Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti transport ei veere allamäge

    Veebruari alguses avaldatud uurimusest selgub, et välisinvestorite arvates on Eesti-sisene transpordivõrk muutunud ebasoodsamaks.
    Transpordi olukord ei ole nii halb, kui paistab uurimusest.
    Tartu ülikooli euroteaduskond küsitles Eestis tegutsevaid välisinvestoreid, lastes anda hinnangu investeerimiskliimale Eestis. Selgus, et riigisisene transpordivõrk on halvenenud, kuid detailidesse ei laskutud ning välisinvestoritel ei palutud oma arvamust põhjendada. Seetõttu võib ainult oletada, mis investoritele ei meeldi.
    Eesti maanteede kehv seisund? Eesti-siseses transpordis ei ole see määrav. Hulgifirmad koondavad kunagi olude sunnil rajatud tihedat ladudevõrku. Julgetakse võtta risk varustada tervet Eestit ühest kesklaost. Väikese territooriumi tõttu liigub kaup ükskõik millisesse Eesti paika alla 20 tunni.
    Autovedajate aegunud masinapark? Veofirmadel on liisingu õitseajal soetatud palju uusi veokeid. Enamik on suunatud teenima rahvusvahelisi vedusid. Rahvusvahelistel vedudel osalenud veokid on aga uue tehnika tulekul jäänud Eestisse ja vahetanud välja mitmekümne aasta vanuseid MAZe.
    Regulaarkaubaveo liinide areng on Eestis alles lapsekingades. Tõsi, sellel alal valitseb monopol, mille on endale haaranud Scansped Eesti. Konkurentide tekkimiseks pole Eestis piisavalt teenusest huvitatud kaupa.
    Scanspedil aitab oma regulaarliine toita eelkõige kompleksne logistilise teenuse pakkumine, milles ta on teistest sammu võrra eespool.
    Transporti saab soodsamaks muuta eelkõige veokulude vähendamisega. Niimoodi leiab ka Logistics Consulting Group, kes viis läbi logistikauurimuse, kus võrdles eri Euroopa riike. Eesti logistika parandamine seisab uurijate arvates eelkõige veokulude vähendamises.
    Veoteenuse kasutajad peavad transpordikulutuste vähendamise eest ise hea seisma. Välisvedudel tuleb loobuda välispartneri pealesurutud abist korraldada transporti. Üldjuhul ostavad nad veoteenuse mõnelt välisfirmalt, mis on kallim kui Eesti vedajate kasutamine.
    Ka Eesti veofirmasid kasutades (kas sise- või rahvusvahelistel vedudel) ei maksa loota, et konkurentsi tekitamata pakutakse soodsaimat hinda. See tuleb välja võidelda. Pakkuda konkurssidel pikaajalisi veolepinguid.
    Eesti transpordisüsteem ei tee vähikäiku. Sisetranspordis on isegi kehvema teedevõrgu korral tänu väiksele territooriumile võimalik kaup ükskõik millisesse Eesti punkti toimetada ööpäeva jooksul, tänu soodsatele liisingutingimustele on oluliselt paranenud autopark, hinda saab alla lüüa konkursside abil. Peatselt hakkab see mõjuma ka raudteele, mis on monopoolset seisundit kasutades üha tõstnud hinnataset, millega kasvab vahemaa pikkus, millel on kasulikum kasutada autotransporti.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.