Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Kindlustuse eksitav reklaam
Eesti Kindlustuse reklaam on Eestis esimene, mille tarbijakaitseamet reklaamiseadusele tuginedes keelustanud on.
Eesti Kindlustus ei pea tarbijakaitseameti otsust põhjendatuks, sest reklaami oli enne avaldamist inimeste peal testitud ja sellest saadi üheselt aru.
Riigi tarbijakaitseameti asedirektori Enn-Toivo Annuki sõnul tuli reklaami ilmumise ajal talle iga päev viis-kuus telefonikõnet inimestelt, kes ei saanud reklaamist aru. «Inimesed arvasid reklaami lugedes, et liikluskindlustust ei peagi nüüd ostma,» sõnab ta.
Annuki sõnul tekitas ka Eesti Kindlustuse samateemaline raadioreklaam küllaltki suurt vastukaja, kuid seda siiski tarbijakaitseamet ära ei keelanud.
«Õnneks ärkasid nad alles siis, kui reklaam oli lehtedes juba ligi kaks nädalat ilmunud,» ütleb Eesti Kindlustuse turundusdirektor Anu-Mall Naarits. Rahalist kahju me seetõttu ei kandnud, lisab ta. Eesti Kindlustuse liikluskindlustuse reklaam ilmus jaanuari lõpus ja veebruari algul Eesti Päevalehes, Postimehes ja suuremates maakonnalehtedes.
Eesti Kindlustuse müügidirektori Eduard Sauli sõnul kasvas reklaami ilmumise ajal Hoiupangas liikluskindlustuse müük üle kahe korra. «Juba ainuüksi see fakt näitab ju, et inimesed said reklaamist õigesti aru,» ütleb Saul.
Enn-Toivo Annuki sõnul lõi Eesti Kindlustus oma reklaamiga pretsedendi, sest seni pole tarbijakaitseamet ühtki reklaami ära keelanud.
Küll aga on konkurentsiamet enne reklaaamiseaduse kehtima hakkamist selle aasta alguses ära keelanud Hoiupanga reklaami ja Smirnoffi vodkat reklaamiva klipi.
Reklaamiseaduse järgi saab tarbijakaitseamet ettekirjutuste täitmata jätmise eest teha ettevõttele trahvi kuni 100 000 krooni või võtta firmalt tegevusloa.
Reklaamibüroo Divisjon juhataja Agne Sikkut ütleb, et kõik reklaamibürood on hinge kinni pidades oodanud, milline reklaam ärakeelamise pretsedendi loob.
«Kui ikka hästi otsida, siis midagi ju alati leiab,» nendib Sikkut. «Samas on kahju, et nii tähtsaid otsuseid teevad reklaamialal ehk mitte eriti kompetentsed inimesed.»
Me ei osanud tõesti arvata, et see reklaam liiga skandaalseks osutub ja ära keelatakse, kinnitab Anu-Mall Naarits. «Ega siis meie huvides pole, et rahvas liikluskindlustuse ostmata jätaks,» lausub ta.