Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lumekoristus ihaleb konkurentsi

    «Ikka jäin pool tundi hiljaks,» vabandab Aivar Kuivkaev kell neli koridorisügavikust oma kabineti ukse poole kiirustades. Nõupidamine liikluskorralduskeskuses, põige linna kommunaalametisse tegemisi kooskõlastama ja tagasi Mustamäe teele endise ME Tallinna Eriautobaas peakorterisse, loetleb ta päevaseid tegemisi. «Põhitööks polegi veel mahti saanud, loodan, et Äripäev on viimane,» viskab Kuivkaev nalja.
    Samas heliseb mobiiltelefon ja Kuivkaevu vastustest on aru saada, et keegi ametivend uurib põhjalikult, millal Tallinna tänavad lumest puhtaks saavad.
    Endise eriautobaasi jagunemisel tekkinud ASi Tänavapuhastus ülesanne on hoida lumest puhtad kõik Tallinna suuremad tänavad, kus liiguvad bussid, trollid.
    «Nii ootamatut talve kui seekord ei tule küll ette,» vangutab üle kümne aasta autobaasis töötanud Kuivkaev pead. Kuid ta tunnistab, et linnapuhastusele pühendus vaevalt pool aastat tagasi.
    Kõigest hoolimata võis Kuivkaev teisipäeval juba veidi rahulikumalt hingata. «Hommikuks olid peamagistraalid suhteliselt korras, enamasti asfalt väljas,» võtab ta kokku neli magamata ööd ja kolm kiiret päeva alates reede öösel puhkenud lumetormist.
    Kuivkaev kirjeldab esimest tormiööd, kui lumesadu ja keeristorm masinad teedel seisma sundis. «Nad lihtsalt ei näinud, kuhu sõita,» meenutab ta.
    Normaalse saju korral on tema meeskonnal lume koristamiseks aega maksimaalselt üksteist tundi, millest neli esimest kuluvad liiva-soolasegu puistamisele ja seitse järgmist tänavate sulanud lumelögast puhastamisele.
    Kui palju lumekoristuse operatsioon maksma läheb, Kuivkaev rääkida ei soovi. «Linnakodanik läheb kadedaks,» põhjendab ta. Kiirelt asub ta selgitama, kui palju lumesuppi tekitav liiva-soolasegu soolapuistamisest odavam tuleb ja kuidas sel aastal peale liiva ka graniidisegu teedele puistatakse.
    Kuivkaev tunnistab, et raha on linn lumekoristuseks eraldanud piisavalt. «Ei saa öelda, et rahapuudusel on midagi tegemata jäetud. Pigem on olnud ilmastik meie võimsustest üle.»
    Küsimusele, kas lõppeks iga-aastane lumesõda Tallinnas siis, kui linn ostaks praegu käsutada olevale 17 liivapuisturile ja 24 sahkautole tehnikat juurde, vastab Kuivkaev küsimusega: «Kas on õige laiendada lõputult üht firmat või tuua turule konkurendid?»
    Tallinna teedest kolmandikku koristava Tänavapuhastuse jõulisim konkurent on AS Vare, kes Lasnamäe teed-tänavad oma hoole alla on võtnud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.