikalisest juhitoolist.

Omapärase iste võib valida klassikaliste disaintoolide hulgast -- sellisel juhul ei lähe eksklusiivse tooli ihaldaja kindlasti alt. 20. sajandi kuulsate mööblidisainerite loodud toolid on muutunud ammu klassikaks. Neid toodavad mitmed mööblifirmad juba aastakümneid, mis näitab, et sama edukalt klassikalist disaintooli ka ostetakse. Klassikalise disaintooli tunneb ära iseloomuliku vormi ja kuju järgi. Kuid kindlam on tooli valida teadmisega, et klassikalist disaintooli tuntakse praegu nende loojate nimede järgi. Näiteks Eames, Bugatti, Aalto, Mackintosh, Van der Rohe, Reitfeld, Herbst ja paljud teised. Veel tunneb disaintooli ära tootja järgi, neid valmistavad näiteks Vivero, Fritz Hansen, Vitra ja ICF. Kuid ka standardmööbli tootjad proovivad ostjatele midagi uut pakkuda, mõeldes lisaks tavavalikule igal aastal välja 1--2 eripärast disaintooli.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing