Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsaväljavedajad loovad teedel ohte

    Eelmise aasta detsembris kihutas Hiiumaal libedaga teelt välja sõiduauto. Õnnetuseks otse tee äärde veetud palgihunnikusse. Juht hukkus.
    Maanteeametis ja teedevalitsustes leitakse, et tänavu talvel on metsaväljavedajad läinud maanteedel tehtavate laadimistöödega ja tee äärde veetud palgihunnikutega liiale. Enamik selliseid liiklusohtlikke aktsioone on metsavedajatel kooskõlastamata. Milleks kooskõlastada, kui karta pole puiduvedajatel kedagi. Politsei laadimistööde ja teeäärsete ladude kooskõlastusi ei kontrolli. Vahelejäämiselgi oleks maksimaalne trahvimäär vaid 200 päevapalka ehk 7200 krooni.
    Puidu kooskõlastamata laadimine otse maanteel on läinud kontrolli alt välja. Probleem on ka metsast väljaveetud ja tee ääres seisvad palgihunnikud.
    Suured metsaveomasinad varjavad teel laadimistöid tehes nähtavust ning lisaks on pool teed ka kinni. Metsa veetakse välja kust juhtub, tihti lõhutakse ära tee servad, mida keegi ei taasta. Libedaga on ohtlikud ka tee äärde ladustatud puiduvirnad.
    Metsaväljavedajad peavad teedevalitsusega oma töid kooskõlastama. Valime laadimiseks liiklusohutu koha. Lepime kokku, kuidas taastada pärast tööde lõppu endised teeolud. Kooskõlastamiseks on vaja võtta ühendust teemeistriga ja vaadata koht üle. Anname välja loa, mis ei maksa midagi.
    Kui kooskõlastamata metsaväljaveotööd teemaa-alal on tõusnud probleemiks, siis soovitan kohalikul teedevalitsusel pöörduda kohaliku politsei poole. Kahekesi saavad asjad ruttu paika. Politsei mundris mehesse suhtutakse kuulekamalt kui teedevalitsuse töötajasse.
    Politseil on õigus kontrollida lubade olemasolu laadimistööde tegemiseks või palkide virnastamiseks tee ääres, kuid senini ei ole seda eriti tehtud. Rohkem kontrollitakse teel liikuvate sõidukite kaalu ja dokumentatsiooni.
    Kriminaalasi algatatakse kooskõlastamata tööde puhul siis, kui teemaa-alal toimunud laadimistöö või seal asunud palgivirn on olnud otsene või kaudne liiklusõnnetuse põhjustaja.
    Esimest korda kuulen, et puidu ladustamisel tee äärde peab olema luba.
    Kui oleme tahtnud ladu tee äärde teha, oleme kohaliku teedevalitsusega ühendust võtnud. Lepime kokku, kui kauaks ladu tee äärde jääb, samuti märkide paigaldamise. Kirjalikust loast pole ma aga midagi kuulnud.
    Kooskõlastuse keerukus sõltub sellest, kust alustada. Kui alustada asjaajamist maanteeametist, siis arvan, et kooskõlastamine on raske. Lihtsam on hakkama saada kohaliku teedevalitsusega.
    Politsei pole meie laoplatside kooskõlastusi kontrollinud. Küll on nad meie Tallinna--Tartu maantee äärseid laoplatse kasutanud teel sõitvate autode kiiruse mõõtmiseks. Puuhunniku taha on hea peituda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.