Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Treeningute alustamisele eelnev analüüs

13. veebruar 1998, 00:00

Kui te pole pikemat aega spordiga tegelnud ja nüüd otsustate alustada uuesti treeninguga, tasub arvestada järgnevate iga kehakultuuri valdkonnaga tegelemiseks sobivate nõuannetega, mis aitavad teil vältida ootamatuid tervisehädasid.

  • Esmalt tuleks endalt küsida -- kas ma olen terve?
    Juhul kui on mingeidki probleeme tervisega, tuleks eelnevalt kindlasti konsulteerida arstiga ning vajadusel lasta teha teste oma kehaliste võimete hindamiseks. Tulemuste alusel saab määrata just teile sobiva treeningukoormuse.
  • Võimalikud tervisehäired, millele peaks pöörama tähelepanu:
    -kõrgenenud vererõhk;
    -valud südamepiirkonnas;
    -kiire väsimine;
    -valud liigestes või seljas.
    Treenimine on vastunäidustatud ka mitmete ägedas faasis haiguste puhul.
  • Juhul kui tunnete end tervena ning olete leidnud endale sobiva treeningupaiga, oleks mõistlik siiski alustada ettevaatlikult. Treeningukoormuse valikul tuleb arvestada oma vanust, treenitust ning ka seda, mida tahate saavutada.
    Treenimine tuleb katkestada või koormust oluliselt vähendada, kui treeningu käigus tekib kas peavalu, iiveldus, nõrkus, koordinatsioonihäired või silme ees läheb mustaks.

  • Kui olete juba treeningutega alustanud, tuleks sellega olla võimalikult järjepidev.
    Normaalse koormuse annab sagedus, kui treenite kolm kuni neli korda nädalas 40--60 minutit korraga.
    Parima tulemuse võib saavutada variandiga, kui kombineerite jõusaalitreeningu aeroobse treeninguga (aeroobika, metsajooks, ujumine jms).
  • ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    28. November 2011, 18:11
    Otsi:

    Ava täpsem otsing