Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas autojuhtide palganõue on põhjendatud?

    Nõudmised on põhjendatud, sest eks bus-sindust ole kogu aeg nurka surutud. Vedajaid hirmutatakse kogu aeg, et kui te nende tingimustega tööd ei tee, otsime uue vedaja. Seepärast on ettevõtete juhid sunnitud tegema järeleandmisi, et inimestele mingisugune töö kindlustada. Meie vedude omahind on madal ja järeleandmisi saab ainult töötajate palga arvel teha.
    Nappide vahenditega, mis meil on püüame töölistele maksimumi välja maksta. Maksame ka praegu üle 20 krooni tunnis, aga küsimus on selles, kuidas me seda raha jaotame. Tunnitasu on küll 9.80, aga see ei tähenda, et bussijuht ei või üle 4000 kr kuus saada. Kes on hea töömees, saab lisatasuga rohkem. Meie bussijuhid leppisid sellega.
    On küll põhjendatud. Julgen seda väita,sest olen ise transpordiametiühingus olnud. Juba 1991. a, kui tehti esimesed kokkulepped, oli tööandjatega vaidlus selle üle, milline on põhipalga ja lisatasude osa. See vaidlus on kestnud siiamaani.
    Transpordi- ja teetööliste ametiühingu suund on just saada töötajatele töötasu kätte maksimaalselt põhipalgana, sest see töö on vastutusrikas ja ainult väga väike osa jääks lisatasudena. Sellest lähtudes ma täiesti toetan läbirääkimistel esitatud nõudmisi.
    Ega praegu ju täpseid andmeid keegi ei avalda, aga minu teada, ja mitte päris kuulujuttude tasemel, on siiski bussijuhtide palk kõrgem, kui trammi- ja trollijuhtidel.
    Muidugi -- nende töö on mõnevõrra keerukam, sest nad tegelevad ka busside remondi ja hooldamisega mingil moel. Trammi- ja trollijuhid sellega ei tegele.
    Nii et seda õhus olevat streigiähvardust meie nii väga ei karda. Ning mis meil seda karta, seda peab linnarahvas kartma. Sellepärast, et meie oleme linna ettevõte ja teeme nii, nagu kästakse.
    Olen sellise ettevõtte tegevjuht ja oma-nik, kes opereerib tegelikus konkurentsisituatsioonis.
    Omanikuna ja tööandjana pean suutma töötajaid motiveerima tööd tegema. St, nad peavad oma igapäevaseks eluvajaduseks saama minimaalse palga kätte. Teine asi, et mina ettevõtte juhina tahan olla edukas, seega pean suutma konkurentsis vastu pidada. St, tuleb toime tulla kuludega.
    Bussiettevõtetes, mille omanik on riik ja omavalitsus, on lihtsam. Ettevõte oma uksi kinni ei pane, lahendus leitakse ikka. Sellises ettevõttes on juhina töötada lihtsam.
    Tööd tuleb teha nii, et konkurentsis olla. Kui kulud ei võimalda konkurentsis olla, on ärimehel kaks võimalust -- panna äri kinni või otsida arenguvõimalusi seal, kus turg on soodsam.
    Bussijuhil on võimalus valida sellises olukorras, kas ta jääb hoopis tööta või pressib palka juurde. Tema õigus ja kohus on palka juurde küsida, omanikul on pärast võimalus ütelda, kas tal enam on tööd anda või ei ole.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.