Röövli vastu saab tegutseda enne röövimist

10. veebruar 1998, 00:00

Turvasümboolika näitab, et ettevõ-tetes järgitakse kuritegevusevastaseid meetmeid. Turvamärgid võib kinnitada akendele, ustele, kassakappidele jne.

Märkide saamiseks peavad ettevõttes olema:

  • turvaküsimuste eest vastutav isik, kelle ülesandeks on tutvustada personalile turvaküsimusi ning regulaarselt üle vaadata kõik turvaabinõud;
  • töötajate erialale vastav väljaõpe tuleohutuse ning meditsiini alal ning tegutsemiseks pommiähvarduse, varguse või röövi korral;
  • turvalisust tagavad uksed;
  • hästi valgustatud ja nähtav peasissekäik ja eraldi sissekäik töötajatele hoone tagaküljel;
  • paberraha kast (torupost, vahetus- või hoiuautomaat);
  • lukustatavad kassasahtlid ning sularaha limiit kassas;
  • väärtasjade kapp või seif (soovitatavalt hoiulaekaga, mis asetseb eraldi, lukustatud ja võõraste pilkude eest varjatud ruumis);
  • koht päevase kassa kokkuarvestamiseks;
  • varga või röövli umbkaudse pikkuse määramise markeeringud, milleks on uksepiidal 160, 170, 180 ja 190 cm kõrgusel olevad eri värvi kleepribad;
  • tehnilised meetmed abi kiireks kutsumiseks kriisiolukordades (paanikanupud, telefonid jne, mis on ühenduses turvafirma, politsei, sisevalveteenistusega);
  • signalisatsioon, mis ei anna heli- või valgussignaale, mis võiksid viia kurjategija paanikasse ja seejärel vägivallaaktidele.
  • Väga harva astuvad röövlid tänavalt sisse ja röövivad/varastavad kauplu(se)st või finantsasutu(se)st. Tavaliselt külastab röövel või ta sõber röövitavat objekti enne plaanitavat kuritegu.

    Seepärast:

  • olge tähelepanelik, märgake iga kahtlast inimest: seda, kes istub parklas pikemat aega autos, kes astudes panka või kauplusesse seisab ringi vahtides ukse juures, enne kui asub ostu sooritama, kes tahtlikult kummardub üle leti või pärib turvaseadmete või kaamerate tüüpe;
  • tervitage igat uut klienti, astuge talle ligi, küsige, kas saate teda aidata. See on signaal röövlile või vargale, et teda on märgatud;
  • pöörake tähelepanu sularahakogustele kassasahtlis. Mida vähem on seal raha, seda ebatõenäolisem on röövli tagasitulek;
  • kleepige kassale nähtavale kohale kleebised «Piiratud sularaha hulk kassas», «Müüja ei saa ise seifi avada» või «Seifi võti ei asu kassas»;
  • müüjad, kassiirid või tellerid peaksid oma kassas olevat lisaraha hoidma lukustatud seifis. On välja arvutatud, et keskmine röövimine kestab alla kahe minuti, viimasel ajal on aga röövitud üht kassat korraga ja selleks kulub umbes 30 sekundit. Seega rahuldub röövel tavaliselt ülemisest sahtlist leitud rahaga ega oota teise sahtli või seifi luku avamist. See kehtib samuti juhul, kui röövel läheb teisele poole letti -- ta ei hakka otsima võtit, et sahtlit lukust lahti keerata;
  • töökoht tuleb hoida korras. Laiali jäetud raha on väljakutse röövlile;
  • peakassas peaks day gate olema alati suletud ja võti ära pandud;
  • seifi uksed peaksid olema suletud ja riivis. Päevaks ei tuleks lukukombinatsiooni maha võtta;
  • töökohta eraldav väravake peab olema suletud. Sageli peab röövel ka madalat väravat takistuseks, mida ta oma teel kohata ei soovi;
  • harjutage jälgimist. Klientidega tegeldes jätke vahel meelde nende pikkus, kaal, juuste värv, riiete liik jne. Kui klient lahkub, kirjeldage teda kirjalikult;
  • käituge asjalikult, professionaalselt. Röövel või varas tunneb selle ära.
  • Raadio ettevõtlikule inimesele

    Äripäeva raadio 92.4

    Hetkel eetris

    Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    28. November 2011, 18:11
    Otsi:

    Ava täpsem otsing