Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiltelefonide müük kasvab
Pärast aastavahetuse rek-laamikampaaniaid ja ohtraid mobiilsideoperaatorite sooduspakkumisi on nüüd aeg teha kokkuvõtteid.
Selgitamaks kasutajate seas populaarsemaid mobiiltelefonide mudeleid küsis Äripäev, nagu möödunud aasta suvelgi, juhtivatelt telefonimüügifirmadelt, milliseid telefone on kõige rohkem ostetud.
Küsitletud firmad esitasid viis enammüüdud mudelit. Esimesena nimetatud telefon sai viis punkti, viiendana nimetatu ühe punkti. Firmadest saadud andmete summeerimine andis koha üldjärjestuses.
Saadud edetabel ei pruugi tegelikku pilti väga täpselt näidata, sest arvesse ei ole võetud näiteks mobiilsideoperaatorite poolt soodushinnaga müüdud telefone. Siiski võib edetabelis näha mõningast trendinäitajat.
Ülekaalukalt on teisel poolaastal müüdud telefonide seas liider Ericsson 628. Suvel esikohal olnud Nokia 1611 on langenud kolmandaks. Põhjuseks peaks pidama Nokia poolt turule toodud uut mudelit Nokia 3110, mis on neljandal kohal.
Eelmise aasta esimesel poolel olid vastavalt teisel ja kolmandal kohal Ericsson 318 ja 388. Nende asemele tulnud uued mudelid 628 ja 688 on tõusnud tabeli liidriks eelkõige tänu oma väiksusele ja rohketele lisavõimalustele.
Tahapoole on langenud varem populaarseimaks peetud Nokia 2110i, mis on müüjate hinnangul vahetab sel aastal oma koha uue võimalusterohkema Nokia 6110ga.
Nokia ja Ericssoni järel on rohkem müüdud Philips Diga. Philips Diga on võitnud tarbijate poolehoiu soodsa hinna ja väikeste mõõtmetega.
Philipsi populaarsusele on kaasa aidanud kindlasti First Choice garantii, mis võimaldab rikkis telefoni väljavahetada 24 tunni jooksul igal pool maailmas, kaasa arvatud Eestimaal.
Mobiiltelefonide müük läheb müüjate hinnangul stabiilselt tõusujoones: aparaatide hinnad langevad pidevalt. Mobiilsideoperaatorid pakuvad üha enam soodsaid liitumistingimusi ja isegi maksavad liitumisele peale.
Levipiirkondade laienemisega väljapoole suuremaid keskusi on suurenenud mobiiltelefonide omanike arv ka väljaspool Tallinna. Olulist rolli mängivad müügiedus ka rahva maksejõulisuse kasv ja vajadus üha kiireneva elutempo juures olla varustatud mobiilse sidega. ÄP